Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Temperatuur-sensoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2011 om 20:44 #17238163
Dag medeweggebruikers,
Even een “dubbel” onderwerp.
Allereerst; mijn buitentemperatuur-sensor geeft waardes aan waar zelfs een Inuït het koud van krijgt. Schommelend van -34.0 tot +35.0 (kan mss iets anders zijn). Logischerwijs lijkt me dat de sensor niet helemaal ok is. En natuurlijk; hoe kan ik dit eventueel kostenloos verhelpen?Ten tweede; als m’n auto even een tijdje staat te sudderen in de file, loopt logischerwijs de temperatuur op. Maar de ventilator springt pas vrij laat aan. De ene keer al bij de 98 graden, maar zoals afgelopen nacht pas bij de 102 a 103, wat natuurlijk veel te laat is.
Is er een manier om deze ‘trigger’ lager te zetten naar bijv 93 of 94 graden?
De sensor is in Italië al vervangen, maar is niet de oplossing…Alvast bedankt voor de reacties.
PS: Auto is sinds gisteravond weer werkend en meteen terug gereden naar Ollanda :)
5 augustus 2011 om 10:28 #17884200Om welke Corsa gaat het?
Ik weet dat de fan bij een corsa b pas aanslaat bij 104. (tenminste ooit gelezen ;)) Dus dat zou dan normaal moeten wezen.5 augustus 2011 om 10:54 #178842011: andere sensor halen op de sloop en hopen dat die goed is.
2: dat de fan aanslaat bij 102-103 graden is normaal. het is een systeem wat met overdruk werkt dus de koelvloeistof zal niet gaan koken bij 102-103 graden
daarbij is de motor ontworpen om met een bedrijfstemp van 95 graden te werken.5 augustus 2011 om 16:15 #17884202@CorsaB1.4 wrote:
Om welke Corsa gaat het?
Ik weet dat de fan bij een corsa b pas aanslaat bij 104. (tenminste ooit gelezen ;)) Dus dat zou dan normaal moeten wezen.Het gaat hier om de C20XE :) Veel mensen hier weten dat ik daar tegenwoordig mee rondscheur, maar de vraag is opzich logisch.
@Corsaracer: Kan het niet gewoon zo zijn dat er slecht contact is tussen de sensor en de kabel?Bedrijfstemp is normaal eigenlijk rond de 90 graden… En moet ik dan de bumper eraf halen? Of is er een andere manier waarop ik er degelijk bij kan?
5 augustus 2011 om 20:49 #17884203temp sensor is geen probleem. maar de koelvinschakelaar van de corsa is nu het probleem, deze schakelt pas boven de 100 graden.
deze zit in de radiateur gedraait.
Willem
6 augustus 2011 om 14:29 #17884204Deze schakelaar is al 2 keer vervangen, maar het heeft helaas niets veranderd. Als het tenminste gaat over zo’n dikke dop van 4cm lang en M22 schroefdraad (gokje)…
7 augustus 2011 om 12:19 #17884205vervangen voor 3pins schakelaar van een Vectra-A calibra V6 of Vectr-B V6, je moet wel even kijken of de aansluitingen voor lage snelheid en hoge snelheid niet andersom zitten.
Als je een 2 pins schakelaar hebt zal je of om moeten stekkeren naar een 3 pins of specifiek een 95graden schakelaar moeten zien te vinden, alle opels met 2 pins schakelaars schakelen namelijk na 100 graden pas.
Willem
13 augustus 2011 om 11:48 #17884206Klopt het dat de buitentemperatuursensor geen invloed heeft op de motor? Die zit er toch alleen voor de “leuk”?
13 augustus 2011 om 14:51 #17884207@wim-v6 wrote:
vervangen voor 3pins schakelaar van een Vectra-A calibra V6 of Vectr-B V6, je moet wel even kijken of de aansluitingen voor lage snelheid en hoge snelheid niet andersom zitten.
Als je een 2 pins schakelaar hebt zal je of om moeten stekkeren naar een 3 pins of specifiek een 95graden schakelaar moeten zien te vinden, alle opels met 2 pins schakelaars schakelen namelijk na 100 graden pas.
Willem
hallo allemaal
bij m tech hebben ze zo een schakelaar.
heb ik zelf ook met een c20xe en werkt super.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=333001&hid=349&lhid=&lvid=&mid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
bij deze de link.
is niet goedkoop maar beter dat je pakking aan stront.de buitentemp sensor is daar niet de draad van doorgerot heb dit al wel vaker gezien.
ff ander de auto liggen en de ribbelbuis ff weg halen en zoeken naar groene aanslag.
veel plezier -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.