technische vraag

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    rinus de boer

Free… Je hebt het goed gemeten. Je mist echt 3 cm. Dan moet elke dome 1,5 cm meer naar binnen staan. Welke afstand meet je van opstaande rand dome naar voorscherm?

En wow, zoveel slijtage (glad af) na 4000 KM. Maar ja, het “wringt”natuurlijk best zo op deze wijze. Ik heb ondertussen meer dan 35.000 km met mijn voorbanden gereden, en die zijn nog maar plm 2 mm minder aan profiel geworden. Daar zit nog 5 mm op.

De positie van de domes kloppen. Die smalle bultjes staan bij mij ook “naar elkaar te wijzen”.

Freestyler
      Deelnemer

zal de afstand morgen eens opmeten. ben wel eens benieuwd nu

GSE
        Deelnemer

35.000km met een setje banden en dan nog niks deraf lol..

Binnen 5000/7000km zijn ze op,van nieuw tot kaal…Voor achter houden ze 10.000km/1 jaar..

Freestyler
          Deelnemer

5-7K van nieuw tot kaal, is me veel te weinig. Te meer met gemiddeld 1.2K per maand.
            Nu ben ik elke 3 maanden aant kijken voor een nieuw set voorbanden (nee geen nieuwe, daar gaan ze me te snel voor doorheen)

Volgens mij was het na 35K, 2 mm eraf, niet helemaal niets ;)

rinus de boer

Tja Ben..

Ik doe meestal rond de 70 a 80 DKm met mijn banden, hangt een beetje van het merk af. En dan zit er meestal nog rond de 2,5 mm op. Ik rij ze nooit op tot aan APK geldig profiel. Maar ja, ik rij meestal snelweg, wat slijten ze dan?

Freestyler
              Deelnemer

Ok, weer even wat meetwaardes er tegenaan gooien.

Vanaf de opstaande rand naar de spatbord bevestigingsrand, 11.5 cm
                Vanaf de spatbord bevesitingsrand naar de bovenkant van de dohm (bolle kant dus) 6 cm

rinus de boer

Ik heb gisteren ook eens even gemeten. En als ik van rand binnenscherm (dus waar de bouten van de bevestiging in zitten) naar dichtstbijzijnde opstaande rand dome meet, kom ik op ongeveer 10 cm. uit aan beide kanten (beetje lastig, want 1 van die 3 boutjes op de dome zit in de weg om precies goed te kuinnen meten) En ik zeg ongeveer, omdat het kan zijn, dat de voorschermen niet ook exact hetzelfde zitten gemonteerd. Maar dat zijn toch andere waarden dan die van jou.

Freestyler
                  Deelnemer

ik zal straks een foto plaatsen

Freestyler
                    Deelnemer

Dohm bestuurderskant:

Dohm bijrijderskant:

rinus de boer

Ik had een typo in mijn vorige berichtje :D :D :D De gemeten afstand was plm. 10 cm (en geen 4 cm).
                        Aan de bijranderskant kom je uit op een te grote afstand. Aan de bestuurderskant kan het waarschijnlijk wel, als je de misschien niet altijd exacte bevestiging van de voorschermen in acht hou.

mr-turbo
                        Deelnemer

Aan de wielen meten is de enige goede methode….

Marius28

Hoi Freestyler,
                            Even wat anders, ik zie op het fototjes van de motor dat je LPG inlaat op een ring-mixer aan de inlaatbuis is aangesloten, wat zit er op de andere aansluiting van deze ring-mixer? Volgens mij zie ik daar rechts ook aan slang op aangesloten, waar gaat dat naar toe?
                            Marius

Freestyler
                            Deelnemer

De andere aansluiting op de ring mixer gaat naar het potje op het thermostaathuis (die wat normaal aan de luchtslang komt)
                              Op de luchtslang is nu een slang aangesloten die naar de achterkant van de verdamper loopt.

Heeft iets te maken met de stationair loop (oid), dat hij stationair ook genoeg gas krijgt.

Marius28

Hoi, heel fijn dat je zo snel antwoord. Bedankt.
                                Voor mijn goed begrip heb ik nog een vraagje.
                                Ik heb nl. een Monza 2.5E met zo’n zelfde situatie, en krijg het LPG systeem in combinatie met de luchtweger maar niet werkend. Op de achterplaat van de verdamper (OMVL R90E) heb ik een tule op gezet, waar een slang op zou moeten aangesloten op een zelfgemaakte tule aan de dikke haakse zwarte rubber slang aan de luchtweger. Maar het werkt niet als ik de 2e aansluiting van de mixer afdop. Heb jij deze verbindingsslang ook zo? En tevens de 2e mixer aansluiting (nl.de onderdruk aansluiting aan de rand van de mixer) op de doos van het termostaat?

Freestyler
                                Deelnemer

De slang op de haakse slang heb ik net zo.

De 2de aansluiting op de mixer gaat hier naar het potje op het thermostaathuis (welke weer via een bi-metaal en plaatje naar de inlaat loopt)

Maar stuur me eens een foto door van hoe het bij jou zit, dan kan ik me er een beter beeld bij vormen ;)

Goofy44

Hoi allemaal
                                    Ik heb ook nog een vraagje mijn linker voor wiel staat beduident schuiner dan mijn rechter voor wiel ik heb kort geleeden wel nieuwe veren geplaatst
                                    Er is ook geen wiellager speeling aanwezich
                                    Iemand een idee waar dat aan kan liggen

Groetjes Eric

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.