temp sensor

Forumindex Forums Techniek Cih temp sensor

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214901
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      welke van de 2 tempsensors regeld de koudstart injector?
      bruine stekker ofm die met de witte?

      bedankt

      #17562037
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        Die dikke bovenop je thermostaathuis met bruine stekker. Dat is de “thermo-tijdschakelaar”
        die je koud-startinjector beveeld.
        Die witte daaronder regelt je extra benzinevoeding tijdens de warmdraaifase.
        Slaat je motor moeilijk aan?

        Grtz.

        #17562038
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          als de motor warm is en ik ga bijvoorbeeld een pakje sigaretten halen en ik start hem dan weer,dus na 1 min.
          dan slaat hij zeer moeilijk aan.
          net of hij verzuipt.
          en waar vind ik de koudstart injector?
          greetz

          #17562039
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Als er een koudstart-injector aanwezig is, zit deze achterop de kopse kant van het inlaatspruitstuk. Deze heeft een blauwe stekker (als ik me niet vergis).

            #17562040
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              dan heb ik er waarschijnlijk geen, zou het dan toch die sensor kunnen zijn?

              #17562041
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Welke kleur van injectors heb je?
                Grijs of geel?

                #17562042
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  geel.

                  #17562043
                  H-400
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 November 2006

                    Dan zou je normaal toch een koudstart-injector moeten hebben. Als je op je thermostaathuis
                    zo’n thermo-tijdschakelaar hebt hoort er een 5de injector bij.
                    Gele Injectors duiden op een LE-jetronic.
                    Is de Injectie standaard op je wagen of heb je die zelf ingebouwd of veranderd?
                    Hoe meer info des te beter!
                    Grtz.

                    #17562044
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      de motor is geheel orgineel uit een 84er rekord e
                      ik heb het hele spruitstuk bekeken maar een 5e injector zie ik niet.
                      ik zal eens fotos maken.
                      je ziet ze wel verschijnen.
                      grjs

                      #17562045
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        Het is toevallig geen 2.2?
                        Of de injectie van een 2.2 die nadien is overgebouwd?
                        Die hebben naar mijn weten ook geen 5e injector.
                        Benieuwd naar de foto’s…

                        #17562046
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          hey, het is een 2,2 ja.
                          dan heeft hij er dus geen.
                          maar wat veroorzaakt het probleem dan?
                          spuit deze op de gewone injectors extra brandsof in dan?

                          #17562047
                          H-400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 November 2006

                            De 2.2 verrekend de brandstofverrijking via de gewone temperatuur-
                            sensor en past de inspuithoeveelheid aan (door langer te injecteren).
                            Als hij weer zo moeilijk start moet je eens proberen met “start-piloot”
                            in je inlaat van je luchtfilter te spuiten (motorreiniger werkt ook), als
                            hij dan wel aanslaat weet je zeker dat je ontsteking goed is en dat
                            er te weinig of geen benzine ingespoten wordt. Tijdens het starten
                            zal je luchtweger maar weinig uitslaan zodat je stuureenheid dus ook
                            maar weinig benzine zal inspuiten.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.