Tellerverlichting probleempje

Forumindex Forums Modellen Corsa Tellerverlichting probleempje

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Turill
    Deelnemer

Hey allen,

Ik heb blauwe tellerverlichting gekocht bij Blauertacho4u.de en geprobeerd te installeren maar het wil niet echt lukken. Ik sluit alles gewoon goed aan maar soms doet één lampje het, soms weer geen. Dus ik was het zat ging ik de oude weer erin zetten en die deden het elke keer weer willekeurig bij het erin en eruit halen (en wat tikken erop) van de tellerunit. Ik begrijp er niks van, het lijkt erop alsof het contact met de ledjes vrij lastig te maken is.
      Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
      Ik krijg de teller niet zo heel ver open dus kan ook niet precies zien hoe dat contact precies wordt gemaakt, wellicht is er iets beschadigd of zijn de contactpuntjes heel klein?

Alvast bedankt!

Dr.Ed

Ledje al eens omgedraait? Hebben een + en een -….

Turill
        Deelnemer

Tnx maar ja dat stond ook in de handleiding, 180 graden draaien bij de lampjes die niet werken maar ik heb het idee dat die contactpuntjes gewoon slecht contact maken. Als ik wist hoe ik dat kon zien..

Dr.Ed

Komt nogal kritisch, tikje naar links/rechts en ze werken wel/niet. Kabel aan je dash laten zitten en stadslicht inschakelen en net zo lang frommelen tot ze het allemaal doen. Zitten die leds voldoende stevig als je ze in de dash het gemonteerd?

Turill
            Deelnemer

Tja soms wel soms niet, de originele osram ledjes zitten toch wel wat beter dan de aftermarket ledjes. Had de auto weer nodig dus maar snel weer in elkaar gedraaid en met een paar tikken op de unit gingen ze één voor één weer aan.. vrij maf.
              De tip van jou is een goed idee maar de kabel is te kort om hem erin te laten zitten en tegelijkertijd eraan te werken, dat zou ideaal zijn :P

Coiler

Het is inderdaad een lastige constructie (erg schadegevoelig heb ik wel ondervonden).
                Bij mij hielp het de ruimte tussen de ijzeren (contact)plaatjes heel erg klein te houden en net als bij de originele een beetje scheef te zetten zodat ze erin kunnen draaien.
                Het is dan lastig ze er netjes in te krijgen maar dan branden ze wel goed (tenminste bij mij).

Ik heb ze er wel 3-4 keer uit gehad voordat het echt goed was :???:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.