Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Tekst navigatiesysteem DVD100
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2012 om 21:07 #17252608
Hallo allemaal.
In mijn Antara heb ik het DVD100 navigatiesysteem en heb natuurlijk de nederlandse tekst en spraak geselecteerd.
Ik heb nu het volgende probleem: Na het starten van de motor is de tekst altijd Duits maar het gesproken woord is Nederlands.
Heb al bij 2 Opel dealers het probleem laten onderzoeken en op advies heb ik de accu vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Kan iemand een oplossing geven voor dit mijns inziens elektronisch probleem ??
Mvg Paul
1 oktober 2012 om 09:33 #18072227:wtf welk licht had het idee om een accu te gaan vervangen om de taal van je radio goed te kunnen zetten ?
Je hebt toch wel je geld terug gevraagd toen het probleem bleef bestaan mag ik hopen ?Even ter verduidelijking : alle tekst in je auto staat dus in het Duits (Reichweite, Mom. verbrauch, geswindichheit ed) ?
Dat zit niet in de radio maar in de auto. De dealer moet gewoon de landcode van het voertuig juist programmeren omdat die nog op Duits staat.1 oktober 2012 om 18:41 #18072228Hallo Juffer1, bedankt voor je snelle feedback.
Een monteur van een gerenommeerde Opel garage in de buurt, kwam met het idee dat bij een zwakke accu, de spanning tijdens het starten te ver zou dalen dat het DVD100 systeem zichzelf resette tot de basis instelling (duits dus). Hij heeft de auto aan de computer gehangen en heeft de laatste update geladen zoals hij beweerde (heb het zelf niet gezien).
Met jou antwoord ga ik terug naar de dealer, en dan hoop ik dat een meer snuggere monteur het probleem kan verhelpen. :thumbup :thumbup
Nogmaals bedankt Paul
1 oktober 2012 om 19:15 #18072229Ik ga er dan wel vanuit dat je de meldingen bedoeld die ik in mijn reactie poste ?
2 oktober 2012 om 20:04 #18072230Natuurlijk, ik ben vaak direct maar wel positief.
Nogmaals bedankt voor je antwoord. :thumbup :thumbup
Heb een vrij drukke baan. Dus ik kan niet op korte termijn bij een Opel garage langs. Maar het gaat wel gebeuren. :agent :agent
mvg Paul
4 oktober 2012 om 14:24 #18072231Laat ze even kijken bij :
– Infotainment system
– DIS (Info Display TID, BID, GID, CID)
– Program Variant ConfigurationEn dan bij Country code en Language
(scherm 3/13 bij een Astra H)4 oktober 2012 om 20:23 #18072226@Juffer1 wrote:
Laat ze even kijken bij :
– Infotainment system
– DIS (Info Display TID, BID, GID, CID)
– Program Variant ConfigurationEn dan bij Country code en Language
(scherm 3/13 bij een Astra H)Okay, bedankt :D :D :D
18 november 2012 om 13:12 #18072232Hallo Juffer1, uiteindelijk is het gelukt om het systeem over te zetten naar het nederlands.
Nadat een monteur wederom 1x de radio overgezet naar het Ned. en binnen 5 min. kwam melden dat het gereed was. Toen moest hij mijn vraag of hij het getest had dmv het contact aan/uit te zetten negatief moest beantwoorden. Nadat hij dit gedaan had moest hij mij gelijk geven, hij heeft de auto direct naar binnen gereden en dmv zijn labtop en programmeer kastje de taal overgezet. Dus uiteindelijk gelukt, mbv jouw instructie.
Nogmaals bedankt.
:hmmz :hmmz Paul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.