Forumindex › Forums › Modellen › Omega › temeratuur motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2009 om 16:59 #17215230
Heren,
De temperatuur van de motor komt niet verder dan 80 graden (afgelezen op de meter op het dashbord).
Is dit niet wat aan de lage kant ??
Hoort deze niet rond de 90 of 92 graden te liggen?
Wellicht de thermostaat kapot.Groet kees.
19 december 2009 om 17:03 #17570518als ie goed op temperatuur komt is er niks aan de hand, duurt het lang voordat ie op temepratuur is, thermosstaat stuk.
Willem
19 december 2009 om 17:10 #17570519Hallo Willem,
Na ongeveer 15 kilometer komt de naald pas los en na 25 kilometer staat hij op 80 graden.
Groet Kees.
19 december 2009 om 17:46 #17570520zou dan toch eens de thermosstaat vervangen.
Willem
19 december 2009 om 17:46 #17570521Dan lijkt mij ook,net als Wim al zei,dat de thermosstaat kapot is:mad:
gr
Danny
19 december 2009 om 17:50 #17570522Is dat een lastig klusje?
Groet Kees.
19 december 2009 om 17:58 #17570523zou het niet direct weten bij deze Steyr diesel motor
Willem
19 december 2009 om 21:29 #17570524http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117412
Even contact opnemen met bovenstaande topic starter.
GR Jack
19 december 2009 om 23:59 #17570525Bij ons duurde het vandaag ook heel wat langer…
Wilde het zo zijn dat het vandaag -10 was… misschien dat het daarom wat langer duurde???We wonen in Arnhem en pas bij Nijmegen kwam hij eindelijk eens los…
Maar op de terugweg (2,5 uur later) kwam hij ook heel wat sneller los! Maar de 90 werd met moeite gehaald, maar goed, met – 10 zal hij, lijkt mij, ook niet echt hoog oplopen???
Welja, misschien dat er bij jou wel wat aan de hand is, ik weet het niet…
Saïma
20 december 2009 om 11:09 #17570526Zou de tijd nemen. Je komt er moeilijk bij. Je moet eerst het kunstof bakje waar TURBO DIESEL op staat verwijderen. Daarna kun je hem zien. dan zit hij onder een één of andere verdeler tegen de voorzijde van de motor. Er lopen een aantal stalen leidingen voorlangs. Je hoeft deze echter niet te verwijderen om de thermostaat te vervangen. Het is wel een erg krappe sleutel ruimte.
De thermostaat zit met 3 schroeven vast. en er zit een middelmatige dikke slang op.20 december 2009 om 11:09 #17570527Zou de tijd nemen. Je komt er moeilijk bij. Je moet eerst het kunstof bakje waar TURBO DIESEL op staat verwijderen. Daarna kun je hem zien. dan zit hij onder een één of andere verdeler tegen de voorzijde van de motor. Er lopen een aantal stalen leidingen voorlangs. Je hoeft deze echter niet te verwijderen om de thermostaat te vervangen. Het is wel een erg krappe sleutel ruimte.
De thermostaat zit met 3 schroeven vast. en er zit een middelmatige dikke slang op.20 december 2009 om 12:03 #17570528@ pinda misschien handig om even een how too te schrijven.
Gr Jack
20 december 2009 om 21:13 #17570529Zal ik eens doen. Moet in principe lukken deze vakantie. :P
Kan nog wel eens het bakje los schroeven en foto’s maken van de positie.20 december 2009 om 21:23 #17570530beste mensen probeer wat te posten maar lukt niet dan maar zo
he b een omega gekocht van de week 2.5 v6
alles na gelopen alles zag er goed uit
olie dop schoon motor droognu 5 dagen later kom ik er achter dat mijn kleppen deksel lekt
en er sludge aan mijn oliedop zit
motor word
97 graden dan slaat de fan aan en zakt gewoon weer
distibutie snaar en spanrollen zijn 3 weken geleden vervangen
das wel goed
loopt als een zonnetje zonder tikkenkoelvloeistof blijft op peil
vandaag ging ook mijn check lampie branden
dus balenwat zou het kunnen zijn koppakking of warmte wisselaar
vriendelijke groet marcel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.