Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › temperatuur probleem verholpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2012 om 17:58 #17234286
hoi luitjes,
Even een vervolg op het temperatuur probleem met de Tigra. Zoals bekend liep de temp op, erg hoog maar steeds koelde hij wel weer… maar niet voldoende.
eerst een nieuwe temperatuur sensor erin gezet en een thermostaat. Euvel niet verholpen.Wat bleek? De radiateur bleef ijs en ijskoud kortom, hij circuleerde de koelvloeistof niet. De reden dat t blok wel wat afkoelde was omdat beide vinnen aan elkaar waren doorverbonden en meteen op het contact al aangingen. Echter kon de koelvloeistof niet weg en dus ook nog 2 slangen kapot op het einde van het verhaal.
Maar… 1 nieuwe radiateur verder, 2 slangen, vinnen weer juist aangesloten en slecht 250 euro armer koelt hij weer perfect. Bij controle bleek de radiateur dus verstopt te zijn, vermoedelijk met het alom bekende goedje “stop-a-leak”. Dus… wees gewaarschuwd.21 maart 2012 om 18:58 #17836708ja ja het kost wat, maar dan heb je ook wat.
gelukkig dat je auto nu weer goed is
.
veel rij plezier…………………….Gert
22 maart 2012 om 13:04 #17836709AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die variant op het temperatuurprobleem kende ik inderdaad ook nog niet..
22 maart 2012 om 17:50 #17836710zo zie je maar…. voor alles is een eerste keer :D :D :D
26 maart 2012 om 21:34 #17836711hmmm hoop niet dat ik ook zoiets heb… had bij mij bruine koelvloeistof dus die we hadden de onderste slang losgemaakt en helemaal leeg laten lopen (veel bruine zooi) alsnog liep niet alles eruit dus met de dop op het reservoir en de tuinslang in de losse slang op volle vormoge water erdoorheen gepomt, maar kwam uit de radiateur een stuk langzamer… nu hebben we hem dus helemaal doorgespoten tot er weer een redelijk doorzichtig kleurtje uit de radiateur kwam.
toen weer bijgevuld en tijdje stationair laten lopen.. en toen na een paar keer bijvullen kwam er toch weer bruin water in en nu is het dus weer bruin –_–‘ (hij is niet lek btw). lijkt dit een beetje op uw probleem? temp sensor was inderdaad bij mij ook stuk en deed het weer na het doorspoelen. nu doet hij weer niks :???:
28 maart 2012 om 10:33 #17836712AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Sjefkesmom: Als die avatar een avatar van jouw auto is, dan heb je best een leuk kleurtje. Kleur in de wereld doet wel goed, hahaha! Is het metallic lichtblauw of blauwgroen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.