Forumindex › Forums › Modellen › Manta › TE2800 Topic/pictures
- Dit onderwerp bevat 1,452 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 april 2017om 20:45 door 1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2008 om 17:17 #17380605
Ik heb er ook nog wat op foto. Is genomen op Lukau…
10 januari 2008 om 17:44 #17380606Deze TE
Dat is de 1058 en is deze geworden. De huidige eigenaar heeft alles overgebouwd op een bij TE gekochte koets. (wat er nog goed van was dus.
10 januari 2008 om 21:06 #17380607origineel gepost door mantallica
origineel gepost door ST1 V6
Originally posted by mantallica
Ja, klopt die emblemen nagemaakt van de originelen.
ze hebben deze TE in Duitsland ik dacht zo’n 15 jaar
terug in deze kleuren gespoten, en daarbij de TE emblemen
vervangen door Irmscher emblemem en ook het stuur.Maar er komt een tijd dat ik hem weer origineel ga maken,
maar wanneer??? Hij is verder in zeer goede staat en laat
hem eerst zo.De Firma Leidinger de TE ongeveer 11 jaar in bezit gehad,
maar als er wat meer met de motor gedaan is weet ik niet.
Nog niet echt geprobeert moet nog op kenteken…….Meende deze TE al te herkennen,even in mijn albums gesnuffeld en in 1986 heb ik deze TE al gefotografeerd
exact zoals deze nu nog is,de TE was toen van de Firma Leidinger Tuning en had een achterruitjalouzie.Het kenteken
van de wagen in 1986 was SLS-04313.ST1 V6.
Volgens mijn fahrzeugbrief was zijn:
eerste kenteken MZ-D 4228 van 1975 tot 1978
tweede kenteken TR-AL 450 van 1978 tot 1987
derde kenteken bij prive Leidinger van 1987 tot 1992
zakelijk vanaf 1992 tot 1997 met kenteken MZG-C 401ik kan dat kenteken niet vinden ik heb verder geen foto’s
en gescgiedenis van deze TE dus alles is welkomDe eigenaar voor mij heeft een oltimer kenteken gehad
Het kenteken dat Ben @ST1 V6 bedoeld is goed mogelijk, want dat is een handelaarsplaat in duitsland met rode letters en cijfers
Mvg Patrick
17 januari 2008 om 23:27 #17380608toch mooie benzine fabrieken die zenith’s :P
even gekeken hoe ze nog zijn en valt mij niet tegen:thumbup19 januari 2008 om 16:24 #1738060919 januari 2008 om 18:18 #17380610vandaag nog in de olie gezet.
Nu de bovenkant nog even poetsen.
en de accubak gepast, de brandstofpomp komt nog er later nog onder te hangen.
19 januari 2008 om 21:20 #17380611Mijn bodem is volgens mij ook geolied, heb een gedeelte van de bodem schoongemaakt zitten allemaal bruine lijkende roestpleken op, maar is soort van duits bruin zand of zo dat aan de olie geleefd zit. Dit is volgens mij wel een goede bescherming, waar ik het schoongemaakt heb is het als nieuw:thumbup
Mijn accu zit nu voorin maar heeft volgens mij achterin gezeten
Gezien de vliegroest en montage gaten op die plek heeft de accu daar wel gezeten:hmmz
Vanmiddag de rode draden van de choke (zie foto eerder) bij de carburateurs vervangen door zwarte draden met blanke kabelschoenen en krimpkous staat toch iets netter :cool:
En beugels erop gemaakt om de kachel slangen in te klemmen die lagen op het spruitstuk:o
19 januari 2008 om 21:39 #17380612Als ik het zo zie is deze carosserie ook van een GTE, gezien de gaten in de balk (vlak boven de 11) en waarschijnlijk ook in de kriksteunen, dat heeft die van mij en van Popke ook, ik heb mij eens laten vertellen dat er een standaard carosserie voor werd gebruikt, maar aangezien er ook een GTE km.teller, metersetje en 3,18 achteras in zat was dit misschien voor de hand liggend.
Ik heb de mijne met 2 liter hydrauliek olie laten behandeld, dit is dun en zuurvrij, soms wordt er ook een stof aan toegevoegd waardoor het droog aanvoelt, maar in dit geval zat er al tectyl op.19 januari 2008 om 22:00 #17380613origineel gepost door Duurt
Als ik het zo zie is deze carosserie ook van een GTE, gezien de gaten in de kriksteun en de balk, dat heeft die van mij en van Popke ook, ik heb mij eens laten vertellen dat er een standaard carosserie voor werd gebruikt, maar aangezien er ook een GTE km.teller, metersetje en 3,18 achteras in zat was dit misschien voor de hand liggend.
Ik heb de mijne met 2 liter hydrauliek olie laten behandeld, dit is dun en zuurvrij, soms wordt er ook een stof aan toegevoegd waardoor het droog aanvoelt, maar in dit geval zat er al tectyl op.Dat wist ik niet dat er verschil in crosserie zit van een standdaard Manta of GT/E….
20 januari 2008 om 09:12 #17380614zal wel een beetje aan het bj liggen mijn 1600n heeft ook gaten door de kriksteun en balkje
26 januari 2008 om 16:39 #17380615Hier ook nog een paar van een zeer gedetailleerd schaalmodel, mda. Popke
let ook eens op die BBS velgen.
26 januari 2008 om 16:50 #17380616schaal en wat moet je ervoor hebben
26 januari 2008 om 18:47 #17380617origineel gepost door streamline
schaal en wat moet je ervoor hebbenheb een sterk vermoeden dat die niet te koop is :hmmz :P
26 januari 2008 om 19:50 #17380618Ik durf niet te zeggen wat hij kost, laatst wel 1 op e-bay gezien met ATS velgen maar die koste al iets van €150,-
Hier nog een plaatje van de remmmen, de roest is er inmiddels al afgeremd.26 januari 2008 om 20:35 #17380619schaal 1.18 dan gaat het toch hooftzakelijk om de velgen
26 januari 2008 om 20:42 #17380620origineel gepost door mantallica
heb een sterk vermoeden dat die niet te koop is :hmmz :PVoor 7000 euro mag die wel weg he duurt ;)
Of is die niet in jou bezit?26 januari 2008 om 22:05 #17380621wel een schitterende schaalmodel zeg:wub
26 januari 2008 om 22:30 #17380622Het model is van Popke, volgens mij is het een zelfde als deze.
maar dan met BBS rennwagen felgen.
2 februari 2008 om 23:35 #17380623origineel gepost door Kermitkiller
vandaag m,n modell binnen van TE2800 zie bovenstaande foto
ook een irmscher modell groen met geel 1;18en ook vandaag heeft de TE weer effe gelopen vanwege visite(HE,,THEUN)
blijft toch apart zo,n zespittertje in een mantaMooi :wub zo’n TE model dat moet ik ook:jerry
Ik heb in mijn dagelijkse A Manta ook een 3.0 i zespitter en blijft leuk, wij hebben ook een Omega b 3.0 V6 station, maar het liefst rij ik in mijn Manta:D:D
3 februari 2008 om 11:41 #17380624originele BBS E30 rennwagenfelge zoals op de TE folder
De harten zijn nog iets te fel goed, worden nog in originele BBS gold gespoten.
Let ook eens op het verschil met de ATS classic, ze zijn beiden 7J 13″3 februari 2008 om 17:08 #17380625origineel gepost door Kermitkiller
vandaag m,n modell binnen van TE2800 zie bovenstaande foto
ook een irmscher modell groen met geel 1;18en ook vandaag heeft de TE weer effe gelopen vanwege visite(HE,,THEUN)
blijft toch apart zo,n zespittertje in een mantahet is altyd weer een feest als je bij popke bent geweest:P.De TE hoort lekker bruut:thumbup
gr teun
4 februari 2008 om 19:35 #17380626even alle foto’s vernieuwd:swear die weg waren:o
4 februari 2008 om 19:38 #17380627origineel gepost door Duurt
originele BBS E30 rennwagenfelge zoals op de TE folderDe harten zijn nog iets te fel goed, worden nog in originele BBS gold gespoten.
Let ook eens op het verschil met de ATS classic, ze zijn beiden 7J 13″mooie velgen Duurt :thumbup zijn dat die je laatst gekocht hebt:cool:
4 februari 2008 om 20:43 #17380628Ja, ze komen ook onder een TE vandaan, alleen heb ik de ET waarde laten veranderen zodat de wielbasis voor en achter gelijk is en ze toch niet tegen de verbreding aankomen.
Het wachten is nu op de originele lak.
Op de TE folder lijken de velgen ook deze kleur te hebben, maar ook de oker kleur van de auto is na mijn idee iets te verzadigd.
Op de foto van het losse wiel komt de kleur minder fel over, daarom heb ik originele lak besteld.
Zal nog wel een paar maanden duren voor ze klaar zijn.4 februari 2008 om 23:27 #17380629Dat gaat vast mooi worden:wors ik heb mijn ats velgen er onder weg lopen allemaal langzaam leeg even repareren……. heb voor nood eerst deze er onder gezet lijkt niet verkeerd maar hoort niet zo……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.