Temperatuur en brandstofmeter Rekord C kloppen niet

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Temperatuur en brandstofmeter Rekord C kloppen niet

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    lemmuh

Hallo,

De temperatuurmeter en brandstofmeter van mijn Rekord C kloppen niet.
      In eerste instantie gaf mijn temperatuurmeter veel te veel aan, even gegoogeld, in een ander topic kwam ik iets tegen dat de spanningsstabilisator kapot kon zijn, de mijne regelde niet terug. Zelf een andere gemaakt, alleen nu doet mijn temperatuurmeter niets meer, en als ik het sensordraadje rechtstreeks aan de massa leg kom de meter maar halverwege.
      Dus of mijn meter is defect, of mijn zelfgemaakte spanningsstabilisator is niet goed. Hij regelt nu af op 9,78V.

Overigens, de brandstofmeter doet niets, dit zou ook nog mijn vlotter kunnen zijn. Deze moet ik nog testen zodra mijn tank wat verder leeg is.

kywieman
      Deelnemer

De kabel van de tank vlotter aan de masse leggen.
        Als deze dan meer dan max. aangeeft is de meter/ spanningsstabilisator goed.
        Mocht dit niet het geval zijn dan is de meter of spanningsstabilisator kapot.

Succes

injector1
        Deelnemer

@lemmuh wrote:

Hallo,

De temperatuurmeter en brandstofmeter van mijn Rekord C kloppen niet.
          In eerste instantie gaf mijn temperatuurmeter veel te veel aan, even gegoogeld, in een ander topic kwam ik iets tegen dat de spanningsstabilisator kapot kon zijn, de mijne regelde niet terug. Zelf een andere gemaakt, alleen nu doet mijn temperatuurmeter niets meer, en als ik het sensordraadje rechtstreeks aan de massa leg kom de meter maar halverwege.
          Dus of mijn meter is defect, of mijn zelfgemaakte spanningsstabilisator is niet goed. Hij regelt nu af op 9,78V.

Overigens, de brandstofmeter doet niets, dit zou ook nog mijn vlotter kunnen zijn. Deze moet ik nog testen zodra mijn tank wat verder leeg is.

Hallo,
          Het is de spanninsstabalisator, die tussen de 2 meters zit. achter op de printplaat.
          Volgens mij wordt de spanning afgeregeld op 10 volt.
          Als de spanningsstabalisator defect is , dus niet afregelt, dan geven de meters teveel aan.

lemmuh

Heb de meters even vergeleken met een andere Rekord, mijn brandstofmeter zakt zover omlaag dat het wijzertje buiten beeld gaat. De temperatuurmeter komt met een spanningsstabilisator van een ander type Opel niet verder als halverwege, met de originele die er in hoort gaat hij een stuk voorbij het rode.

kywieman
            Deelnemer

Wat ik wel weet is dat er wel verschil tussen de temp voeler zit. Bijvoorbeeld tussen Senator/Monza en Commodore B.

Hadden wij ook toe we bij een Commodore B een tempsensor van een Senator/Monza plaatsen.
              Als de motor op bedrijfstemp. was ging de meter richting het rooie gedeelte.

Misschien dat hier de fout zit.

lemmuh

Hmmm, dan zou ik die nog even kunnen wisselen. Motor komt volgens mij uit een E Rekord, maar het thermostaathuis van de originele motor heb ik nog liggen met bijbehorende sensor.

kywieman
                Deelnemer

Ik denk dat je daar je probleem hebt gevonden. Succes

lemmuh

Gister nog even bezig geweest met de Rekord, bij mij in de buurt een andere tellerunit kunnen krijgen.
                    Uiteindelijk was mijn tank/temperatuurmetertje gewoon kapot. Nu klopt de temperatuur in ieder geval, tankmeter heeft nog even aandacht nodig, maar dit zit in de tankvlotter.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.