temperatuur meter dashboard slaat uit naar rechts

Forumindex Forums Modellen Corsa temperatuur meter dashboard slaat uit naar rechts

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    BasN

Ik heb een meting gedaan aan mijn gloei pluggen om te kijken of deze wel spanning kregen.
      Het bleek dat ik eerst een stekker moest lostrekken voor ik deze meting kon doen.
      Dit heb ik dus niet gedaan en kon dus ook niets meten, na het lostrekken bleek dat de pluggen stroom krijgen.
      Vervolgens stekkertje weer verbonden, bleek dat mijn temperatuur meter helemaal naar rechts staat.
      Het is permanent, zelfs als het contact uit is staat hij in de uiterste stand, zelfs als de accu los is.

BasN

Ik heb trouwens een Corsa B 1.7 Diesel uit 2000.
        Was het effe vergeten te melden, dus bij deze

wim-v6
        Deelnemer

Temp meter, ik denk dat je het schuif stekkertje van de sensor van de dash temp meter hebt los getrokken (blauwe draad in de motorruimte) en deze tegen de massa ligt.

Willem

Niektog

Heb het ook een keer gehad, ff tellergedoe uitbouwen en voorzichtig het wijzertje terugduwen. Bij mij werkt ie nu (7 maanden later) gewoon nog steeds. Waarschijnlijk iets van een piekspanning gehad ofiets?

BasN

Ik heb het instrumentenpaneel los gehaald en de wijzer van de temperatuurmeter bleek vast te staan in de rechterhoek.
              Waarschijnlijk is hij door het meten van de verstuiver spanning en het niet losmaken van de stekker in deze stand vast komen te zitten. In ieder geval is hij nu los en geeft hij gewoon de motortemperatuur weer normaal aan. Ik heb de bedrading gecontroleerd en daar lag het niet aan, dus ben ik vanaf de andere kant gaan zoeken. Vandaar dat ik er dus achterkwam dat de wijzer vast zat.

Bedankt voor jullie hulp

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.