Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Teflon Coating, Wie heeft er ervaring mee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2010 om 21:40 #17218752
Mja de vraag zegt het eigenlijk al. Ik heb wel eens gehoort van een zgn teflon coating die je op je auto aan kan brengen zodat hij vuilafstotend zou worden. Evt. rommel die dan toch blijft zitten kun je zo met de tuinslang eraf spuiten. Waxxen enzo zou niet meer nodig zijn, alleen jaarlijks een inspectie en evt bijwerken. Heeft iemand hier iets van gehoord of weet iemand wat het is of iemand het zelf. Lijkt me wel vet als het waar is of is het te mooi om waar te zijn.
17 maart 2010 om 13:24 #17631413Sja, dat spul heb je ook in spuitbusvorm, onder de naam PTFE Spray. Ommenabij een 10tje @ Gamma.
Dat spul spuiten mountainbikers e.d. altijd graag op de derailleurs van hun fietsen e.d.
Precies vanwege die vuil afstotende, smerende en slijtvaste werking.Andere gebruiksvorm is in anti-aanbak pannen. Die hebben een tefloncoating op de bodem waardoor de restjes van het koken er niet aan hechten.
PTFE is trouwens de chemische naam voor teflon. Zowel in vloeibare vorm als vaste vorm te krijgen.
Denk bij de vaste vorm aan dingen als teflon glij-lagers (zit wel eens in stoel-rails van een auto.)Dus ja, teflon is opzich een best interessante optie om een oppervlak vuilwerend te maken.
Nadeel is dat het veel kost en de afwerking er van niet zo mooi is als wanneer je je auto netjes in de was zet.17 maart 2010 om 14:53 #17631414ik spuit me schroefset in met die spray, die rot niet vast en vuil heb je er zo vantussen.
17 maart 2010 om 22:55 #17631415origineel gepost door mayhem
ik spuit me schroefset in met die spray, die rot niet vast en vuil heb je er zo vantussen.Goeie TIP king::thumbup
19 maart 2010 om 21:05 #17631416Dat het niet zo mooi word als gewoon in de was zetten is natuurlijk grote onzin, ik heb het jaren gedaan en de glans is alleen maar groter mits het goed gedaan is natuurlijk, je kan het beter polijsten en het is veel harder, vogelpoep vreet niet zo vlug in als een gewone was laag.
Je begint hetzelfde als gewoon poetsen, goed wassen, reinigen en vervolgens heel de lak goed machinaal cleanen.
Heel de auto weer goed reinigen/wassen en de betere (zoals protech) plakken het zwart af (rubbers ed) zodat dit niet blijvend wit uitslaat want dat risico zit er in.
Vervolgens behandel je de lak met een weekmaker (component 1) en vervolgens met de teflonlaag (component 2) Dit werkt goed in op de lak en dan ga je hem polijsten, dit word echt kei en kei hard en kan echt super glimmen als je het goed doet.
Protech is wel de bekendste en tevens duurste, niet alles is hetzelfde, waxoil bijvoorbeeld claimt hetzelfde te zijn maar is op was basis en dus ook na een aantal maanden zo goed als weg..
Kost wat maar dan heb je ook wat, maar het kost ook echt wat, ik verkocht diamonite en dat koste inkoop al heel ruim over de €100,- voor 1 auto!
Kortom, als je de goeie heb is het echt super alleen op oude lak werkt het eigenlijk niet echt goed meer omdat de lak te hard is voor de weekmaker. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.