Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › tellers ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2008 om 10:08 #17206720
Ik heb een vraagje over de tellers van een ascona B
Ik heb nu de gewone tellers erin zitten, maar ik heb een tellers gekocht met een toerenteller voltagemeter en die andere metertjes allemaal. Is dit makkelijk om allemaal aan te sluiten? Kan iemand me daarmee helpen???25 februari 2008 om 14:04 #17394061in principe plug en play alleen misschine een toerenteller kabel trekken bij sommige,het wijst zich vanzelf;)
25 februari 2008 om 14:38 #17394062Is dat zo? Heeft die ronde stekker achterin dezelfde stekker bezetting? Nu heb je die meters met de oranje rand eromheen? Volgens mij heeft Henk400rr hier eens wat over gepost.
25 februari 2008 om 15:01 #17394063Niet zo maar plug en play…. helaas.
Voor de tourenteller heb je een halve maanvormige stekker nodig.
Hieraan gaat de groene draad van de bobine. weet niet of dit voorbereid is… stekker iig niet.
Verder heb je waarschijnlijk een olie drukmeter op de tellerbak.
Hiervoor moet je een gecombineerde oliesensor plaatsen. En geen ‘aan-uit’ schakelaar die er orgineel zit….Niet veel werk, maar ook niet helemaal plug and play…
25 februari 2008 om 15:20 #17394064als je de stekkers van dat nieuwe spul niet hebt, word het een beetje moeilijk, de grote stekker past wel op je klokken, maar de bekabeling zit niet goed, en je bent een extra stekker nodig, dus geheel niet plug and play.
het makkelijkst is het wanneer je de stekkers er wel bij hebt, dan kun je de boel gewoon om kabelen25 februari 2008 om 19:43 #17394065Zeker niet plug & play! Ik weet er van mee te spreken.
20 jaar terug heb ik zo het dashboard zien roken.Niet direct mijn beste prestatie.
Maar ja,al doende leren we.25 februari 2008 om 20:49 #17394066De tellers die je er nu in hebt zitten zijn op deze manier aangesloten:
De tellers met de toerenteller zijn zo aangesloten:
Je kan de metalen pinnetjes uit de ronde plastic stekker duwen en dan weer op de juiste plek in de stekker terugzetten. Bij de twee kabeltjes links (nr 1 en 2) kan je ook een krimpkousje over het metalen pinnetje doen en ze dan zo op de printplaat steken.
25 februari 2008 om 23:28 #17394067:hmmz heb hier nog geen problemen mee gehad maar goed kan toch kloppen wat jullie zeggen zal er niet over twijfelen:D wel raar dat ik er nooit problemen mee heb gehad en heb er toch wel al wat omgeboud naar toerentellen heb alleen een paar keer de toerentellerkabel moet trekken meer niet:D
26 februari 2008 om 13:20 #17394068Heel erg bedankt jongens. Kan ik aan de slag
3 maart 2008 om 15:19 #17394069Ik krijg morgen pas de tellers binnen, maar ik was vandaag al begonnen met eraf halen van het dashboard. Heel stom maar ik krijg het bovenste gedeelte van het dashboard niet eraf. De kap boven de tellers zit op een af andere manier nog vast, maar ik weet niet hoe. Kan iemand me weer uit de brand helpen??
3 maart 2008 om 16:45 #17394070Die kap zit met 4 schroefjes vast.
Onder in beide hoeken…1 aan elke kant
En daar vlakbij je dashboardlampjes zitten 2 schroefjes.
(recht omhoog).3 maart 2008 om 19:16 #17394071Oke bedankt,
En dan had ik nog een vraag over de toertellerkabel en de oliedrukkabel. Hoe moet ik precies die kabel trekken naar de bobine? Gewoon de groene lostrekken, een kabeltje bij draaien terug steken en naar de toerenteller? En hoe zit het nou precies met de oliedrukmeter?3 maart 2008 om 23:16 #17394072De kabel voor de toerenteller moet je van het dashboard naar de bobine trekken en dan bij de groene kabel van de bobine aansluiten. Ik dacht dat manta en ascona’s met toerenteller hier nog een heel kort adapterkabeltje tussen hadden zitten dat als afsplitsing voor de toerenteller diende :hmmz
Maar je kan de kabel ook zo op de groene kabel aansluiten (solderen, scotch-blokje e.d.)
Voor de oliedrukmeter moet je ook een kabel trekken en wel van het dashboard naar de plek waar de oliedrukmeter komt.4 maart 2008 om 10:33 #17394073Dus die oliedrukmeter moet ik nog aanschaffen. kan ik deze gewoon bij een automaterialenzaak halen?
4 maart 2008 om 20:54 #17394074De automaterialenzaak zou je kunnen proberen, maar waarschijnlijk hebben die ‘m niet :hmmz
Anders kan je er misschien een tweedehands op de kop tikken, want ik meen me te herrinneren dat ze bij de opel-dealer nieuw rond de 100 € kosten.5 maart 2008 om 09:22 #17394075Ik heb gister de tellers aangesloten maar het is niet helemaal gelukt. De toerenteller doet het niet . Ik heb het groene kabeltje losgenknipt en aangesloten met de toerenteller, maar doet niks. Er komen wel drie kabeltjes uit de toerenteller die nergens naar toe gaan. Moet ik daar niet iets mee doen?? Verder doet het dashboardverlichting het niet een de lichtjes van de knipperlichten. Kan iemand me voor de laatste keer (hoop ik) uit de brand helpen?
7 maart 2008 om 10:45 #17394076Sorry voor de dubbelpost, maar kan me iemand vertellen waar de drie kabeltjes voor dienen die uit de toerenteller komen?
11 maart 2008 om 14:08 #17394077Iemand? Ik zou niet weten hoe ik er anders achter moet komen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt niet.
11 maart 2008 om 21:20 #17394078Normaal gesproken komen er drie metalen pennen uit de toerenteller, die je met de toerenteller in je printplaat schuift.
Deze zijn voor (+), (-) en klem 1 van de bobine.
Misschien kan je een foto van je toerenteller met de kabeltjes maken, dat is wat duidelijker :)2 april 2008 om 17:18 #17394079Ik heb het heel druk gehad, maar ik heb nu weer meer tijd dus ik wil de tellers nu goed gemaakt hebben. Ik heb fotos gemaakt van een gewone tellerset. Ik heb cirkels gezet waar de drie kabels uit de toerenteller komen. De tellerset met de toerenteller zit in de auto en die wilde nog niet helemaal loshalen. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Kan iemand me zeggen wat ik met deze (denkbeeldige) kabels moet doen. Ik heb de gewone halve maan stekker ook aangesloten. Ik hoop at jullie me hiermee kunnen helpen.
7 april 2008 om 11:25 #17394080ik snap het probleem niet…?:hmmz
7 april 2008 om 15:03 #17394081Er zijn 3 kabeltjes die achteruit de toerenteller komen (zie foto). Ik weet niet waar die naar toe moeten. Ik wel de de stekker die ook achterin de toerenteller gaat vastgemaakt aan het groene kabeltje die van de bobine naar de verdelerkap loopt, maar hij doet het nog steeds niet.
Verdere werkt het lampje van de richtaanwijzer niet en de de dashboardverlichting. Heeft dat misschien iets met elkaar te maken??
Op die 2 dingen blijf ik steken met mijn sr-dashboard. De rest werkt wel. Kan iemand me daarmee helpen?7 april 2008 om 22:27 #17394082dus je toerenteller is los van de print ofzo? die moet je nog zelf aansluiten? normaal moet je gewoon zorgen dat je (wanneer je van een gewoon dashboard komt: dan moet je sowieso zelf een kabel bijtrekken (er ligt nog geen kabel voor een toerenteller als er standaard geen in zat) van aan je bobijn naar je toerenteller (één van die twee aansluitingen)
je bestaande ronde stekker moet je de kabels wisselen todat ze op de juiste punten overeenkomen met je nieuwe dash( zie dat schema hoger)
je dashverlichting dat kunnen ook de lampjes zijn, deze zitten in houdertjes die je er zo kunt uitwippen, soms maken de houders zelf al slecht contact met de contactpunten…
8 april 2008 om 10:38 #17394083Dat heb ik allemaal gedaan, maar doet het nog steeds niet. Ik zal maar alles een keer doormeten. Dan kom ik er denk wel uit. Er zullen wel een paar kabeltjes verkeerd zitten
7 december 2009 om 11:32 #17394084origineel gepost door Bekkeman
Hiervoor moet je een gecombineerde oliesensor plaatsen. En geen ‘aan-uit’ schakelaar die er orgineel zit….
Niet veel werk, maar ook niet helemaal plug and play…
Hoe kan ik aan de buitenkant van het blok zien of de goeie oliedrukmeter (de gecombineerde) er zit, of niet?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.