Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › teleurstelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2010 om 07:53 #17222126
na gister wat te hebben gereden met me ascona
ben ik toch wat teleurgesteld.het schijnt dat het motorblok wat erin zit(cih turbo)
zo’n 230 pk moet hebben. maar toch vind ik hem niet erg snel optrekken. een maat van me met een clio trekt me eruit.
ik denk dat dit ligt aan de overbrening (getrag 265) en een 3.44 achteras.stel nou dat ik er een zf versnellingsbak in hang zal hij dan wel sneller optrekken?
en is er een manier op de compresieverhouding te berekenen zonder de kop eraf te halen?
6 juni 2010 om 12:36 #17683416Of je de compressieverhouding kunt berekenen, is afhankelijk van wat je weet wat er gewijzigd is aan het blok.
Lagere zuigers en/of dikkere koppakking etc.
Als je een origineel cih blok er bij hebt om te vergelijken, kan dat achteraf ook nog worden bepaald. (Bij benadering uiteraard, de schuin geplaatste bougies maken het er niet makkerlijker op)Een compressietest kan uiteraard zonder meer.
7 juni 2010 om 11:25 #17683417wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:O
7 juni 2010 om 11:30 #17683418origineel gepost door Sheto
wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:OLijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent
Maar een cih met turbo :wtf
7 juni 2010 om 11:32 #17683419(cih turbo)
7 juni 2010 om 14:32 #17683420origineel gepost door jomanta
origineel gepost door Sheto
wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:OLijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent
Maar een cih met turbo :wtf
jah nu je het zegt haha
zou wel fotos willen zien :D
7 juni 2010 om 14:54 #176834217 juni 2010 om 16:45 #17683422ik denk dat hij niet ideaal staat afgesteld maar dat ter zijde.
heeft iemand nog een antwoord over die versnellingsbak?
7 juni 2010 om 17:25 #17683423origineel gepost door jomanta
origineel gepost door Sheto
wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:OLijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent
Maar een cih met turbo :wtf
Zo vreemd is dat niet hoor.
11 juni 2010 om 16:18 #17683424nee maar weet iemand antwoord op mijn vraag over de versnellingsbak??
11 juni 2010 om 16:23 #17683425is het niet dat je turbo pas op hoge toeren inkomt? zodat deze pas bij meer toeren de duw in je rug geeft?
12 juni 2010 om 10:56 #17683426MIsschien even contact opnemen met de persoon waar je het blok vandaan hebt ;)
Dit gaat om die 2,2 turbo toch?
12 juni 2010 om 11:54 #17683427nee dan trekt die niet harder , lijkt misschien zo maar zal weinig uitmaken
zet m maar eens op de rollenbank, zal bij de 160 pk wel ophouden12 juni 2010 om 13:09 #17683428Hoeveel vuldruk rijdt ie ?
Voor 230pk zal ie op een.standaard 2.2 toch al ruim een bar vuldruk moeten hebben
13 juni 2010 om 14:32 #17683429he lars,je woont toch in wormerveer??
wil een keer langs komen bij je,gr Rene uit Zaandam.ascona B c20let.13 juni 2010 om 15:54 #17683430hey rene ja dat klopt!
ik wil ook even bij de jouwe komen kijken!
heb op dit moment een probleempje met het brandstof systeem en moet even een catch tank bouwen!
zodra hij het weer doet laat ik het wel even weten.gr lars
13 juni 2010 om 15:55 #17683431hij rijd op 0,7 bar vuldruk.
heb het laten berekenen en het schijnt dat ik wel tot de 1.1 bar vuldruk zou moeten kunnen
dus maar weer af laten stellen:P15 juni 2010 om 18:40 #17683432Hey Lars,ben je bekend met Gaal tuning in wormerveer?
die is ook heel goed met cih EN turbo motoren.:wors
is een maatje van mij.misschien kan hij je verder helpen???:thumbup
turbo en te weinig brandstofdruk is meestal geen goede combinatie.:kewlpics:kewlpics:kewlpics15 juni 2010 om 19:12 #17683433jazeker die ken ik wel!
hij werkt alleen niet met het systeem wat ik erop heb dus kan hij me niet verder helpen.15 juni 2010 om 19:54 #17683434Ik denk dat geert toch een eind in de buurt zat qua geschat vermogen. ;)
Gaal ervaring met cih turbo’s ? heeft ie er dan lopen ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.