Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Telefoon opladers stuk door corsa aanstekergat. Opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2011 om 12:01 #17234532
Hoi.
Ik stak mn telefoonoplader in de sigaretten aansteker en de oplader ging er ook spontaan van roken.
Hij was dus ook meteen kapot.
Een andere gehaald bij de action en die stonk ook meteen naar doorgebrand. Die ga ik dus zo ruilen alsof ie het nooit deed :PDus ik gemeten. Er komt iets van 14 volt uit.
Dat is toch geen probleem? Beide opladers horen van 12-24 volt aan te kunnen. Ook op de accu gemeten. en daar komt net iets boven de 14 volt uit.
Ik ben niet echt een ster met electriciteit enzo.. (Ken uw beperkingen) :PDus wat is hier nu mis waardoor mn opladers steeds doorfikken? :) Ik wil toch wel eens mn telefoon op kunnen laden met de auto.
21 maart 2011 om 12:07 #17841893met draaiende motor is 14 volt idd prima. Doet je sigarettenaansteker het wel normaal? bijvoorbeeld met tomtom ofzo?
21 maart 2011 om 12:15 #17841894Neen.. :) alles wat je erin steekt gaat dus meteen stuk. het waren ook 2 verschillende merken opladers.
De sigarettenaansteker wordt wel warm overigens. maar ook best snel eigenlijk.
En dit is al degene die uit mn kadett komt ipv het origineel. In de kadett nooit problemen mee gehad.
voor de kleurgeinterreseerde… het is het originele stekkertje: bruin en rood draadje..21 maart 2011 om 12:26 #17841895Rood klopt niet als dat aangesloten zit op je aanstekerplug. Dat is constante stroom en niet geschakelt op contact. Betekend dat erook stroom op staat terwijl je auto uitstaat… (kan je accu van leeg raken als je niet oplet…)
Die ‘merken’ waren dat ook echt merken of waren ‘t action prutsels? Want heb meer ervaring met chineze apparaten die eruit fikken. Laat action nou net die zooi verkopen :P
21 maart 2011 om 12:40 #17841896Over de opladers hoeven we echt niet te twijfelen. ;)
De action versie doet het bij mijn vader in de auto al een jaar en de mijne was inderdaad van een merk en deed het al 1,5 jaar tot ze beide duidel9imk zicht en ruikbaar doorfikten toen ik ze in de corsa stopte.
In mijn kadett had ik ook constante stroom op mijn sigarettenaansteker.
Ik zou het ook niet anders willen.. :) Moet ik zeker steeds mijn sleutel erin houden als ik iets wil opladen of van stroom voorzien.. Lijkt me super onhandig. Ook nog nooit een lege accu van gehad in de kadett eigenlijk ;)
Het stekkertje en de bedrading ziet er overigens heel origineel uit.
En ik de Kadett weet ik zeker dat het origineel was. Daar was de bedrading als nieuw.21 maart 2011 om 13:14 #17841897weet niet of je de aansteker via een zekering gedaan hebt
anders zou het misschien wel kunnen dat je teveel amperes op de aansteker hebt staan
daarmee kan het voltage dus wel goed zijn
misschien moet je een draad trekken van een zekering met een lagere waarde21 maart 2011 om 13:45 #17841898Het is gewoon origineel aangesloten zoals ik al zei maar de zekering ga ik nu even bekijken.
21 maart 2011 om 14:19 #17841899Lijkt mij dat ergens achter het dashboard de + en – omgedraaid zijn. Een beetje meer voltage moeten ze kunnen hebben.
Even meten, op het midden moet de + staan.21 maart 2011 om 14:31 #17841900Hmmm.. Blijkt de klok een zwarte draad te hebben wat een plus is alleen stroom heeft met contact aan. :P
Lijkt me niet de bedoeling dat de klok het alleen doet met contact aan. Misschien moet die dan wel op de sigarettenaansteker.Er staat op het afdek kapje van de zekeringen helemaal niet bij hoeveel ampere welke zekering moet zijn! :(
Weet iemand dat voor Corsa A2?21 maart 2011 om 14:50 #17841901So far mijn; het is origineel aangesloten…. Namelijk:
Plus en min zaten inderdaad verkeerd om en ik dacht laat ik eens zeker weten welke plus en zekering ie dan wel aan hangt. Dus even kortsluiting gemaakt om de zekering zeker te weten.. :D Ok ok ok ok dat ging dus per ongeluk :P Maar het was iig de klok zekering die eruit ging.
Mijn excuses voor de aanname.. Het zag er zo netjes uit in vergelijking met de rest vd bedrading.Ik zal even zoeken of iemand al een zekering schema heeft geposted. maar eerst even de bedrading goed leggen.
21 maart 2011 om 15:07 #17841902Alles zit weer op de juiste zekering. Tenminste.. De klok en de sigarettenaansteker.
Probleem was dat het gewoon de stekker vd klok was die op de aansteker zat. Past precies alleen heeft die de plus en min andersom.Alleen weet ik nog steeds niet of het de juiste waarde zekeringen zijn.
Nummer 18 is geloof ik de aansteker en die heeft nu 20 ampere.
En de action oplader doet het overigens nog!! Alleen stinkt ie nu dus ik breng hem alsnog terug :P21 maart 2011 om 15:53 #17841903Zei ik toch;);):D
21 maart 2011 om 16:01 #17841904Anoniem
want de zekering bepaald niet hoeveel ampere je hebt
die bepaalt enkel bij hoeveel ampere hij er mee stopt;)
plus en min verkeerd om kan inderdaad zulke problemen geventjah zo,n oplader van de action is best ok
maar ook zo goedkoop dat ik meer kwijt ben aan brandstof
om heen en weer te rijden voor t ruilen
dan dat zo,n ding kost:P:P:P:P:P21 maart 2011 om 18:36 #17841905hahaha inderdaad ;) Nooit aan je getwijfeld ;) :thumbup
Ach.. Ik moest toch de momentsleutel naar Vinci terugbrengen en daar vlakbij in het centrum zit de action, dus viel mee.. En de corsa rijdt heeeeeeel zuinig in vergelijking met de Benz waar ik de laatste maanden wel mee moest rijden. Dat of minstens 10km fietsen voor ik iets van een winkel tegenkom. :P
Het ladertje zelf kost inderdaad geen drol, 1,59 geloof ik voor het prachtstuk. :D
Standaard Usb oplader.. Moet je zelf nog een kabeltje regelen..
Maar mocht hem zo omruilen en deze doet het nu prima! En lekker zonder die typische gesmolten plastic geur :P
Ook weer opgelost.21 maart 2011 om 19:20 #17841906Het enige nadeel is dat het opladertje weinig amper levert, dus even snel opladen is er niet bij. Maar goed, heb er zelf ook 2, werkt perfect.
22 maart 2011 om 11:11 #17841907Aaah… :( Dat had ik nog niet bekeken.. Nah ja.. :) Zolang mn telefoon het blijft doen voor de navigatie vind ik het prima. ;)
22 maart 2011 om 11:24 #17841908Daar gebruik ik ‘m ook voor. Accu van de telefoon gaat nogal snel leeg zonder bijladen :D
22 maart 2011 om 11:35 #17841909Precies! die van mij is met gps aan ook echt in drie kwartier wel leeg als ie vol was.. :) Nou als je dan nog 1300 km moet rijden :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.