Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › temparatuur tigra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2008 om 21:29 #17207621
hoi mensen heb sinds kort een tigre gekocht. 1.6 16v van 98 nu heb ik als ik stil sta dat de temparatuur oploopt tot bijna 100 graden gaat niet hoger. de fan springt dan ook aan. bij de dealer zeiden ze dat dit normaal was bij deze motoren. klopt dit?? ik vind het eigentlijk niet zo fijn dat hij zo warm wordt.
mvg tim
4 september 2008 om 22:11 #17428505Das een bekend iets bij de tigra idd. Ze krijgen het nogal snel warm.
4 september 2008 om 23:45 #17428506Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.
Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.
5 september 2008 om 07:12 #17428507wen dr idd maar aan ;) same here :P
7 september 2008 om 20:17 #17428508heb ik ook ..mwuahaha
8 september 2008 om 14:58 #17428509als die fan mooi aan blijft gaan bij die temperatuur is er niks aan de hand hoor…
10 september 2008 om 16:22 #17428510Zo ook mijn C16XE Combo-B ’98
deze blijft tijdens rijden netjes op 93 graden. en bij stilstaan / file doet ie 100 graden, maar dat hoort zo.
Zo lang de meter niet in het rood komt is er niks loos.
Snap zelf niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die 100 graden grens, terwijl je je bij 115graden pas een beetje zorgen moet gaan maken.
dat rode vlak begint niet voor niks pas bij 115 graden.
Willem
10 september 2008 om 16:54 #17428511origineel gepost door wim-v6
Snap zelf niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die 100 graden grens, terwijl je je bij 115graden pas een beetje zorgen moet gaan maken.dat rode vlak begint niet voor niks pas bij 115 graden.
Willem
Hey Wim, we hadden al en tijdje terug hier ook op MSN over gehad,
Ik snap wel waarom er zo veel mensen zich druk over maken, wat ik toen ook al zei, er zijn weinig auto’s die dit hebben ;)
10 september 2008 om 17:01 #17428512weinig auto’s.
bij de meeste staan er gee getallen op de meter.
dat is de truc.
ongeveer 90% van de moderne auto’s rijdt met een hogedruk koelsysteem en word rond de 100 graden, alleen weten de meeste het niet omdat er niks bij staat.
Willem
10 september 2008 om 18:45 #17428513origineel gepost door groenetijger
Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.
best gezellig in de zomer hoor..heb ook een 82 gr thermostaat..ding springt constant aan dan :D
11 september 2008 om 05:40 #17428514origineel gepost door DunNow
origineel gepost door groenetijger
Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.
best gezellig in de zomer hoor..heb ook een 82 gr thermostaat..ding springt constant aan dan :D
Altijd handig :jerry
2 oktober 2008 om 10:13 #17428515Originally posted by wim-v6
weinig auto’s.bij de meeste staan er gee getallen op de meter.
dat is de truc.
ongeveer 90% van de moderne auto’s rijdt met een hogedruk koelsysteem en word rond de 100 graden, alleen weten de meeste het niet omdat er niks bij staat.
Willem
in mijn GTC zat niet eens een temperatuurmeter meer :)
5 oktober 2008 om 10:24 #17428516origineel gepost door DunNow
origineel gepost door groenetijger
Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.
best gezellig in de zomer hoor..heb ook een 82 gr thermostaat..ding springt constant aan dan :D
Hoe komt het toch dat die onderblokken van onze 1400 en 1600 16 kleppers zo slijten!!
Deze motoren zijn ontwikkeld om tussen de 95 en 105 graden te opereren.
daar zijn de metaalvlakken en spelingen op gebaseerd namelijk.
dit met betrekking tot uitzetten en krimpen van metalen in de motor. (motor betaat uit veel verschillende soorten en legereingen metaal, met ieder zijn manier van uitzetten of krimpen of andere soorten vervorming.
nu moet een ieder dit voor zichzelf weten natuurlijk, of ie een koudere thermostaat plaatst, maar als het alleen om het idee warme motor gaat, zou ik het niet doen.
het rode vlak op de meter is niet voor niets op 110graden gezet, dan word het pas kritisch wat betreft de motorschade.
Als je koelsysteem in orde is word de motor in de zomer niks warmer dan in de winter.
Willem
22 april 2009 om 14:49 #17428517het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.
22 april 2009 om 16:59 #17428518origineel gepost door max2306
het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.nou das niet helemaal waar….
das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.
22 april 2009 om 21:33 #17428519origineel gepost door corsaracer
origineel gepost door max2306
het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.nou das niet helemaal waar….
das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.
haha, ik speel vals dan.
heb geen airco, wel 2 thermoschwitches.
heb wel een radiateur van een airco versie erin.
ik speel ook met het idee er een 2 standen vin van te maken.
Die vin van de airco versie gaat te keer als ie aanspringt (wat overigens zelden voorkomt)
Willem
23 april 2009 om 11:55 #17428520origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door corsaracer
origineel gepost door max2306
het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.nou das niet helemaal waar….
das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.
haha, ik speel vals dan.
heb geen airco, wel 2 thermoschwitches.
heb wel een radiateur van een airco versie erin.
ik speel ook met het idee er een 2 standen vin van te maken.
Die vin van de airco versie gaat te keer als ie aanspringt (wat overigens zelden voorkomt)
Willem
ik heb ook een radiateur van een airco erin zitten maar ik heb 1 gat een dop inzitten en in de andere de thermoswitch van de fan:D:D
23 april 2009 om 20:37 #17428521origineel gepost door corsaracer
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door corsaracer
origineel gepost door max2306
het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.nou das niet helemaal waar….
das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.
haha, ik speel vals dan.
heb geen airco, wel 2 thermoschwitches.
heb wel een radiateur van een airco versie erin.
ik speel ook met het idee er een 2 standen vin van te maken.
Die vin van de airco versie gaat te keer als ie aanspringt (wat overigens zelden voorkomt)
Willem
ik heb ook een radiateur van een airco erin zitten maar ik heb 1 gat een dop inzitten en in de andere de thermoswitch van de fan:D:D
jij wel.
Vint gord zo, 2 thermoswitses of 1 dop en 1 swits maakt mijn niet zo uit eigenlijk.
De combo is toch al veel te zwaar haha.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.