Temperatuur loop snel op van Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Temperatuur loop snel op van Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219291
    Mirrage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 March 2010

      Hé mensen!

      Ik ben al een poosje in het bezit van een rode corsa 1.4SI sport.
      Hij bevalt me nog zeer goed, wat kleine dingen aan gedaan zoals lampjes dashboard etc. vervangen door blauwe, wat audio er in geplaatst.

      Maar dit weekend toen ik de snelweg op ging begon m’n corsa ineens te roken! Temperatuur liep snel over de 100 graden, bijna in het rood.

      Auto aan de kant gezet en onder de motorkap zat alles onder de koelvloeistof. (Misschien dat de dop er niet goed op zat?)
      Heb de koelvloeistof weer bij gevuld en naar huis gereden.

      Nu heb ik een probleem dat mijn corsa zeer snel warm wordt, paar kilometer rijden, onder de 3.000 toeren en hij wordt al gauw warmer dan 90 graden, bijna 100. Wanneer ik de kachel op heet zet en op volle stand blazen loopt de temperatuur snel terug, maar blijft hij halverwege de 100 graden.
      Als ik hem dan aan de kant zet en het motorblok voel dan is hij gewoon warm, de slangen van de koelvloeistof en de radiateur voelen ook gewoon warm aan en absoluut niet heet.
      De koelvin van de radiator draait ook niet, deze heb ik al direct op de accu door verbonden, maar dan nog blijft de temperatuur onder de 100graden schommelen als ik rij.

      Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Is er iets mis met de temperatuur meter?

      #17648435
      Hakkie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 November 2005

        Als hij te warm word tijdens het rijden is waarschijnlijk je thermostaat aan vervanging toe.,

        Was je dop van de koelvoelstof tank los toen je blok zo nat was, dan zou het idd daar door komen daty je blok nat was.

        Is Naderhand je blok tijdens het rijden niet meer nat geweest of heb je koelvloeistof verlies gehad ?

        #17648436
        Mirrage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 March 2010

          nee dop was niet los, maar ik dacht dat hij er scheef op zat, hij heeft nog geen koelvloeistof weer gebruikt.

          Ik lees op internet dat 100 graden vrij normaal is, en rond de 100 graden ook pas de koelvin aan slaat. Klopt dit wel? Want ik kan me niet herinneren dat mijn corsa boven de 90 graden uit kwam.

          #17648437
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            ik zou op zeker gaan en voor die paar centen even de thermostaat vervangen .

            #17648438
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              normaals is 90graden.

              deze loopt wel snel op als je evens tilstaat.

              maar moet dan weer gewoon zakken naar 90 graden.

              Dus inderdaad even je thermostaat vervangen, en daarmee is het misschien al verholpen.

              #17648439
              Mirrage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 March 2010

                oke bedankt voor alle snelle reacties. Ga ik even naar de thermostaat kijken!

                #17648440
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  corsa B slaat de eerste keer de fan pas aan bij 100 graden.
                  Sta ik nooit van te kijken..

                  99 van de 100 keer als je thermostaat defect is dan blijft deze open staan en komt de motor dus niet op temp..
                  Maak eens een overbrugging op de bedrading van de thermoswitch tbv de fan..

                  En dan ff stukkie rijden.
                  kijken of die dan wel rond de 90 graden blijft…

                  Lijkt er namelijk een beetje op dat die fan niet is aangegaan en daardoor de temp hard is opgelopen..

                  #17648441
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik heb al 2x gehad dat de themosstaat dicht blijft zitten, meter in het rood dus..

                    1x bij een C14NZ, en 1x bij een X14SZ

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.