Forumindex › Forums › Techniek › Cih › temp sensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2009 om 20:12 #17214901AnoniemLid sinds:
1 January 1970welke van de 2 tempsensors regeld de koudstart injector?
bruine stekker ofm die met de witte?bedankt
10 december 2009 om 11:26 #17562037Die dikke bovenop je thermostaathuis met bruine stekker. Dat is de “thermo-tijdschakelaar”
die je koud-startinjector beveeld.
Die witte daaronder regelt je extra benzinevoeding tijdens de warmdraaifase.
Slaat je motor moeilijk aan?Grtz.
10 december 2009 om 22:44 #17562038AnoniemLid sinds:
1 January 1970als de motor warm is en ik ga bijvoorbeeld een pakje sigaretten halen en ik start hem dan weer,dus na 1 min.
dan slaat hij zeer moeilijk aan.
net of hij verzuipt.
en waar vind ik de koudstart injector?
greetz11 december 2009 om 15:21 #17562039Als er een koudstart-injector aanwezig is, zit deze achterop de kopse kant van het inlaatspruitstuk. Deze heeft een blauwe stekker (als ik me niet vergis).
11 december 2009 om 17:11 #17562040AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan heb ik er waarschijnlijk geen, zou het dan toch die sensor kunnen zijn?
13 december 2009 om 20:23 #17562041Welke kleur van injectors heb je?
Grijs of geel?13 december 2009 om 21:28 #17562042AnoniemLid sinds:
1 January 1970geel.
13 december 2009 om 21:46 #17562043Dan zou je normaal toch een koudstart-injector moeten hebben. Als je op je thermostaathuis
zo’n thermo-tijdschakelaar hebt hoort er een 5de injector bij.
Gele Injectors duiden op een LE-jetronic.
Is de Injectie standaard op je wagen of heb je die zelf ingebouwd of veranderd?
Hoe meer info des te beter!
Grtz.14 december 2009 om 11:47 #17562044AnoniemLid sinds:
1 January 1970de motor is geheel orgineel uit een 84er rekord e
ik heb het hele spruitstuk bekeken maar een 5e injector zie ik niet.
ik zal eens fotos maken.
je ziet ze wel verschijnen.
grjs14 december 2009 om 16:40 #17562045Het is toevallig geen 2.2?
Of de injectie van een 2.2 die nadien is overgebouwd?
Die hebben naar mijn weten ook geen 5e injector.
Benieuwd naar de foto’s…14 december 2009 om 17:13 #17562046AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey, het is een 2,2 ja.
dan heeft hij er dus geen.
maar wat veroorzaakt het probleem dan?
spuit deze op de gewone injectors extra brandsof in dan?14 december 2009 om 17:33 #17562047De 2.2 verrekend de brandstofverrijking via de gewone temperatuur-
sensor en past de inspuithoeveelheid aan (door langer te injecteren).
Als hij weer zo moeilijk start moet je eens proberen met “start-piloot”
in je inlaat van je luchtfilter te spuiten (motorreiniger werkt ook), als
hij dan wel aanslaat weet je zeker dat je ontsteking goed is en dat
er te weinig of geen benzine ingespoten wordt. Tijdens het starten
zal je luchtweger maar weinig uitslaan zodat je stuureenheid dus ook
maar weinig benzine zal inspuiten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.