Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Tekening kickdownkabel C3.0SE AW71L
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geĂĽpdatet op 4 maart 2019om 22:12 door kywieman.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2019 om 10:04 #18364040
Sinds kort ben ik bezig met het opbouwen van mijn 24v in combinatie met een 4 traps AW71L bak uit een Senator/Monza A2.
Bak en motor zitten aan elkaar.
Zit nu met de uitdaging om de kickdownkabel en gaskabel te monteren.
Ik heb bij een Romein meeting de volgende foto genomen van iemand die ook zo’n motor/bak combinatie heeft ingebouwd.
Nu is de vraag heeft iemand een technische tekening voor het plaatje die aan de inlaat komt en waar zoals op de foto de beide beugels voor de gaskabel en de kickdown kabel en de scharnier bevestiging op gemonteerd wordt.
Dit zodat ik niet ‘opnieuw het wiel’ dien uit te vinden?
:help:
21 februari 2019 om 22:18 #18364118beetje bij elkaar geraapt zooitje ofniet?
beetje creativiteit en je hebt zon beugeltje eerder klaar, als dat je een tekening bekeken hebt.
vraag me wel af waarom je gekozen hebt voor de L bak, en niet voor de LE of AR die normaal achter deze motoren hangen,
en keurig bedraad zijn via de draadboom van de motor…al kan ik het antwoord wel raden wellicht… de bak was er niet bij oid..
22 februari 2019 om 09:51 #18364148vraag me wel af waarom je gekozen hebt voor de L bak, en niet voor de LE of AR die normaal achter deze motoren hangen,
en keurig bedraad zijn via de draadboom van de motor…al kan ik het antwoord wel raden wellicht… de bak was er niet bij oid..
Nou omdat ik niet graag een bak uit een Senator B in een Monza/Senator bouw.
Heb ik ervaring mee met zowel een R25 als een AR35 bak.
Ik ben van meening dat een bak van Senator B niet in de carrosserie past van een Monza Senator.
Door het niet gebruiken van een schuifstuk in het staartstuk van een R25/ AR35 bak moet de hardyschijf van deze bakken op de zelfde hoogte van het hanglager (aandrijfas) en diff zitten. Dit zorgt er weer voor dat de uitlaat lager komt. (handig met drempels)
Daarnaast moet de aandrijfas in gekort worden. Nu is dit niet het moeilijkste, maar goed moet wel gebeuren.
Tot slot moet de baksteun aangepast worden. Dit omdat de boutgaten in de carrosserie van een Senator/Monza niet overeen komen met een R25/AR35 bak.
Natuurlijk zijn bovenstaande negatieve eigenschappen wel te overzien. Er zijn voldoende Monza/Senator A die met een R25, AR25, AR35 of AW71-LE bak rijden.
Maar ik heb toch gekozen voor een AW71-L die in de carrosserie past omdat deze is geleverd in een Monza/Senator A carrosserie.
Nadeel is dus wel dat zo’n motor niet samen is geleverd met een bak waar in Kickdown kabel aan zit.
Maar goed dit geld ook voor mijn C3.0NE met 1.5 Motronic in combinatie met een injectierail.
Omdat het injectierail in de weg zit voor de kickdown hendel dienende deze bij gebogen te worden.
Dan toch het allerlaatste, naar ervaringen van andere is de AW71-L bak beter dan de AR35 bak.
22 februari 2019 om 20:05 #18364157hahaha duidelijk Kyan :applause02:
maar zo’n beugeltje moet toch eenvoudig te maken zijn?
23 februari 2019 om 00:25 #18364165Zeker,
Maar als er een technische tekening zoals voor het plaatsen van een dynamo op een 24v (aan de andere kant) houdt ik mijn ten sterkte aanbevolen.
23 februari 2019 om 00:38 #18364167hecktriebler forum wellicht
23 februari 2019 om 12:05 #18364169[quote quote=18364040]Sinds kort ben ik bezig met het opbouwen van mijn 24v in combinatie met een 4 traps AW71L bak uit een Senator/Monza A2. Bak en motor zitten aan elkaar. Zit nu met de uitdaging om de kickdownkabel en gaskabel te monteren. Ik heb bij een Romein meeting de volgende foto genomen van iemand die ook zo’n motor/bak combinatie heeft ingebouwd. Nu is de vraag heeft iemand een technische tekening voor het plaatje die aan de inlaat komt en waar zoals op de foto de beide beugels voor de gaskabel en de kickdown[/quote]
tekeningen gevonden van een Monza motorblok kun je hier wat mee
23 februari 2019 om 19:57 #18364177tekeningen gevonden van een Monza motorblok kun je hier wat mee
Dank voor het mee denken. :toppie:
2 maart 2019 om 23:53 #18364348Dat plaatje copieer je toch gewoon en dan zorg je dat je de kabel afstelt zoals moet en klaar is kees.
Las apparaat en een dremel en je maakt precies wat je wilt,en als je die 24v erin krijgt zonder hulp en de kabelboom aangesloten krijgt dan heb jij meer als kennis zat om zo,n plaatje te maken.
En idd die bak die je nu hebt is een zeer fijne bak die de 24v niet kapot krijgt.
Ik heb een 03/71LE bak in een Monza A2 met een vroege C30NE met v snaren en motronic 4.1 die bak is super fijn in een Monza.
Zorg wel dat je 2 impuls gevers op elkaar hebt de 24V werkt met 8 impuls en de aisin bak met 6 als ik het goed heb,mijn digi dash gaf veels te veel aan maar mijn bak schakelde super toen heb ik de impuls gevers omgewisseld en toen klopte de teller maar de bak schakelde voor geen 5 cent toen heb ik maar 2 impuls gevers op elkaar gedraaid…
3 maart 2019 om 07:55 #18364350Zorg wel dat je 2 impuls gevers op elkaar hebt de 24V werkt met 8 impuls en de aisin bak met 6 als ik het goed heb,mijn digi dash gaf veels te veel aan maar mijn bak schakelde super toen heb ik de impuls gevers omgewisseld en toen klopte de teller maar de bak schakelde voor geen 5 cent toen heb ik maar 2 impuls gevers op elkaar gedraaid…
Weet je ook waarom Motonic een puls signaal nodig heeft?
Als de Motronic kabelboom te samen met een AR 25/35 bak functioneert kan ik me voorstellen dat de automaat graaf wil weten hoe hard de auto rijdt. Maar zonder automaat begrijp ik niet precies waarom Motronic een puls signaal nodig heeft.
Is het bekent waarom deze kabel wel aangesloten kan worden? En is het nodig?
Heb bij mijn Corsa B de conclusie getrokken dat als de auto beweegt en dit dus door middel van de pulsgever aan de ECU wordt doorgegeven het motormanagement er voor zorgt dat het stationair toerental iets hoger wordt. Dit om het schakelen en het weg rijden te vergemakkelijken. (denk ik)
Heeft iemand een idee waarom Motronic een puls signaal nodig heeft.
Site note heb ooit eens een 8 pulsgever in een Senator A gemonteerd in combinatie met een LCD dashboard. (van Senator A)
Nou dat ging mooi. 250 km/u op de teller en nog steeds ingehaald worden door een vrachtwagen.
4 maart 2019 om 00:50 #18364393Het is lang geleden dat ik me een C30NE C30SE enz heb bezig gehouden maar wat ik herinner is dat een Motronic moet weten welke snelheid je rijd om zodoende het mengsel bij te sturen en de onsteking bij te sturen en bv moet het weten als je de gasklep bij bv een bepaalde snelheid dicht doet ie de injectoren minimaal laat inspuiten om stationair te blijven lopen..
Plus wil je de boordcomputer laten werken moet je deze van een Senator B/Omega A nemen anders klopt het niet.
Ik heb een automaat en deze werkt op 8 impulsen maar de rest van de zooi op 6 dus ik moest iets maar als de bv een Senator B met handbak vergelijkt moet je evengoed de passende signalen hebben om onder last zijn onsteking en mengsel aan te passen ..
Dit is wat ik me het circus herinner.
4 maart 2019 om 20:08 #18364421Ik rij vanaf 2011 met een c30se met een ar35 automaat in mijn A1 Monza en vind het een prima samenspel. Het inbouwen valt mee, maar het uitlijnen van de aandrijflijn is wel een dingetje. Het is mij goed gelukt. Ook ik heb mij in het verleden verdiept in het snelheidspuls signaal en inderdaad de motronic krijgt dit signaal ook. Ik heb proef ondervindelijk met en zonder pulssignaal gereden en kon geen verschil merken. Het verhaal wat GSE verteld is heel aannemelijk. Wellicht dat het nog nodig is voor de cruise control maar dat kan ik niet onderbouwen. De ar 35 bak heeft een eigen snelheids pulsgever op de uitgaande as. Hier heb ik een aardig tijdje mee lopen stoeien. Mijn ar35 automaat pakt de lock up niet en heb altijd gedacht dat dat door de pulsgever kwam. In een topic van Ghanz over snelheidpulsgevers heeft het mij weer aan het denken gezet en na wat schema gepluis kwam ik erachter dat de ar35 een signaal van de remlicht schakelaar nodig heeft. De B senator heeft een remlichtschakelaar met 2 schakelaars, 1 no en 1 nc. De nc (normaly closed) gaat naar de automaat computer. Deze heb ik onlangs aangesloten en waarrempel na 7 jaar werkt eindelijk de lockup.
Ik vraag mij alleen af Kywieman of je klemnummer 21 of 42 van de motronic aan massa moet leggen of niet. Volgens mij vertel de de computer hiermee dat het een automaat is of manueel. Deze vind je in het schema bij zoekbalk nummer 842 en 844. Zelf denk ik dat je hem op manueel moet zetten omdat je er geen ar35 achter hebt.
4 maart 2019 om 22:02 #18364426De kabelboom die ik heb is voor een 24v handbak. Ik heb dus geen voorbereiding voor een AR35 bak in mijn kabelboom (injectie) zitten.
Ik heb op basis van uitzoeken de onderstaande tabel opgemaakt. Dit omdat mijn vader een 24v met AR35 aan het inbouwen is en ik de edele opdracht heb het elektronische gedeelte aan te sluiten.
colom 1: Aansluiting in de stekker
colom 2: Aansluiten bij een Monza zonder dashboard van een Senator B.
colom 3: kleurcode van de ronde stekker.
Iets aan massa leggen weet ik (tot op heden) niks van.
4 maart 2019 om 22:12 #18364427Nu je het inderdaad zegt. Zie het net in het elektronische schema van de 24v.
Weer wat geleerd.
Ga binnenkort even controleren of dit zo correct is aangesloten in mijn handbak kabelboom.
Top dat je lock-up nu werkt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.