Ik ben hier al een aardig tijdje actief op het forum met de monza hobby. Nu ken ik deze wagen al aardig goed van binnen en van buiten. Natuurlijk komt er dan weer een vriendin die mij om hulp vraagt bij haar peugeotje 106. Ik ben ook de beroerdste niet dus *hup* ding uit elkaar. De fransoos had een zeer beroerde reactie op het stuur en bij snelheden onder de 10km/u schud de auto van links naar rechts. Diagnose: Draagarmen rot, aandrijfassen gaar (fusees enz). Alles vernieuwd en in elkaar gezet. Het gekloenk is weg alleen heeft het kreng nu een enorme speling op het linker en rechter wiellager voorzijde (bijna 4mm vrije slag). Dit had hij met de oude assen niet. gaat om een 1.4 uit 1998. Heeft iemand een idee hou je bij een voorwiel aandrijver dit kan verhelpen? Zijn de assen conisch oid?
er zit verschil in homokineet koppen van peugeotjes,
dus daar zou het probleem kunnen zitten
Tering! Dat verschil is echt groot…. Zal straks eens de oude en nieuwe assen naast elkaar houden. Heb trouwens inmiddels voor 5 tientjes 2 nieuwe wiellagers gehaald. Eens kijken hoever ik kom zonder pers. Anders maar wachten tot dinsdag.
Auteur
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.