Temperatuur koelwater van Z18XE

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Temperatuur koelwater van Z18XE

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Doojoo

Deze week viel me tijdens het rijden in mijn Zafira A met Z18XE blok op dat er een groot verschil zit tussen de temperatuur die wordt aangegeven op het dashboard en de koelwater temperatuur zoals doorgegeven via ODBII (via Torque en ELM327 bluetooth dongle). Vandaag tijdens het warme weer en in een file werd het verschil wel erg groot. Op het dashboard zie ik de temperatuur variëren tussen 86 en 92 graden. Via OBDII zie ik echter de koelwater temperatuur variëren tussen 93 en 108 graden. Weet iemand waarom dit verschil zo groot is? Daarnaast heb ik altijd gedacht dat een typische temperatuur rond de 85 graden zou moeten zijn. Ik kom, via OBDII, nooit onder de 93 graden. Is dit wel correct?

liviu2004
      Deelnemer

Dashboard temperatuur is niet echt, het is gecompenseerd waarde.

wim-v6
        Deelnemer

De meter op het dasboard en motorcoputer gebruiken bij de Astra-G / Zafira-A een zelfde sensor.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

liviu2004
          Deelnemer

Uw koelluchtventilator fase 1 en 2 werken niet.

Doojoo

Ben toevallig net terug om mijn airco te laten checken. Was alweer 4 jaar geleden. Hierbij bleek ook dat de ventilator niet inschakelt.
              Waarschijnlijk is alleen de radiator weerstand kapot. Volgens mij zijn die niet los te koop en zou ik de hele ventilator moeten vervangen.
              Misschien kan ik zelf de weerstanden vervangen. Weet iemand wat de waarden precies moeten zijn. Of heeft misschien zelfs een schematje.

wim-v6
              Deelnemer

Sloop.
                Zijn ze wel te vinden.

Wij hebben voor een prikkie een complete molen voor een tigra-B gekocht, daar de weerstamnd van op de zafira Ventilator gezet.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.