Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Temperatuur zakt bij aanzetten warme kachel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2013 om 18:37 #17256493
Ik heb een probleem,
wanneer de auto eenmaal warm is en de temperatuurmeter aangeeft dat de motor +-90graden en ik de kachel aanzet op de warmste stand dan daalt in de cockpit de temperatuur naar 0graden :wtf , terwijl ik 100% zeker ben dat die motor warm is. dit heb ik al sinds de aanschaf van de auto, inmiddels is de temperatuur sensor vervangen, maar daarmee is het niet verholpen :(
what to do now :hmmz ?alvast bedankt :thumb
24 maart 2013 om 18:42 #18119568Meter daalt niet naar 0 graden, maar naar 70graden of lager (begin meter werking)
Thermosstaat niet lekker meer.
24 maart 2013 om 18:50 #18119569Thermostaat idd, en aan je onderschrift te zien zit de achter je distributie, en die moet er dan af
24 maart 2013 om 19:01 #18119570klinkt idd als een defecte thermostaat, en bij een 8v motor zit die idd achter de distributiekap
24 maart 2013 om 19:08 #18119571@wim-v6 wrote:
Meter daalt niet naar 0 graden, maar naar 70graden of lager (begin meter werking)
Thermosstaat niet lekker meer.
:swear verdorie zit een zo goed als nieuwe op….
24 maart 2013 om 19:11 #18119572Je kunt hem eventueel hergebruiken.
24 maart 2013 om 20:09 #18119573@iAstra wrote:
@wim-v6 wrote:
Meter daalt niet naar 0 graden, maar naar 70graden of lager (begin meter werking)
Thermosstaat niet lekker meer.
:swear verdorie zit een zo goed als nieuwe op….
Laten we eerlijk zijn, het zijn de kosten niet bij een 1.4 8v. Maar lullig is het inderdaad wel.
Ach, bij mijn auto ben ik hetzelfde geld kwijt voor een thermostaat, daarbij moet het hele huis vervangen worden. Keep that in mind. ;)24 maart 2013 om 20:31 #18119574@SjoerdB wrote:
Laten we eerlijk zijn, het zijn de kosten niet bij een 1.4 8v. Maar lullig is het inderdaad wel.
Ach, bij mijn auto ben ik hetzelfde geld kwijt voor een thermostaat, daarbij moet het hele huis vervangen worden. Keep that in mind. ;)nja tis een 1.6 (niet dat dat veel verschil maakt..) maar dan moet ik én een nieuwe thermostaat+nieuwe riem… als ik dat had geweten had ik het al gedaan bij het vernieuwen van die riem.
nja ik laat het nu maar fijn zoals het is.. het gebeurt namelijk alleen bij het gebruiken van een warme kachel, bij een koude niet.24 maart 2013 om 20:40 #18119575zoals al gezegt, de riem kan je hergebruiken aangezien die er nog niet zo lang opzit
24 maart 2013 om 21:24 #18119576Is toch normaal dat die zakt?
Als ik merk dat de mijne naar lang draaien in de 30zones richting de 95/100 gaat zet ik de verwarming vol open, dan zakt die ook helemaal terug naar het zuidelijkste puntje.
Normaal rijden komt die niet eens uit het blauwe.
24 maart 2013 om 21:51 #18119577Heb ik ook bij mijn 2.0 Diesel. Bij deze temperaturen rond het vriespunt. Onder de 80kmh wordt de motor nooit warm als de kachel op standje midden staat. Pas boven de 110 kmh wil die wat opwarmen. Schijnt normaal te zijn. Diesels hebben een hoog rendement en produceren weinig warmte.
Bij een benzine is dit niet het geval door het lage rendement warmt deze snel op en kun je de kachel goed opstoken. Had mijn eerdere astra g 1.6szr ook, thermostaat vervangen en was zomaar warm ook met de kachel aan.25 maart 2013 om 12:17 #18119578Bij diesels wel, dat doet mijn diesel ook, maar onze 16szr blijfr keurig op temp als je de warme kachel max zet, naald loopt geen mm terug
25 maart 2013 om 17:38 #18119579Mijn szr blijft ook gewoon op 90 graden staan met de kachel vol aan
26 maart 2013 om 00:49 #18119580@xladage wrote:
Thermostaat idd, en aan je onderschrift te zien zit de achter je distributie, en die moet er dan af
Volgens mij hoeft de distributie er niet persé af, je moet alleen de kap wel wat verbuigen en het is een klote klus.. Als je de auto op een brug kan zetten scheelt ‘t een stuk, want dan kan je er vanonder beter bij (althans, bij een 8-klepper F-je)..
26 maart 2013 om 05:59 #18119581:hmmz
26 maart 2013 om 20:49 #18119582@touro_louco wrote:
@xladage wrote:
Thermostaat idd, en aan je onderschrift te zien zit de achter je distributie, en die moet er dan af
Volgens mij hoeft de distributie er niet persé af, je moet alleen de kap wel wat verbuigen en het is een klote klus.. Als je de auto op een brug kan zetten scheelt ‘t een stuk, want dan kan je er vanonder beter bij (althans, bij een 8-klepper F-je)..
Klopt inderdaad, ik heb zelf net voor de winter bij mn F de thermostaat verwisseld zonder dat de distrie eraf moest. Wel heb ik hem op spanning gehouden met een stuk touw en op tijd gehouden met ty-raps. Ik heb daarvan ook een How-to gemaakt maar kan hem nu zo gauw niet vinden.
Rik ;)
27 maart 2013 om 06:19 #18119583ging mij meer om de brug :D
ben met mn krik sneller haha :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.