Telefoon koppelen met Carplay

Forumindex Forums Modellen Grandland X Telefoon koppelen met Carplay

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362929
    Knutsel2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 April 2018

      Sinds ios 12.1.2 merk ik dat het connecten van mijn iphone x met carplay lastiger verloopt.

      Ten eerste moet ik nu eerst de telefoon ontgrendelen voordat ie wil connecten met carplay.

      Dit ondanks het feit dat ik het vinkje in mijn telefoon ‘carplay indien vergrendeld’ aan heb staan…

      Nadat ie verbonden is met carplay merk ik dat de verbinding weer wegvalt als de telefoon automatisch op slot valt.

      Vervolgens weer connecten door de usb stekker even er uit en weer er in te stoppen en dan blijft alles stabiel werken.

      Heb de auto nu half jaar en icm ios 12.0.0 werkte het connecten veel beter.

      andere mensen hier op het forum met dezelfde ervaring?

       

       

      #18362968
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        De problemen zijn hier erg herkenbaar en inderdaad sinds de laatste update van iOS.

        ik heb ook soms Android CarPlay als keuze in plaats van Apple CarPlay.

         

        #18363009
        Mokkaatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 October 2018

          Bij mij ziet de iPhone de auto wel maar de auto de iPhone niet.

          in de Mokka geen probleem.

          #18363123
          Knutsel2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2018

            [quote quote=18362968]De problemen zijn hier erg herkenbaar en inderdaad sinds de laatste update van iOS. ik heb ook soms Android CarPlay als keuze in plaats van Apple CarPlay.[/quote]

            Ik heb het probleem aangemeld bij Apple. Daar verwezen ze naar Opel en allerlei andere zaken die ik inmiddels heb uitgetest waaronder de iphone van mijn vriendin welke nog op ios 12.1.0 stond, die verbindt wel normaal zoals eerst bij mijn iphone ook het geval was. Vanmorgen nogmaals mijn bevindingen gemeld maar Apple blijft maar uitvluchten verzinnen dat er vanuit Opel ook een update moet komen. Dat zou wel eens tijd worden overigens want de huidige software is inmiddels 8 maanden oud maar dat terzijde. Het feit dat het eerst wel goed werkte en nu niet meer zijn ze nog niet gevoelig voor…

            #18363140
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              probeer eens je iphone uit te zetten en daarna aan te sluiten aan de kabel in de auto, daarna iphone aanzetten.

              sinds ik dit gedaan heb bij toeval werkt deze weer !

               

              #18363142
              Jan Driebeen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2018

                Hoe en wanneer hebben jullie je iPhone ge-update? Apple heeft van versie iOS 12.1.2 later een verbeterde versie beschikbaar gesteld. Als je deze update via iTunes binnenhaalt kan het zijn dat er dus een nieuwere versie van iOS 12.1.2 beschikbaar is die jullie probleem oplost. Ik heb het probleem nl. niet. Ik start de auto, wacht tot het navisysteem beschikbaar is en sluit dan pas de iPhone aan. Dan kies ik in de GLX voor CarPlay en deze start dan gelijk op.

                #18363159
                Knutsel2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 April 2018

                  [quote quote=18363140]probeer eens je iphone uit te zetten en daarna aan te sluiten aan de kabel in de auto, daarna iphone aanzetten.

                  sinds ik dit gedaan heb bij toeval werkt deze weer ![/quote]

                  Ja heb ik reeds een keer gedaan, maar helaas blijft het zo dat de verbinding weg valt op het moment dat mijn telefoon in het automatische slot valt. Daarna stekker er uit en weer er in en dan connect ie en blijft werken.

                  #18363161
                  Knutsel2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 April 2018

                    [quote quote=18363142]Hoe en wanneer hebben jullie je iPhone ge-update? Apple heeft van versie iOS 12.1.2 later een verbeterde versie beschikbaar gesteld. Als je deze update via iTunes binnenhaalt kan het zijn dat er dus een nieuwere versie van iOS 12.1.2 beschikbaar is die jullie probleem oplost. Ik heb het probleem nl. niet. Ik start de auto, wacht tot het navisysteem beschikbaar is en sluit dan pas de iPhone aan. Dan kies ik in de GLX voor CarPlay en deze start dan gelijk op.[/quote]

                    Ik heb versie 12.1.2 gewoon via update op mijn telefoon binnen gehaald. Ik heb een houder gemonteerd in de GLX waar ik als eerste de telefoon in zet, daarna start ik de auto, en zie ik melding op mijn telefoon dat ik moet unlocken om accesoire te kunnen gebruiken, dat was eerst volgensmij niet het geval. Dat doe ik dan en daarna verbind ie met carplay. Dan valt na 2 minuten de telefoon in slot en verbreekt ie de verbinding. Dan trek ik de usb stekker er uit en weer er in en verbind ie nogmaals en blijft werken. Dat alles tijdens de eerste km in woonwijk, lekker veilig…

                    #18363210
                    Jan Driebeen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2018

                      [quote quote=18363161]

                      Hoe en wanneer hebben jullie je iPhone ge-update? Apple heeft van versie iOS 12.1.2 later een verbeterde versie beschikbaar gesteld. Als je deze update via iTunes binnenhaalt kan het zijn dat er dus een nieuwere versie van iOS 12.1.2 beschikbaar is die jullie probleem oplost. Ik heb het probleem nl. niet. Ik start de auto, wacht tot het navisysteem beschikbaar is en sluit dan pas de iPhone aan. Dan kies ik in de GLX voor CarPlay en deze start dan gelijk op.

                      Ik heb versie 12.1.2 gewoon via update op mijn telefoon binnen gehaald. Ik heb een houder gemonteerd in de GLX waar ik als eerste de telefoon in zet, daarna start ik de auto, en zie ik melding op mijn telefoon dat ik moet unlocken om accesoire te kunnen gebruiken, dat was eerst volgensmij niet het geval. Dat doe ik dan en daarna verbind ie met carplay. Dan valt na 2 minuten de telefoon in slot en verbreekt ie de verbinding. Dan trek ik de usb stekker er uit en weer er in en verbind ie nogmaals en blijft werken. Dat alles tijdens de eerste km in woonwijk, lekker veilig…[/quote]

                      Zo zie je maar hoe verschillend wij allemaal omgaan met de iPhone in de GLX  :-) . Heb je al een keer geprobeerd eerst de auto te starten en daarna pas je iPhone in de houder te zetten? Misschien helpt dat?

                      #18363252
                      Knutsel2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 April 2018

                        [quote quote=18363210]

                        Hoe en wanneer hebben jullie je iPhone ge-update? Apple heeft van versie iOS 12.1.2 later een verbeterde versie beschikbaar gesteld. Als je deze update via iTunes binnenhaalt kan het zijn dat er dus een nieuwere versie van iOS 12.1.2 beschikbaar is die jullie probleem oplost. Ik heb het probleem nl. niet. Ik start de auto, wacht tot het navisysteem beschikbaar is en sluit dan pas de iPhone aan. Dan kies ik in de GLX voor CarPlay en deze start dan gelijk op.

                        Ik heb versie 12.1.2 gewoon via update op mijn telefoon binnen gehaald. Ik heb een houder gemonteerd in de GLX waar ik als eerste de telefoon in zet, daarna start ik de auto, en zie ik melding op mijn telefoon dat ik moet unlocken om accesoire te kunnen gebruiken, dat was eerst volgensmij niet het geval. Dat doe ik dan en daarna verbind ie met carplay. Dan valt na 2 minuten de telefoon in slot en verbreekt ie de verbinding. Dan trek ik de usb stekker er uit en weer er in en verbind ie nogmaals en blijft werken. Dat alles tijdens de eerste km in woonwijk, lekker veilig…

                        Zo zie je maar hoe verschillend wij allemaal omgaan met de iPhone in de GLX :-) . Heb je al een keer geprobeerd eerst de auto te starten en daarna pas je iPhone in de houder te zetten? Misschien helpt dat?[/quote]

                        Ja heb ik al eens geprobeerd.
                        Vraagje: heb jij ook de melding op je telefoon dat je deze moet unlocken om accessoire te kunnen gebruiken?
                        Dacht namelijk dat ik dat eerder niet had en dat wellicht daardoor de ellende is ontstaan.
                        2de keer connecten met de usb stekker er uit en weer erin verbind ie namelijk gewoon zonder unlocken…

                        #18363258
                        Mokkaatje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 October 2018

                          Dat unlock zegt ie bij mij ook de eerste keer.

                          #18363276
                          Jan Driebeen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2018

                            [quote quote=18363252]

                            Hoe en wanneer hebben jullie je iPhone ge-update? Apple heeft van versie iOS 12.1.2 later een verbeterde versie beschikbaar gesteld. Als je deze update via iTunes binnenhaalt kan het zijn dat er dus een nieuwere versie van iOS 12.1.2 beschikbaar is die jullie probleem oplost. Ik heb het probleem nl. niet. Ik start de auto, wacht tot het navisysteem beschikbaar is….

                            Ja heb ik al eens geprobeerd. Vraagje: heb jij ook de melding op je telefoon dat je deze moet unlocken om accessoire te kunnen gebruiken? Dacht namelijk dat ik dat eerder niet had en dat wellicht daardoor de ellende is ontstaan. 2de keer connecten met de usb stekker er uit en weer erin verbind ie namelijk gewoon zonder unlocken…[/quote]

                            Mijn iPhone zit in een bookcase hoesje, dus het scherm zie ik niet als ik de iPhone aansluit op de USB poort. Ik hoef in ieder mijn iPhone niet te unlocken. Na het aansluiten kan ik in het Opel display direct voor CarPlay kiezen en werken alle apps meteen. Wel zie ik op mij iPhone bij Instellingen -> Algemeen -> CarPlay -> Grandland X -> ‘CarPlay indien vergrendeld’ het schuifje op ‘aan’ staan… Is dat misschien het probleem?

                            #18363279
                            Mokkaatje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 October 2018

                              Dat staat bij mij ook aan.

                              #18363284
                              Knutsel2
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 April 2018

                                Staat bij mij ook aan.
                                Heb al een keer de hele verbinding weg gegooid en weer opnieuw verbonden met Grandland maar helaas zonder resultaat.
                                Gister ergens naar toe gereden en telefoon in de houder laten zitten, toen ik weer terug kwam bij de auto en wegreed verbond ie zonder interventie van mij…
                                Ben er inmiddels ook achter dat ik de telefoon niet hoef te ontkoppelen, als ik na enkele minuten rijden stekker eruit en weer er in doe dan verbind ie zonder unlocken.
                                Alleen helaas dus nog niet automatisch zoals voorheen wel het geval was voor de update naar ios 12.1.2
                                Als jullie nog sugesties hebben laat maar weten.

                                #18363318
                                Knutsel2
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 April 2018

                                  Gister de enige variabele die nog over was gewisseld namelijk de kabel die ik gebruikt heb toen ik de houder monteerde.
                                  Dit was een kabel die ik een tijd geleden gekocht heb en eruit ziet als origineel Apple.
                                  Deze heb ik vervangen door de origineel meegeleverde Apple kabel van mijn iphone en daarna werkt alles weer zoals het hoort  :yahoo:

                                  blijkbaar is er na de ios update iets gewijzigd waardoor de chip in de kabel anders geidentificeerd wordt of zoiets.

                                  topic kan gesloten worden, iedereen dank voor het meedenken :applause02:

                                  #18363322
                                  Mokkaatje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 October 2018

                                    Tsja, Apple hè …

                                    #18363361
                                    Knutsel2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 April 2018

                                      Ios 12.1.3 is sinds gister te downloaden en wat lees ik in de release notes:

                                      Oplossing voor een probleem dat ervoor kon zorgen dat bij bepaalde CarPlay-systemen de verbinding met de iPhone XR, de iPhone XS en de iPhone XS Max werd verbroken

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.