temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen

Forumindex Forums Modellen Kadett temp. probleempje c14nz , koppakking vv nu stationair lopen

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    jopiejo

heb sinds de zomer een donor blok in mijn kadett van een astra f , alles was goed totdat het wat kouder werd en de tempratuur dus niet helemaal goed kwam .
      bij me vorige c14nz stond die op de digidash netjes op het 2e gele blokje , nou bij dit blok kwam die net aan bij de 1e gele , dus andere temp.sensor geprobeert maar bleef hetzelfde .
      dacht dan zal het de thermostaat wel zijn maar wou het even uitstellen tot het voor jaar dus ik een plaatje voor de radiatoor gemaakt van ongeveer 40% .
      en toen ging het goed , tot vrijdag ochtend , kwam van de snel weg af en de auto sloeg in 1 x uit , ik proberen te starten maar dat deed ie niet .
      dus auto aan de kant geduwd en motorkap open want er kwam een soort van rook uit , niet echt veel hoor .
      toen zag ik dat het kvs reservoir helemaal leeg was , dus ik naar de pomp en koelvloeistof erin gegooid toen kwam ik er dus achter dat de slang van de radiateur af as geschoten op de een of andere manier , alleen het rare was dat ie niet in het
      slang dus weer vast gemaakt en verder bij gevuld .
      nou starten en de tempratuur loopt nu ook weer gewoon goed op naar het 2e gele blokje dus het plaatje voor de radiateur ook weg gehaald alleen heb ik nu het probleem dat als ik vol gas geef om bijv. de snelweg op te gaan de temp helemaal tot in t rode loopt en dan weer afzakt en op de snel weg loopt ie te schommelen tussen de 2e en 3e gele blokje .
      wie weet wat er aan de hand is of wat ik moet vervangen , thermostaat , temp.sensor ofzo iets .
      hoop dat iemand me hier mee kan helpen .

alvast bedankt :thumb

Vinci
      Deelnemer

Temp sensor is 100 ohm op ongeveer 95 graden, dus je kan de meter eens testen door er een weerstand aan te hangen naar de massa (is enkele draad, sensor maakt normaal massa op blok)

Systeem ook al eens goed gespoeld? Blijft het nu wel op niveau of verdwijnt er vloeistof?

jopiejo

denk dat ik zowiezo maar een andere temp sensor bestel want dat zijn ook de kosten niet , en het kvs blijft gewoon op niveau volgens mij , zie iig geen extreem verlies ervan .

jopiejo

heb het al gevonden vandaag is dus me weer uit het blok gespoten , weet niet precies waaruit maar alles was leeg terwijl die niet eens in t rooie stond , me olie dop eraf en nu zat die helemaal vol met gele drap dus me koppakking eruit .
            dat wordt dus weer klussen .

Vinci
            Deelnemer

Is bij zo’n blok zo gepiept….

jopiejo

oke ga morgen even een nieuwe pakking halen moet alleen even kijke/ hoe ikhet moet doen met de disriem , dat die wel op tijd blijft staan .

Vinci
                Deelnemer

Distributieriem… Even op de oude met verfstift op de boven en onder poelie een streepje zetten, nieuwe er naast leggen en op de zelfde punten aftekenen. Werkt heel makkelijk….

http://www.paperchain.co.za/online/images/Paint%20marker%20-%20750%20edding.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

Haal gelijk een nieuwe waterpomp met rubber afdichting en kopbouten set.. Nieuwe boutjes voor de waterpomp misschien ook… (12.9 hardheid moet dat meen ik ook zijn)

jopiejo

heb vrijdag de koppakking vervangen , alleen loopt ie nou niet lekker stationair en er komt nog steeds wat wirtte rook uit de uitlaat .
                    het stationair probleem had ik hiervoor ook al een beetje maar na 3 stappenmotors te hebben vervangen is het nog steeds niet weg , denk dus toch dat het wat anders is .
                    dacht zelf dat het misschien aan de koppakking zou liggen maar deze is nu vernieuwd en het is nog zo had m al iets hoger gesteld met de kabel maar dan loopt ie gelijk 1500 toeren en dat is ook niet echt lekker .
                    en de witte rook kan dat komen omdat er misschien nog wat koelvloeistof in de olie zit ofzo , heb wel de olie ververst en het filter maar heb er niet zo’n blikje ingegooid om te reinigen .
                    is dat wel handig om te doen want dan ga ik dat van de week als nog doen want er zit nu toch even goedkope olie in die wil ik toch weer gaan vervangen of kan dat iets anders zijn .
                    weet iemand wat dir kan zijn ???

alvast bedankt

Vinci
                    Deelnemer

Witte rook klinkt als KVS in de ontbrandings kamers…. Was de kop wel helemaal strak, vlak en onbeschadigd? Ik laat hem altijd even checken als hij er toch af is…

jopiejo

ja de kop was goed , heb een andere kop erop gezet die nog helemaal goed was .
                        hij gaf wel een paar foutcodes aan toen ik m voor de eerste keer starten en er mee ging rijden .
                        dat was code 13 , 34 en 35
                        dat was de lambda , de mapsensor en stappenmotor .
                        heb m later even gereset en nou geeft ie niks meer aan dus geen mm lampje meer .

Vinci
                        Deelnemer

Inlaat spruitstuk los gehad? Nieuwe pakking er tussen gelegd? Misschien inlaat voorverwarming lekkage?

Welk link als er veel KVS de motor in gaat….

jopiejo

inlaatspruitstuk is niet los geweest deze zat dus nog op de andere kop , waar zit dan de inlaat voorverwarming???
                            en heb het een beetje in de gaten gehouden maar volgens mij verlies ik dus geen kvs .

Vinci
                            Deelnemer

Sommige koppen hebben een uitgang voor koelvloeistof naar de inlaat om die voor te verwarmen, zoals een 16 klepper, maar weet niet of de kleinere blokken dat ook doen…

jopiejo

oh oke ja dat wist ik niet, weet ook niet of het weg is als ik een lang stuk heb gereden want rij nu denk ik net aan 15 km per dag dus 7,5 heen en 7,5 terug van werk .
                                misschien dat het daar aan ligt .
                                maar het onregelmatig stationair lopen is wel een beetje vervelend , soms slaat ie gewoon uit omdat ie dan te laag in toeren zakt .
                                ga denk ik toch maar even de stappenmotor opnieuw reinigen misschien dat dat wat uithaalt al heb ik er een hard hoofd in .

KadAstra-EF
                                Deelnemer

Ik denk dat er nog water in de katalysator zit.
                                  Dat is er immers niet zomaar uit.
                                  Moet even verdampen he ?

Rik :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.