Temperatuur Astra G 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra Temperatuur Astra G 1.6

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Vitoo
    Deelnemer

Beste leden,

Ik heb een tijd terug een topic gehad over een temperatuurmeter die enkel de 90 graden raakte bij langer stil staan of file rijden.
      Mijn eigen kennis zei thermostaat, dit topic bevestigde het.
      Gelukkig had ik winterplan bij de Opel Dealer waardoor ik de thermostaat zo goed als voor niks kon laten maken.

Ik heb de auto nu bijna een weekje terug, thermostaat is vervangen.

Echter doet de meter nog precies hetzelfde, tijdens gewoon rijden blijft ie op ong. 85 graden staan, langer stil staan of file stijgt het naar 90.
      Je ziet de thermostaat overigens wel open gaan, hij raakt 90, zakt helemaal terug naar 80; en komt weer binnen 2 minuten op naar 85. Verder komt de meter niet.

Verdenken jullie nu weer de thermostaat? Heeft de dealer me bedrogen en deze gewoon niet vervangen omdat het maar een garantie gevalletje was? Is de verkeerde thermostaat gemonteerd, of verkeerd gemonteerd? Of zou de temperatuursensor nu ook kuren vertonen —> lijkt me sterk aangezien de meter wel stijgt bij file rijden.

Edit: we hebben het hier over een Astra G Z16SE uit 2003 met 145100km gelopen.

joey96
      Deelnemer

komt het niet gewoon omdat het zulk koud weer is?

mijn auto zakt ook weer iets terug nadat de thermostaat open is gegaan met deze kou

Vitoo
        Deelnemer

Na 3 kwartier rijden zal de koelvloeistof z’n bedrijfstemperatuur toch wel bereikt hebben toch? Alleen nog niet hoger te krijgen dan 85.

Haasje17
          Moderator

bij de z16se moet de distributie eraf, dus kan ook zijn dat ze niks gedaan hebben.

Vitoo
            Deelnemer

Inderdaad Haasje, dat is ook de reden dat ik ‘m weggebracht heb. Ben zelf ook wel een beetje handig maar die riem loshalen laat ik liever aan professionals over.
              Bovendien was het garantie, dus was misschien gek als ik het niet deed uitbesteden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.