Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Telefoonvoorbereiding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 21:44 #17216687
Ik heb een astra uit modeljaar 2005. Achter het dashboard kastje zit een 10 polige stekker die bedoeld zou zijn voor de telefoonvoorbereiding. Wat kan je hier precies mee?
Ik heb een aantal schema’s gezien en daarop zouden de volgende kleuren de verschillende kabels zijn:
paars: audio van de carkit
rood/groen: audio van de carkit
bruin: mute kabel
zwart: geschakelde pluszou ik daarop ook een uhp4 module kunnen aansluiten en dan de canbus kabels (can-bus low en high) aan de stekkerboom van de radio koppelen?
25 januari 2010 om 22:31 #17599923Hoi OPelc,
Ik moet je helaas teleur stellen die stekker is niet voor je telefoon voorbereiding.
Waar hij zo wel voor is weet ik niet.
Als je wagen telefoonvoorbereiding heeft dan is het een 32polige stekker die in de buurt van je lichtschakelaar moet zitten.
Hier kan je een uhp-2 en uhp-4 op aan sluiten en dit alles moet ook aangemeld zijn!
En je auto moet voorzien zijn van een gid of cid display.
Zie foto.Als je geen telefoonvoorbereiding heb kan het ook wel alleen is het wel erg veel werk om te doen.
Zie volgende foto’s
Gr Michel.
26 januari 2010 om 07:26 #17599924Zit die stekker er ook ooit of is hij bijna nooit voorbereid?
26 januari 2010 om 16:15 #17599925Ik heb bij mij ook even gekeken aangezien ik toch met die uhp bezig was maar ik kan hem achter de lichtschakelaar niet vinden helaas. Zou die dan echt achter de schakelaar moeten zitten of waar ongeveer?
26 januari 2010 om 18:50 #17599926Je kan hem ook gewoon op de radio zelf inbouwen, zover als de foto’s van bovenstaande auto opligt, heb nog nooit een auto opengehad(ook geen astra). Zelfs een 7serie hoeft niet zover open. Je kan het gewoon op je radio aansluiten, even de penbezetting van je radio aflezen. Om hem netjes aan te sluiten kun je bij de algemene autohandel een stekker halen die achter in je radio past. Dit om te muten en je mutebox uitgang op aan te sluiten (in geval van een ck7w of ck15. Parrot kan ook, moet je speakerdraden onderbreken vanaf de mutebox.
26 januari 2010 om 20:54 #17599927Hoi allemaal.
De reden dat ik mijn dashboard zover open had liggen was,
dat ik de kabels van de uhp in de kabelboom van de auto zelf heb gemaakt.
Ik wilde namelijk alles zo orgineel mogelijk maken zo als het vanaf de fabriek ook is gemaakt.
Zelfs de kleuren van de nieuwe bedrading heb ik exact volgens schema aangehouden.
Misschien een beetje overdreven maar goed ik zie het maar als een hobby.
En hobby mag tijd en geld kosten toch?
Maar het werkt dan ook perfect ik heb geen last van storingen of slecht geluid.
LET WEL OP: de uhp module is can-bus gestuurd dus als je de can-bus bedrading niet goed aansluit dan krijg je de meest uiteenlopende storingen.
Ik weet dat er op marktplaat ook komplete kabelbomen worden aangeboden voor de uhp-4.
Ook staat er op het opel-forum al een aansluitschema voor de uhp-4.Veel succes Gr Michel.
26 januari 2010 om 20:56 #17599928Waar zou die uhp4 module dan normaal komen achter de lichtschakelaar? ik heb vandaag namelijk ook flink zitten zoeken maar ik zie geen plek waar die zou moeten. ook de stekker zit daar niet. Hij was er bij mij gisteren ingebouwd met een verloop kabel tussen de radio maar hij stoort ontzettend, de vrouw die je hoort is nauwelijks verstaanbaar.
26 januari 2010 om 21:08 #17599929Nee klopt
Je kan hier een uhp-houder voor kopen bij de opel (ongeveer 8,-euro) die op de ronde buis gemonteerd word die achter je dashboard zit(kap onder het stuur ff zie foto los halen en dan zie je het wel zitten)
Daarplaats je dan weer de uhp-module in.
Ga er maar van uit dat er geen voorbereiding in je wagen zit.
Dit was namelijk een vrij dure optie van opel.26 januari 2010 om 21:25 #17599930oke, ben je misschien bekend met de storing in het geluid?
26 januari 2010 om 21:36 #17599931Ik heb dat inderdaad gelezen.
Daar heb ik zelf geen last van.
Stem is een beetje zacht maar wel goed te verstaan bij mij.
Ik heb de carkit ook uitgeprobeerd origineel vanaf de fabriek en was daar ook wat aan de zachte kant.
Heb helaas nog geen handleiding van de uhp-4 kunnen vinden.
Misschien dat er in de handleiding iets beschreven staat hoe je het volume van de stem apart kan instellen ten opzichte van een telefoongesprek.
Maar hoe is het geluid als je iemand aan de lijn hebt?
Als dit wel goed is denk ik dat je uhp-module niet helemaal goed is.26 januari 2010 om 21:39 #17599932Het geluid als ik iemand aan de telefoon heb is wel gewoon redelijk/goed.
26 januari 2010 om 21:40 #17599933toch maar eens in de gaten houden dit draadje (topic), leuk om nog een keer te doen.
26 januari 2010 om 21:44 #17599934origineel gepost door OPelc
toch maar eens in de gaten houden dit draaje, leuk om nog een keer te doen.Wat bedoel je met draaje???
26 januari 2010 om 21:47 #17599935aangepast :)
26 januari 2010 om 21:50 #17599936Het is wel zo als ik m’n gsm in m’n broekzak laat zitten,
de ontvangst niet altijd optimaal is.
Het gesprek is dan minder verstaanbaar maar dit komt door de slechte ontvangst van de gsm.
Je zou eens kunnen kijken of het geluid beter is als je je gsm uit je broekzak heb.26 januari 2010 om 21:52 #17599937Hij doet het ook als er nog helemaal geen telefoon is aangesloten. De uph zegt dan bijvoorbeeld “Er is geen telefoon aanwezig” of als er wel een telefoon is aangesloten “U kunt kiezen uit bellen, kiezen,ophangen etc” en dat gaat al enorm slecht.
Mijn bereik is trouwens gewoon goed, ook als ik hem in mijn broekzak heb zitten.
26 januari 2010 om 21:58 #17599938Ik moet toegeven het is een leuke optie die uhp-module.
Alleen als je tijdens het rijden via je stuurwielbediening in je telefoonboek gaat zoeken naar een nummer de aandacht voor de weg wel minder is.
Dus of handsfree bellen nu echt ze heel veel veiliger is dan bellen met je mobiel in je hand:(
Ik weet het niet hoor!26 januari 2010 om 22:01 #17599939Hey Spacejam.
Je komt toch uit de buurt van Eindhoven?
Misschien een keer vergelijken.
Doet je spraakgestuurde optie om te bellen het wel goed?26 januari 2010 om 22:03 #17599940Ik kom inderdaad uit eindhoven. check u2u :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.