Forumindex › Forums › Modellen › Manta › TE2800 Topic/pictures
- Dit onderwerp bevat 1,452 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 april 2017om 20:45 door 1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2010 om 19:09 #17381256
Vandaag met de vooras bezig geweest.
Eerst oude remklauwen verwijderd. (met hulp)En nieuwe gepast, deze zijn net even groter, is verbrede remklauw Kadett C (Irmscher)
Toen de naaf verwijderd, bij de TE is de naaf breder en de schijf smaller.
Daarna de remschijf en lagerdelen verwijderd.
Lagers zijn trouwens het zelfde als die van de Golf.De nieuwe zijn geventilleerde voor Manta-B (Irmscher)
En toen begon het al weer donker te worden.
Volgende week gaan we weer verder.
Hopelijk is alles eerste paasdag weer klaar, dan is er weer de eerste toertocht voor dit jaar.
http://www.opelkadettc.net/nl/activiteiten/agenda-2010/rondrit-kadett-c-team-drenthe.aspx27 maart 2010 om 20:34 #17381257Yep,
Had de TE bij,kan alleen geen foto’s uploaden.
Ik stuur morgen wel wat foto’s naar je email.
Ben benieuwd of de remmen beter zijn,laat maar weten.
Ik ben zelf tevreden met mijn setup.Auto loopt prima.Eric
28 maart 2010 om 20:42 #17381258Bij deze de foto’s van het tankstation Heusden/Zolder alwaar vroeger de TE’s gemaakt werden.
Tankstation is nog steeds in gebruik.
Twee mannen links zijn oudwerknemers Transeurop.
TE is trouwens de 1041
En natuurlijk nog even bij het cirquit geweest.
Zou wel wat zijn om daar voor de verbouwing nog even een tribute met zo veel mogelijk TE’s daar te gaan houden.
29 maart 2010 om 10:39 #17381259weer mooie plaatjes van eric z,n TE :wors:wors:wors
maar ja die woont ook een stukje dichterbij zolder dan wij ;)
29 maart 2010 om 16:32 #17381260origineel gepost door Duurt
origineel gepost door cruez
leuk, wat smeer je juist aan de onderkant?Is volgens mij een mengsel van Tectyl en Hydrauliek olie.
Het recept weet ik eigenlijk niet, maar zal het even navragen.
Ik weet wel dat het er goed in trekt en de Tectiel lekker soepel houd en goed in de naden trekt.Geeft wel wat rotzooi op de grond, maar daar hebben we weer korrels voor.
Als je het zou kunnen navragen; graag: Mijn ascona is lang lang gelden volledig getectyleerd aande onderkant, maar dat is ondertussen in een soort van croky chips veranderd, en als je er op tikt valt het eraf. Volledig uitgedroogd dus.
Ik moet het opnieuw doen, dus dan maar gelijk met een goed middel.30 maart 2010 om 19:27 #17381261origineel gepost door McLambo
origineel gepost door Duurt
origineel gepost door cruez
leuk, wat smeer je juist aan de onderkant?Is volgens mij een mengsel van Tectyl en Hydrauliek olie.
Het recept weet ik eigenlijk niet, maar zal het even navragen.
Ik weet wel dat het er goed in trekt en de Tectiel lekker soepel houd en goed in de naden trekt.Geeft wel wat rotzooi op de grond, maar daar hebben we weer korrels voor.
Als je het zou kunnen navragen; graag: Mijn ascona is lang lang gelden volledig getectyleerd aande onderkant, maar dat is ondertussen in een soort van croky chips veranderd, en als je er op tikt valt het eraf. Volledig uitgedroogd dus.
Ik moet het opnieuw doen, dus dan maar gelijk met een goed middel.Heb het even nagevraagt, het was hydrauliekolie.
Dit is dun en trekt goed in de naden.
Ook is het zuurvrij.
Wel uitkijken dat het niet op de remschijven komt.
Ook voor zorgen dat het niet op de banden komt, ook die kunnen er niet zo best tegen.
De man waar ik de olie vandaan heb heeft een oude Mercedes cabrio en is er zeer zuinig op doet het twee keer in het jaar, 1 keer aan het eind van het seizoen en 1 keer aan het begin.
Het geeft wel olievlekken op de vloer, vooral als je het ook in de balken spuit, maar wat korrels op de grond doet wonderen.30 maart 2010 om 21:44 #17381262origineel gepost door Duurt
origineel gepost door McLambo
origineel gepost door Duurt
origineel gepost door cruez
leuk, wat smeer je juist aan de onderkant?Is volgens mij een mengsel van Tectyl en Hydrauliek olie.
Het recept weet ik eigenlijk niet, maar zal het even navragen.
Ik weet wel dat het er goed in trekt en de Tectiel lekker soepel houd en goed in de naden trekt.Geeft wel wat rotzooi op de grond, maar daar hebben we weer korrels voor.
Als je het zou kunnen navragen; graag: Mijn ascona is lang lang gelden volledig getectyleerd aande onderkant, maar dat is ondertussen in een soort van croky chips veranderd, en als je er op tikt valt het eraf. Volledig uitgedroogd dus.
Ik moet het opnieuw doen, dus dan maar gelijk met een goed middel.Heb het even nagevraagt, het was hydrauliekolie.
Dit is dun en trekt goed in de naden.
Ook is het zuurvrij.
Wel uitkijken dat het niet op de remschijven komt.
Ook voor zorgen dat het niet op de banden komt, ook die kunnen er niet zo best tegen.
De man waar ik de olie vandaan heb heeft een oude Mercedes cabrio en is er zeer zuinig op doet het twee keer in het jaar, 1 keer aan het eind van het seizoen en 1 keer aan het begin.
Het geeft wel olievlekken op de vloer, vooral als je het ook in de balken spuit, maar wat korrels op de grond doet wonderen.wat is hydrauliekolie precies?
heb nog mensen gehoord die zweren bij gewone oude motorolie.
31 maart 2010 om 07:19 #17381263Gewoon puur motorolie? of ook vermengd met Tectyl. Lijkt mij dat alleen olie er in korte tijd weer vanaf ‘slijt’ door invloeden van regen/wind en alles wat er onder tegen de auto aan vliegt.
Wat betreft de hydroliek olie: Hoe zit het met de rubberen leidingen en ophangrubbers die onder de auto hangen?
Voor in de balken heb ik al een lading ML in spuitbussen met van die slangetjes eraan. Voor in de wielkasten bodyschutz. Denk dat ik voor onder de auto maar een groot blik tectyl haal om te kwasten, en dat vermeng met hetgeen in dit topic als beste middel om er bij de gooien uitkomt :D
31 maart 2010 om 07:23 #17381264Hydrauliekolie word gebruikt in hefbruggen, kranen ed. en is overal verkrijgbaar.
Het is een dunne olie die overal goed in trekt, en het houd de tectyl soepel.
Droge bladers tectyl hebben ook een averechtse weking en er blijft juist langer vocht achter zitten.Motorolie verzuurt op de duur waardaar het op de lange duur juist roest kan veroorzaken.
31 maart 2010 om 07:36 #17381265okay, eens kijken of ik dat ergens kan scoren. Zijn er nog verschillende soorten hydroliek olie? bv: minerale of syntetische?
31 maart 2010 om 16:23 #17381266hydroliek olie is er in vele soorten en is bij een mechanisatie bedrijf zo te koop mischien kun je wel overleggen dat je gebruikte kan krijge als het goed is vervuilt het niet altrans in een veel gebruikte olie
wel uitkijken met rubbers die lossen langzaam op als er olie op komt31 maart 2010 om 20:37 #17381267Misschien is het wel wat om een appart topic over behandeling van de onderkant/holle ruimten te maken.
31 maart 2010 om 20:52 #17381268Originally posted by Kermitkiller
weer mooie plaatjes van eric z,n TE :wors:wors:worsmaar ja die woont ook een stukje dichterbij zolder dan wij ;)
Tis voor ons maar een klein uurke rijden:thumbup
ST1 V8.
31 maart 2010 om 21:31 #17381269origineel gepost door ST1 V6
Originally posted by Kermitkiller
weer mooie plaatjes van eric z,n TE :wors:wors:worsmaar ja die woont ook een stukje dichterbij zolder dan wij ;)
Tis voor ons maar een klein uurke rijden:thumbup
ST1 V8.
Zijn mooie Foto’s Eric :thumbup
Als we eerst naar jullie toe rijden, is het voor ons ook nog maar een uurke rijden :D:angel
1 april 2010 om 17:52 #17381270Voor mij is het nog iets dichterbij
Trouwens deze TE heeft staan schitteren bij mijn neef in de garage.
Hele nette TE !! :thumbup
origineel gepost door ST1 V6
Originally posted by Kermitkiller
weer mooie plaatjes van eric z,n TE :wors:wors:worsmaar ja die woont ook een stukje dichterbij zolder dan wij ;)
Tis voor ons maar een klein uurke rijden:thumbup
ST1 V8.
4 april 2010 om 15:56 #17381271De remmerij is inmiddels weer gemonteerd.
Blokjes zijn ook wat groter waardoor het ook beter moet remmen.
Vandaag met de Drentherit van de Kadett-C club meegedaan en de remmen mooi even uit kunnen testen.
Remt al een stuk beter, moet echter nog wel inlopen waardoor ik nog niet vol in de ankers ga.
Hierbij een paar foto’s.Was een mooie rit en een goedde opkomst.
Er waren naast c kadetten ook veel andere oude Opeltjes te zien.4 april 2010 om 16:47 #17381272was inderdaad weer een leuke dag we zijn ook net weer thuis van onze eerste toerrit van het jaar
:wors
4 april 2010 om 19:10 #17381273dat stukej over hydro-olie,pas daar mee op want eht is de meeste erge rotzooi die er maar is,
pak gewoon atf die valt nog mee,sommige vreten normale rubbers op in een minuut of 15-30:):) wel handig emt demontage.atf kan je overal halen (gebruikte) gewoon bij de garage om de hoek,atf zit namelijk ook in stuurbekrachtiging enz.div bakken van kranen/vr8wagens enz.
4 april 2010 om 19:54 #17381274Prachtige foto als jullie(Mantabrigade) over de brug rijden:thumbup
ST1 V8.
4 april 2010 om 22:44 #17381275origineel gepost door ST1 V6
Prachtige foto als jullie(Mantabrigade) over de brug rijden:thumbup
ST1 V8.Brug was over het ranceerterrein bij Haren.:)
5 april 2010 om 08:39 #17381276was een leuke dag ondanks het iets mindere weer
5 april 2010 om 14:56 #17381277De GT/E cabrio staat erg dik op z’n wielen Stefan.
Mag ik graag zien :thumbupST1 V8.
5 april 2010 om 18:52 #17381278origineel gepost door ST1 V6
De GT/E cabrio staat erg dik op z’n wielen Stefan.
Mag ik graag zien :thumbupST1 V8.
bedankt Ben
het past allemaal net maar staat inderdaad goed ;)6 april 2010 om 14:43 #17381279origineel gepost door manta19sr
dat stukej over hydro-olie,pas daar mee op want eht is de meeste erge rotzooi die er maar is,
pak gewoon atf die valt nog mee,sommige vreten normale rubbers op in een minuut of 15-30:):) wel handig emt demontage.atf kan je overal halen (gebruikte) gewoon bij de garage om de hoek,atf zit namelijk ook in stuurbekrachtiging enz.div bakken van kranen/vr8wagens enz.
Volgens mij kunnen de meeste rubbers onder de Manta wel tegen olie, wel uitkijken met de banden, die kunnen er weer niet tegen, komen gelijk bulten op.
10 april 2010 om 19:43 #17381280Vandaag gespot, groene Manta met 6pitter:angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.