Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › temperatuur x18xe1 snel op naar 100 UPDATE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2016 om 20:26 #17276886
Beste medeforummers,
Mijn vectra b doet iets vreemds. De temperatuur loopt snel op richting de 100 vanuit koud start niet per direct maar wel snel. Koelsysteem (koelvin) doet zijn werk ook per direct. Maar de temperatuur schommelt nog al tussen de 90 en 100 maar gaat niet naar de rode streep. Wat zou dit kunnen zijn? Rechts tussen de parafaan en koelvloeistof reservoir heb ik een los hangende stekkertje misschien iets er mee te maken? iemand enig idee? auto rijd super zeker geen sprake van lekke kop. Het gaat om een vec b met x18xe1 motor.
gedaan:
weerstand meten tussen motor en min pool van accu blijft op 1?foto is van internet maar deze stekker hangt zoals op de foto los.
Groet4 juni 2016 om 20:37 #18320382Massa kan slecht zijn.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juni 2016 om 20:42 #18320383Bedankt voor je snelle reactie wim-v6 hoe kan ik dat uitsluiten? hoe kan ik weten of massa slecht is?
4 juni 2016 om 22:30 #18320384Ja licht aan hoe handig je ben.
Maar weerstand meten tussen minpool en ijzer van de motor
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juni 2016 om 23:55 #18320385ben wel handig met mechanische spul maar kwa electro 0,0 dus dat word even langs een universele garage gaan en vragen om zo een meting bedankt voor het mee denken!
5 juni 2016 om 12:19 #18320386is dit goed te doen met een multimetertje van de action? zo ja heb ik toevallig liggen. Moet de motor draaien of niet als ik dit wil doen?
5 juni 2016 om 15:30 #18320387Jup multimeter tussen minpool en metaal motor bij draaiende motor.
Mag een paar ohm hebben meer niet
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 juni 2016 om 16:12 #18320388Gedaan maar zit geen weerstand metertje geeft 1 aan en na aanraking met andere delen van de motor/auto blijft die op 1. Wel is dit mij opgevallen.. Is dit een koelwater sensor bij de thermostaat? lijkt net of die niet goed aangedraait is? zit een beetje licht olie op niet op letten (kapote kleppendekselpakking)
5 juni 2016 om 20:40 #18320389Dat hoort zo.
5 juni 2016 om 20:42 #18320390Goed dan weet ik dat ook. Iemand verder tips?
5 juni 2016 om 20:44 #18320391Als je meter 1 aan geeft is dat vaak oneindig. Dan zou er een massa probleem kunnen zijn.
Wat je kan doen is een startkabel van je blok naar de min Pool van de accu plaatsen om te kijken of het beter wordt. (niet mee rijden natuurlijk)5 juni 2016 om 20:59 #18320392Hoe bedoel je arjontje? als er geen verandering op de meter komt gewoon 1 blijft als nog mogelijk een massa probleem? Morgen even langs mijn schoonvader die heeft vast wel een startkabel..
5 juni 2016 om 21:02 #18320393Is het mogelijk dat de thermostaat iets later open gaat of niet goed open gaat? hoe kan ik dit uitsluiten?
6 juni 2016 om 20:30 #18320394Niemand die me kan helpen hier? :(
7 juni 2016 om 14:24 #18320395Laat je accu eens doormeten !!!
Heb het ooit gehad dat de temp meter snel richting 100 graden ging, bleek dat de accu inwendige kortsluiting had.
Accu vervangen probleem opgelost.7 juni 2016 om 14:35 #18320396Ben langs de garage geweest blijkt normaal te zijn bij oudere opels met dit weer volgens de monteur koelsysteem werkt gewoon. Ik blijf het toch in de gaten houden. Iedereen bedankt voor de reactie.
7 juni 2016 om 16:56 #18320397Wat een kul verhaal.
Ik heb zelf een x18xe1 gehad. Dat deed die echt niet.
Zou het in of de sensor of in de massa zoeken.7 juni 2016 om 17:11 #18320398@cano666 wrote:
Hoe bedoel je arjontje? als er geen verandering op de meter komt gewoon 1 blijft als nog mogelijk een massa probleem? Morgen even langs mijn schoonvader die heeft vast wel een startkabel..
Mijn multi meter geeft altijd een 1 aan in het display, als er oneindig veel weerstand is. En dat betekend dat er geen goede massa is. Zie foto hier onder.
En zo hoort een waarde er uit te zien.
7 juni 2016 om 17:13 #18320399hoe heb jij het gedaan? zwart pennetje op de min pool en rode gewoon op het blok/ijzer?
7 juni 2016 om 17:18 #18320400Misschien doe ik het wel verkeerd :p en als het toch goed is wat kan ik dan doen zodat de massa goed word
7 juni 2016 om 17:21 #18320401@cano666 wrote:
hoe heb jij het gedaan? zwart pennetje op de min pool en rode gewoon op het blok/ijzer?
Ja op die manier. Anders om kan ook gewoon.
Maar niet uit of rood of zwart op de accu pool staat.Kras wel even met de pen op de motor om het oppervlakte schoon te maken.
Ik zelf had bij mijn vectra een dikke kabel van af de egr.(links onder de motor afdekplaat.)
Naar het centrale massa punt boven de veer schotel links gemaakt.
En vanaf daar een dikke kabel naar de min pool van de accu.En links is de bestuurderkant.
7 juni 2016 om 17:22 #18320402Ik ga het zo weer proberen en post het nog maals bedankt
7 juni 2016 om 17:45 #18320403Nog maals gemeten blijft echt 1 staan dus ga jou oplossing proberen. Heb je misschien nog een afbeelding van hoe en wat? of weet je zo welke kleur massa is bij de egr ? heb de kapje er niet af gehad dus weet niet of er meerdere kabels op zitten.
Groet
7 juni 2016 om 19:06 #18320404Zelf al gevonden ga het zoals sw_reijnders het hier aangeeft.
7 juni 2016 om 19:17 #18320405Heb jij de kabel op de egr zelf gedaan of bij een bout van de egr?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.