Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Telefoonfunctie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2011 om 09:29 #17238276
Hallo
Ik ben Hans en woonachtig in Eindhoven en in bezit van een Omega 22i BJ 2002.
Ik heb een probleem met de telefoonfunctie van mijn CCRT 2008.
Als ik de radio aanzet moet ik de pincode van mijn simkaart ingeven.
Hij maakt gewoon contact met het netwerk maar als ik in mijn telefoonboek wil krijg ik steeds de melding SIMBOEK GEBLOKKEERT. ( Handmatig bellen lukt wel overigens ).
Iemand een idee hoe dit komt????Vr groet Hans
23 juni 2011 om 17:44 #17885255Het vragen van de pincode kan je volgens mij uitzetten,staat in het boekje,misschien dat t helpt,
groet
Danny
23 juni 2011 om 18:46 #17885256Hallo Danny
Bedankt allereerst voor je reactie.
Ik heb het boekje er even op nageslagen en het is inderdaad mogelijk om de PINfunctie uit te schakelen.
Ga het morgen eens proberen al denk ikzelf dat het niets met de pincode te maken heeft omdat de pin gewoon geaccepteert wordt en ik ook met het netwerk (vodafoon op de vereiste 900Mhz band) verbonden wordt.
Mischien als ik de fabrieksinstellingen terug zet dat het mischien een oplossing bied al hoewel ik daar ook een hard hoofd in heb,maarja niet geschoten is altijd mis natuurlijk. ( nog niet geprobeert).
Ik zal het ook eens proberen met de pincode uitgeschakelt.
PS. Stel dat mijn kaartlezer kapot mocht zijn en ik wil er een andere ccrt2008 inbouwen moet ik hem dan bij de VOD softwarematig afmelden en de nieuwe aanmelden op mijn autocomputer? ( dacht dat ik dat ooit eens ergens gelezen had).
Ik laat in iedergeval nog weten hoe het afgelopen is.Vr groet Hans
24 juni 2011 om 13:24 #17885257Hoi
Ik heb alles geprobeerd wat hierboven geschreven staat maar het mag niet baten :cry
Denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar een andere ccrt2008 of iemand moet nog een sugestie hebben om dit probleem op te lossen.
Laat maar komen , ik hoor het graag :thumbupGroet Hans
27 juni 2011 om 17:05 #17885258Heb je je 2de duokaart al eens geprobeerd?
Met een plakbandje in een kaart plakken en kijken of het werkt misschien ligt het aan je simkaartje.
Heb zelf ook een Vodafone duokaart gehad maar daar geen problemen mee gehad,heb nu KPN en die doet het ook gewoon goed.Anders toch de radio eens na laten kijken,
groet,
Danny
27 juni 2011 om 17:38 #17885259Hoi Danny
Ik heb het 2de simkaartje niet geprobeert althans niet die van de duosim
Ik heb in het verleden al twee prepaid kaarten aangeschaft van Vodafoon en KPN maar het wilde met deze kaartjes de ene keer wel en de andere keer weer niet lukken.
Nu doet hij het met alle kaartjes niet meer dus ben ik bang dat het toch aan de radio zelf ligt.
Na laten kijken is natuurlijk een optie maar wat gaat dat dan wel niet kosten als het via de VOD moet.
Ik heb op Ebay een paar ccrt 2008 zien staan voor niet al te veel geld ( is wel uit Engeland,maar daar zal toch geen verschil inzitten toch?).
Ik weet alleen nog niet of ik de oude radio met de Tech2 moet laten afkoppelen en de nieuwe weer moet aanmelden op mijn auto,mischien dat jij dat weet.
Hoor het graagGr Hans
27 juni 2011 om 18:20 #17885260Radio moet inderdaad afgekoppeld worden door de VOD en zorg ervoor dat je zeker weet dat degene die je koopt ook afgekoppeld is met eventueel de code erbij anders heb je er echt helemaal niks aan!!!
Weet eventueel wel een adres die jou misschien kan helpen,is wel in Rotterdam.
Zal de link naar je toe sturen via pm,groet,
Danny
27 juni 2011 om 19:27 #17885261Bedankt Danny voor de links.
Ik heb die Engelse meneer even een mailtje gestuurd ( in mijn geweldig engels :jerry )of de radio inderdaad vrijgegeven is bij de vorige wagen.
Het is een gast die radio’s van veel merken merken opknapt en nakijkt dus mischien heeft hij een foefje gebruikt om de radio vrij te geven.
In iedergeval hoop ik dat hij mijn e-mail een beetje begrijpt er respons op geeft, dus ik wacht nog even op zijn reactie en anders ga ik zeker gebruik maken van de links die je mij gestuurd hebt waarvoor nogmaals mijn dank :wors :thumb :thumbup .
Heb op het moment ook even weinig tijd om te knutselen i.v.m werk en zo maar ga er in iedergeval achteraan of weet jij mischien iemand die een ccrt2008 in de aanbieding heeft die op zeker is afgekoppelt van de auto.Gr Hans
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.