Temperatuur meter werkt niet goed.

Forumindex Forums Modellen Corsa Temperatuur meter werkt niet goed.

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229670
    renzie
      Lid sinds:
      12 December 2010

      ik heb sinds het weekend een Corsa B uit 1994. de temperatuurmeter werkt niet goed. die blijft helemaal links hangen en komt niet voorbij de 90 graden. soms gaat hij er net iets overheen maar dan valt hij meteen weer terug. hij zou toch ergens in het midden moeten staan? Zou de temperatuur sensor kapot zijn? waar zit deze bij de Corsa 1.4?

      renzie

      #17776011
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        denk eerder de thermosstaat

        Let maar eens op het volgende:

        – Veel kortere stukken: Meter loopt op
        – stoplicht, meter bereikt zo nu en dan de 90 of meer graden
        – lekker doorrijden op de buitenwegen / snelweg, meter ligt helemaal terug.

        Willem

        #17776012
        RMB24
          Lid sinds:
          1 October 2010

          Ik denk ook dat het de termostaat is. Heb ik recentelijk ook laten vervangen.
          Die temperatuurmeter is wat verraderlijk. Hij komt maar net boven de 90 graden tijdens het rijden, en bij een correcte termostaat gaat de meter bij het eerste streepje NA de 90 graden alweer teruglopen naar 90 graden.
          De rest van de meter lijkt dus zinloos, omdat de 100 graden helemaal rechts staat en de meter dus vrijwel nooit ergens in het midden staat. Maar als je een flinks stuk hebt gereden, en je rijdt dan een stad of dorp in waar het wat rustiger gaat (of verkeerslicht) dan loopt de meter wat verder door naar rechts (soms wel 1 streepje voor de 100 graden) waarna de ventilator ingrijpt om de boel weer binnen de perken te houden. Maar zoals gezegd, blijft de meter vaak net rond de 90 graden aanwijzen, en dat is OK voor een 92 graden termostaat.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.