Forumindex › Forums › Modellen › Manta › TE2800 Topic/pictures
- Dit onderwerp bevat 1,452 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 april 2017om 20:45 door 1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2008 om 20:15 #17380680
Impressie TE stand,
En we waren er als de kippen bij voor een handtekening
1 maart 2008 om 20:48 #17380681Mooie foto’s :wors, jammer dat ik daar niet kon zijn. Die laatste foto is dat met Vic Heylen? :thumbup
1 maart 2008 om 21:11 #17380682origineel gepost door mantallica
Mooie foto’s :wors, jammer dat ik daar niet kon zijn. Die laatste foto is dat met Vic Heylen? :thumbupJazeker, en hij genoot niet alleen van de TE’s
1 maart 2008 om 21:47 #17380683Mooie foto’s Duurt, met een geweldig mooie TE 2800 stand in Antwerpen.
Ben(ST1 V6)
2 maart 2008 om 22:54 #17380684tis jammer da ze bij jou staan …….king:staan hier beter:jerry
maare zijn echt gaaf
origineel gepost door mantallica
Mijn eigen TE2800 nr 1057:jerry:jerry:jerryking:
22 maart 2008 om 20:52 #17380685Nu op e-bay; TE folder in het Frans.
Profiteer van de lage dollar.22 maart 2008 om 21:02 #17380686verveel me toch dus ga weer eens een rondje over het www doen om nog meer”zoek geraakte te’s te vinden”
29 maart 2008 om 10:20 #17380687origineel gepost door mantallica
Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cryHet chassis is in ieder geval overleden
29 maart 2008 om 11:04 #17380688origineel gepost door lepo
origineel gepost door mantallica
Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cryHet chassis is in ieder geval overleden
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. Bij het treffen in Sloss Dankern had deze TE schade opgelopen maar dit is intussen weer hersteld. Foto’s staan ook eerder onder dit topic, onderstaande foto is genomen op het int. manta-a treffen in Bergheim, let ook eens op het kenteken.
29 maart 2008 om 11:24 #17380689origineel gepost door Duurt
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. …Wel grappig dat je dit dus een heropbouw noemt en dus de indruk geeft dat dit een volwaardige TE2800 is.
Omdat dit eigenlijk niks anders is dan een A manta opgebouwt met TE onderdelen, dus een replica volgens de spelregels.Zo rijdt er hier in Nederland ook nog een 400 rond met dezelfde instelling en die man wordt ook lastig gevallen met het feit dat het een replica betreft. Ook die auto is indertijd weer opgebouwt met een ander chassis.
Dit doet geen afbreuk aan de auto, maar geeft wel aan dat de grens origineel en replica wel zo wordt bepaald door liefhebbers naar eigen intepretatie.
29 maart 2008 om 11:47 #17380690Als je het zo beschouwd is een ‘echte’ TE ook opgebouwd vanaf een manta-a chassis, wel met het verschil dat het chassis nr. verschillend is, ik ben al lang blij dat deze weer rijdt. En of het nu de originele carosserie betreft of een donor dat doet mij er niet zoveel toe, bijna geen enkele manta/TE rijd nog met 100% originel plaatwerk rond, zoals hij van de fabriek geleverd is.
Ik heb ook wel eens een manta-a GT/E gezien op kenteken maar met een A1 carosserie.
Maar mits het er origineel uitziet heb ik er geen problemen mee, al zal de prijs wel naar beneden gaan.origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Duurt
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. …Wel grappig dat je dit dus een heropbouw noemt en dus de indruk geeft dat dit een volwaardige TE2800 is.
Zo rijdt er hier in Nederland ook nog een 400 rond met dezelfde instelling en die man wordt ook lastig gevallen met het feit dat het een replica betreft. Ook die auto is indertijd weer opgebouwt met een ander chassis.
Dit doet geen afbreuk aan de auto, maar geeft wel aan dat de grens origineel en replica wel zo wordt bepaald door liefhebbers naar eigen intepretatie.
29 maart 2008 om 11:53 #17380691origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Duurt
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. …Wel grappig dat je dit dus een heropbouw noemt en dus de indruk geeft dat dit een volwaardige TE2800 is.
Omdat dit eigenlijk niks anders is dan een A manta opgebouwt met TE onderdelen, dus een replica volgens de spelregels.Zo rijdt er hier in Nederland ook nog een 400 rond met dezelfde instelling en die man wordt ook lastig gevallen met het feit dat het een replica betreft. Ook die auto is indertijd weer opgebouwt met een ander chassis.
Dit doet geen afbreuk aan de auto, maar geeft wel aan dat de grens origineel en replica wel zo wordt bepaald door liefhebbers naar eigen intepretatie.
Ik denk daar toch anders over, je kunt toch onder toezicht van de douane het chassisnr. omzetten en als je er dan het complete kenteken bij hebt:wtf Dit is gewoon legaal .Wel moeten er dan kenmerkende TE delen overgezet zijn.Maar ik denk niet dat de zelfde eigenaar dit nog heeft kunnen doen:hmmz
29 maart 2008 om 12:06 #17380692origineel gepost door Duurt
origineel gepost door lepo
origineel gepost door mantallica
Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cryHet chassis is in ieder geval overleden
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. Bij het treffen in Sloss Dankern had deze TE schade opgelopen maar dit is intussen weer hersteld. Foto’s staan ook eerder onder dit topic, onderstaande foto is genomen op het int. manta-a treffen in Bergheim, let ook eens op het kenteken.
Van de orginele TE was niet veel meer over zo op de foto te zien.Helemaal kort gereden.
Men zal zeker met een ander chassis aan de slag zijn gegaan.
Ik vraag me zelf af welke bruikbare onderdelen er nog van afgekomen zijn
Tuurlijk het eindresultaat mag er zijn,maar het blijft feit dat van de orginele koets niet veel meer te vinden is op deze TE29 maart 2008 om 12:11 #17380693Waarom zou deze verandering onder toezicht het dan wel om een originele gaan en zonder deze toezicht het dan om een replica gaan?
Even zoals de uitleg in het algemeen is
De uitleg van origineel is het kentekenbewijs plus de staat waarbij de auto afgegeven is bij overdracht aan de 1e eigenaar.Het is wat onzin om dit te versimpelen om te zeggen dat alle TE’s van oorsprong een A-manta chassis hebben.
Ook de manta 400 heeft dat, maar niemand zegt dat als het chassis later veranderd is door een aangepast GSI chassis dat het om een origineel voertuig gaat.Iedereen roept dat het chassis bepalend is voor de originaliteit, de aanbouwdelen worden als vervangingsdelen beschouwt, volgens jullie intepretatie is het chassis nu ook een vervangingsdeel en is het nummer dus bepalend voor de originaliteit van de auto.
:D zo lust ik er nog wel een paar:D
Dat er delen vervangen worden van het chassis is logisch, qua originaliteit zit bijna niemand daarmee, maar als zeg maar in een utopisch voorbeeld het voorkomt dat 2 gelijkwaardige TE-2800’s naast elkaar staan waarbij de 1 in absolute afleverstaat is en alles origineel en dus niks aan opgebouwd/veranderd is en waarbij de tegenhanger de gerestaureert is, dan weet ik wel welke dan meer geld oplevert.
Zo slim zijn jullie vast ook wel.
Er is altijd nog een verschil tussen reatauratie en origineel.
29 maart 2008 om 12:56 #17380694Hier wat meer info over de TE2800 1058
Hier staat mijn TE ook nog in, ze hebben van mijn TE de mallen gemaakt om deze weer klaar te maken:D
29 maart 2008 om 13:12 #17380695origineel gepost door henk 400rr
Waarom zou deze verandering onder toezicht het dan wel om een originele gaan en zonder deze toezicht het dan om een replica gaan?Even zoals de uitleg in het algemeen is
De uitleg van origineel is het kentekenbewijs plus de staat waarbij de auto afgegeven is bij overdracht aan de 1e eigenaar.Het is wat onzin om dit te versimpelen om te zeggen dat alle TE’s van oorsprong een A-manta chassis hebben.
Ook de manta 400 heeft dat, maar niemand zegt dat als het chassis later veranderd is door een aangepast GSI chassis dat het om een origineel voertuig gaat.Iedereen roept dat het chassis bepalend is voor de originaliteit, de aanbouwdelen worden als vervangingsdelen beschouwt, volgens jullie intepretatie is het chassis nu ook een vervangingsdeel en is het nummer dus bepalend voor de originaliteit van de auto.
:D zo lust ik er nog wel een paar:D
Dat er delen vervangen worden van het chassis is logisch, qua originaliteit zit bijna niemand daarmee, maar als zeg maar in een utopisch voorbeeld het voorkomt dat 2 gelijkwaardige TE-2800’s naast elkaar staan waarbij de 1 in absolute afleverstaat is en alles origineel en dus niks aan opgebouwd/veranderd is en waarbij de tegenhanger de gerestaureert is, dan weet ik wel welke dan meer geld oplevert.
Zo slim zijn jullie vast ook wel.
Er is altijd nog een verschil tussen reatauratie en origineel.
Ja ik vind een replica een TE die geen TE in het chassisnr. heeft! Over originaliteit dat ben ik zeker met je eens,als je een TE of Manta of welke wagen ook hebt waar nog nooit aan gewerkt is is deze meer waard dan één die ¨gerestaureerd ¨is .
29 maart 2008 om 15:19 #17380696Ik vind persoonlijk dat een chassis nummer alleen (met bijbehorend kenteken) niet bepalend is voor de originaliteit van de auto, dit omdat er erg veel omgekat wordt hetzij legaal als ilegaal.
Voor de rest mag alles naar een model genoemd worden als de hoofdzaak ook dat model is, ik heb er weinig moeite mee als iemand een omgebouwde A-manta een TE-2800 versie noemt ook niet bij een 400 versie, i200 versie, enz.
Echter bij het origineel noemen van de auto heb ik zo m’n grens.Uiteindelijk maakt mijn mening geen flikker uit, dit omdat ik geenszins van plan ben om een dergelijke uitvoering te kopen, zou ik dat wel doen dan is mijn eigen mening over de desbetreffende auto voor mijzelf bepalend, als ik bijv. een originele 400 koop wil ik niet later ontdekken dat het chassis van een 1.6s B-manta is waarop alles is overgebouwd.
ook al zit er alles op en eraan dan zou ik me enorm besodemietert voelen.Een ander zou hierover gemakelijker denken vermoed ik, ook omdat in de meeste gevallen er “een persoonlijk belang” (wat dit dan ook is) bij zit.
29 maart 2008 om 17:29 #17380697hij blijft mooi:wors
29 maart 2008 om 18:50 #17380698origineel gepost door Kermitkiller
nou wat weer een heerlijke discussie ga ik me ook eens in mengen uhhh toch maar niet :P:P:P
..Bang voor kritiek? :D
maak je geen zorgen, als men dat heeft dan klagen ze vaak wel op een ander forum daarover waar ze denken dat je niet zit of achter je rug, dus eigenlijk veranderd er niet zoveel. ;)
Dus geef je mening, als dat nog nodig is, er zitten hier wel meer eigenaren en experts die zeker hier wel mee te maken hebben en ook al niks zeggen.
29 maart 2008 om 19:13 #17380699Ik vindt dat je het prima verwoordt Henk.
Alleen het probleem bij deze is dat het vaak bijna niet te achterhalen valt wat orgineel is.
Als voorbeeld de rode TE.
Het is dat we de gecrasde versie hebben gezien,en logies concluderen dat van dat wrak nooit meer iets te maken valt.
Dus is de huidige TE 1058 niet van orgine een TE.
Maar ik kan me voorstellen dat in een hele hoop gevallen het gewoon weg niet te achterhalen is.
En dan is het natuurlijk wat niet weet wat niet deert toch?29 maart 2008 om 19:21 #17380700Klopt, maar zo werkt het altijd en overal. Zolang het niet je bezit is, wordt of kwijt wil is het verder ook niet belangrijk.
@kermitkiller: leuk verantwoord :D , maar juist dan is het belangrijk als je onwetenen voorziet van je expert-mening ;) dus kom op.Tot nu toe gaat deze discussie niet ver, er zijn een paar meningsverschillen, maar verder is er niemand kwaad berokkend door foute uitspraken of zo.
We hoeven tenslotte niet allemaal dezelfde mening te hebben.29 maart 2008 om 19:34 #17380701Als ik een positieve bijdrage kan leveren aan dit forum doe ik dat, maar laat eindeloze dicussies graag aan anderen over die hier beter in zijn.
Er wordt tenslotte al zo veel gediscuseerd, en of het altijd positief bedoeld is heb ik ook zo mijn twijfels over. Vaak is het een kwestie van gelijk krijgen.Daarom maar weer een paar foto’s van nr 58, tenslotte is dit topic bedoeld voor foto’s.
Ook 1 met de eigenaar van nr 58, en Vic Heylen.
En tenslotte nog 1 van een jaar geleden. nr 51
29 maart 2008 om 19:50 #17380702Ik ben van mening dat een TE, 400 e.d een TE of 400 is als het op kenteken staat. Dus in geval van de rode TE zou ik zeggen nieuw/ander chassis, nr. overzetten en je hebt een echte TE. Pak je een willekeurige manta A koets dan is het m.i. een replica.
Maar goed zoals al gezegd is, er wordt veel gerotzooid met nrs e.d. dus lang niet alles is te achterhalen.Henk400rr heeft het wel eens gehad over technisch en historisch:
als je bijv een ascona 400 het en je hangt hier een 1600s in blijft ‘t een 400 (historisch gezien). Pak je bijv. ascona en je bouwt hem om tot (technisch)400 (niet van echt te onderscheiden) dan blijft ‘t een gewone Ascona29 maart 2008 om 20:12 #17380703Hier een TE2800 in actie :thumbup
29 maart 2008 om 21:46 #17380704Quote:Originally posted by DuurtOok 1 met de eigenaar van nr 58, en Vic Heylen.
En de eigenaar van de 1014 ertussen.
ST1 V6.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.