Temperatuur-sensoren

Forumindex Forums Modellen Corsa Temperatuur-sensoren

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238163
    Klopper
      Lid sinds:
      19 September 2010

      Dag medeweggebruikers,

      Even een “dubbel” onderwerp.
      Allereerst; mijn buitentemperatuur-sensor geeft waardes aan waar zelfs een Inuït het koud van krijgt. Schommelend van -34.0 tot +35.0 (kan mss iets anders zijn). Logischerwijs lijkt me dat de sensor niet helemaal ok is. En natuurlijk; hoe kan ik dit eventueel kostenloos verhelpen?

      Ten tweede; als m’n auto even een tijdje staat te sudderen in de file, loopt logischerwijs de temperatuur op. Maar de ventilator springt pas vrij laat aan. De ene keer al bij de 98 graden, maar zoals afgelopen nacht pas bij de 102 a 103, wat natuurlijk veel te laat is.

      Is er een manier om deze ‘trigger’ lager te zetten naar bijv 93 of 94 graden?
      De sensor is in Italië al vervangen, maar is niet de oplossing…

      Alvast bedankt voor de reacties.

      PS: Auto is sinds gisteravond weer werkend en meteen terug gereden naar Ollanda :)

      #17884200
      CorsaB1.4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 July 2011

        Om welke Corsa gaat het?
        Ik weet dat de fan bij een corsa b pas aanslaat bij 104. (tenminste ooit gelezen ;)) Dus dat zou dan normaal moeten wezen.

        #17884201
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          1: andere sensor halen op de sloop en hopen dat die goed is.

          2: dat de fan aanslaat bij 102-103 graden is normaal. het is een systeem wat met overdruk werkt dus de koelvloeistof zal niet gaan koken bij 102-103 graden
          daarbij is de motor ontworpen om met een bedrijfstemp van 95 graden te werken.

          #17884202
          Klopper
            Lid sinds:
            19 September 2010

            @CorsaB1.4 wrote:

            Om welke Corsa gaat het?
            Ik weet dat de fan bij een corsa b pas aanslaat bij 104. (tenminste ooit gelezen ;)) Dus dat zou dan normaal moeten wezen.

            Het gaat hier om de C20XE :) Veel mensen hier weten dat ik daar tegenwoordig mee rondscheur, maar de vraag is opzich logisch.


            @Corsaracer
            : Kan het niet gewoon zo zijn dat er slecht contact is tussen de sensor en de kabel?

            Bedrijfstemp is normaal eigenlijk rond de 90 graden… En moet ik dan de bumper eraf halen? Of is er een andere manier waarop ik er degelijk bij kan?

            #17884203
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              temp sensor is geen probleem. maar de koelvinschakelaar van de corsa is nu het probleem, deze schakelt pas boven de 100 graden.

              deze zit in de radiateur gedraait.

              Willem

              #17884204
              Klopper
                Lid sinds:
                19 September 2010

                Deze schakelaar is al 2 keer vervangen, maar het heeft helaas niets veranderd. Als het tenminste gaat over zo’n dikke dop van 4cm lang en M22 schroefdraad (gokje)…

                #17884205
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  vervangen voor 3pins schakelaar van een Vectra-A calibra V6 of Vectr-B V6, je moet wel even kijken of de aansluitingen voor lage snelheid en hoge snelheid niet andersom zitten.

                  Als je een 2 pins schakelaar hebt zal je of om moeten stekkeren naar een 3 pins of specifiek een 95graden schakelaar moeten zien te vinden, alle opels met 2 pins schakelaars schakelen namelijk na 100 graden pas.

                  Willem

                  #17884206
                  Dim67
                    Lid sinds:
                    1 July 2011

                    Klopt het dat de buitentemperatuursensor geen invloed heeft op de motor? Die zit er toch alleen voor de “leuk”?

                    #17884207
                    corsabc20xe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 June 2011

                      @wim-v6 wrote:

                      vervangen voor 3pins schakelaar van een Vectra-A calibra V6 of Vectr-B V6, je moet wel even kijken of de aansluitingen voor lage snelheid en hoge snelheid niet andersom zitten.

                      Als je een 2 pins schakelaar hebt zal je of om moeten stekkeren naar een 3 pins of specifiek een 95graden schakelaar moeten zien te vinden, alle opels met 2 pins schakelaars schakelen namelijk na 100 graden pas.

                      Willem

                      hallo allemaal

                      bij m tech hebben ze zo een schakelaar.
                      heb ik zelf ook met een c20xe en werkt super.
                      http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=333001&hid=349&lhid=&lvid=&mid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                      bij deze de link.
                      is niet goedkoop maar beter dat je pakking aan stront.

                      de buitentemp sensor is daar niet de draad van doorgerot heb dit al wel vaker gezien.
                      ff ander de auto liggen en de ribbelbuis ff weg halen en zoeken naar groene aanslag.
                      veel plezier

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.