Forumindex › Forums › Modellen › Manta › TE2800 Topic/pictures
- Dit onderwerp bevat 1,452 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 april 2017om 20:45 door 1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2008 om 22:08 #17380880
Geweldig, oude tijden ophalen.
Zelf hebben we ook nog enkele Kadetten gehad.Een originele Kadett GT/E (geel/zwart), en hij staat trouwens nog steeds bij de RDW in het register.
En een 1000 serie replica.Een kennis heeft onlangs ook een Kadett GT/E gekocht en is nog op zoek naar de originele binnenbekleding.
Met de zijne is vroeger rally gereden en is de bekleding verwijderdVroeger, ik denk 18 jaar geleden reed hier in de buurt zelfs de Kadett GT/E waar Jan v d Marel in gereden heeft.
Deze is niet lang daarna weer verkocht.gr; Duurt
11 oktober 2008 om 06:19 #17380881AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
:thumbup
Met een kadett 1900 GT/E en een 20 GT/E 1000der ,
gr 1 door Andre getunend.:thumbup:thumbup
:P:P
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vergeten vehalen met een OPEL.Voor leo even een paar van die plaatjes opgezocht: (kom binnenkort langs heb echt te druk met me huis e.d.)
11 oktober 2008 om 06:34 #17380882Mooie rally foto’s uit het verleden,zien we graag :thumbup
ST1 V8.
11 oktober 2008 om 19:21 #17380883Vandaag weer wat op het web gesmurft en weer enkele plaatje gevonden.
Allereerst van Rosmalen 1998Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, Meisach 1995
En tot slot nog enkele van Diedenbergen 2004
11 oktober 2008 om 19:54 #17380884origineel gepost door Duurt
Geweldig, oude tijden ophalen.
Zelf hebben we ook nog enkele Kadetten gehad.Een originele Kadett GT/E (geel/zwart), en hij staat trouwens nog steeds bij de RDW in het register.
En een 1000 serie replica.Een kennis heeft onlangs ook een Kadett GT/E gekocht en is nog op zoek naar de originele binnenbekleding.
Met de zijne is vroeger rally gereden en is de bekleding verwijderdVroeger, ik denk 18 jaar geleden reed hier in de buurt zelfs de Kadett GT/E waar Jan v d Marel in gereden heeft.
Deze is niet lang daarna weer verkocht.gr; Duurt
Ja dat was ik met die Kadett gt/e van Jan van der marel.
Heb deze gehad van 1987 tot 1993,daar had ik toen ook een Jetten motor in liggen met 240 pk,dat was een 2.4 met mechanische benzine inspuiting merk kugelfischer,met 4 x 45 mm gaskleppen.
Een kanon!!
:jerry:jerry11 oktober 2008 om 20:15 #17380885Zijn Jullie toen ook niet ergens met een clubje gaan scheuren in de nacht en later opgewacht door een aantal politiewagens die jullie even in het volle licht zetten, net als bij Bonny en Clide? Heeft toen volgens mij ook nog de krant gehaald.
:DIk meen dat de auto later zonder de 2,4 verkocht is.
Wonen jullie nog steeds in die garage?12 oktober 2008 om 00:47 #17380886origineel gepost door Duurt
Zijn Jullie toen ook niet ergens met een clubje gaan scheuren in de nacht en later opgewacht door een aantal politiewagens die jullie even in het volle licht zetten, net als bij Bonny en Clide? Heeft toen volgens mij ook nog de krant gehaald.
:DIk meen dat de auto later zonder de 2,4 verkocht is.
Wonen jullie nog steeds in die garage?:D
:D
Ja dat klopt:D
Maar dat is lang geleden……………………..1992.
Ja we waren met vijf auto`s op stap,deden we wel vaker zo hard als het kon door de provincie op b-wegen scheuren.
We gingen net zo hard al de echte rally cracks! Achteraf was dat gekkenwerk,maar wel leuk.
Mooi tijd was dat,die avond zaten we in o.a. op lauwersoog op een grote parkeerplaats.
Gingen we tegen elkaar rijden wie de snelste was.
Na een tijdje stonden we wat na te praten,kwam er een auto aan gereden ze keken wat en keerden terug.
En toen wij weer op weg gingen om naar huis te gaan,jawel allemaal licht en de weg geblokkeerd door meerdere auto`s.
Ze waren er allemaal;politie,boswachters,belastingdienst en de douane.
Ze hadden een controle op lauwersoog gehad in de haven vandaar de overmacht.
En we werden allemaal doorgelicht,persoon en auto!
Verzekering/wegenbelasting alles.
En ja dat heeft zeker de krant gehaald met de kop: crossende jongeren aangehouden.
:jerry
De ex van der Marel is verkocht met een 20E.
Ging naar badhoevedorp als mijn geheugen goed is.
Het kenteken is 78-JA-47,volgens de gegevens leeft deze niet meer.12 oktober 2008 om 01:14 #17380887Een leuk verhaal uit vervlogen tijden.:D effe offtopic.
Bij een proefrit met de ex van der Marel kadett,de rit ging door friesland en kwam uit op lauwersoog.
Toen kon je nog bij de dijk terug naar de provincie groningen,de gang zat er goed in 180 km/h.
Zag een paar tegenliggers naderen,keek eens wat beter verrek de polizei zit er ook tussen.
Maar ze konden me niks maken en reed stug door om op het eind van de weg rechts af te slaan.
Dat was een soort b-weg die naar de marneweg ging.
Daar ging ik wat van het gas af 120 km/h,verderop bij een benzinepomp moest ik afremmen en zag een paar mensen wat glimlachen.
Ik keek in de spiegel,en jawel de polizei kwam er aan gesneld met zwaailicht en sirene.
Maar men heeft mij niet kunnen controleren op snelheid,daarvoor was men te ver weg.
Men gaf mij toen later een stopteken en ik parkeerde de auto langs de kant van de weg.
Ik zat in de auto,keek in de spiegels waar blijft die agent,maar ik zag toen alleen maar rook.
Rook???????
Jawel niet van de mijne,maar van de polizei-auto opgeblazen motor,aan de kook!!
Dat was lachen.
Agent;hoe hard heeft u gereden??
Mijn reactie was;heb ik niet opgelet,wanneer je roept mmh 140 km/h dan ben je de lul zogezegd.
Nu kon men mij helemaal niets maken,en ik vertrok met een brede grijns op mijn gezicht.12 oktober 2008 om 10:39 #17380888Jullie waren eigelijk pioniers op het gebied van de straatrace.
Ik had het verhaal indertijd gehoord van Martin, volgens mij is zijn 2,4 motor later in een Kadett aero gekomen. Deze heb ik nog een keer gezien in Groningen bij de American Sunday.
Waar is jullie 2,4 motor uiteindelijk weer in gekomen?12 oktober 2008 om 11:21 #17380889:wors:wors:wors.
Eigelijk moeten we een nieuw topic maken ,
met als titel ,
VERGETEN VERHALEN MET EEN OPEL.
Dan komt er wel wat naar boven denk ik,
In die periode heb ik best wel een hoop leuke en ondeugende dingen gedaan voor de Zandtvoort tijd.
Met de GT/E’s , ascona 400 en i2000 , in Duitsland slalom en heuvel klims rijden , die gasten werden gek als die hollanders weer kwamen , heb daar heel wat bekers voor hun neus weg gekaapt (o,a Duits slalom kampioen 1978 reinroer)groep 1 en overal.
Misschin een leuk idéé.
.:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:angel12 oktober 2008 om 14:45 #17380890origineel gepost door Duurt
Jullie waren eigelijk pioniers op het gebied van de straatrace.
Ik had het verhaal indertijd gehoord van Martin, volgens mij is zijn 2,4 motor later in een Kadett aero gekomen. Deze heb ik nog een keer gezien in Groningen bij de American Sunday.
Waar is jullie 2,4 motor uiteindelijk weer in gekomen?Klopt martin was er ook bij met zijn ascona-b met 2.4,zijn broer jan trouwens ook,beide zeer bekend bij de manta-club.
Kadett aero? heet die gozer bram?
Die 2.4 is toen overleden…………..BIG BANG bij 160 km/h:cry:cry
Startmotor is er compleet afgeslagen,beide kanten van het blok een big hole.
Nieuwe zuigers van MAHLE kosten toen 900 gulden! per stuk!!!
Heb het blok in delen verkocht,behalve de cilinderkop JETTEN TUNING,die zit nu op een nieuwe 2.4 E in mijn manta-a van 1973.13 oktober 2008 om 15:00 #17380891Originally posted by Duurt
Mocht je ook zijn hantekening willen, dan moet je aanstaande zaterdag naar
België gaan, ( http://www.legendrally.be ) waarschijnlijk is Vic daar net als vorig jaar ook bij en zijn er ook weer een aantal TE’s te bewonderen.
Het beloofd ook nog mooi weer te worden.
De TE’s hebben startnr. 56 en 112Afgelopen zaterdag met mijn broer Eric vertrokken naar Bocholt Belgie waar de 9de editie van’legend of the fall 2008′ van start ging.Beide Belgische TE equipes stonden ook dit jaar weer aan de start en natuurlijk ontbrak ook Vic Heylen niet.Zelfs Manfred Henning uit duitsland was aanwezig met zijn schitterende TE 2800 om ook mee te genieten van deze historic rally,en hebben we (Manfred/Vic/Eric/Ben een kort ritje(2km retour):angel in Manfred zijn TE gemaakt wat een hele ervaring was om eens achterin te zitten,volgend jaar zijn we zeker weer aanwezig op dit gezellige evenement.
Foto’s volgen…………………
ST1 V6.
13 oktober 2008 om 19:49 #17380892Hieronder volgen een aantal foto’s van de Legend of the fall van afgelopen zaterdag.
Onderstaande foto is van 1008, ook Vic was bij dit jaarlijkse evenement aanwezig.Ook was de frontschade van 1010 weer hersteld.
Verder kwam ook 1056 nog even kijken.
Verder was er natuurlijk veel meer te zien.
En ook aan de foto’s is te zien dat ook dit jaar het weer mee zat.
14 oktober 2008 om 21:28 #17380893Deze week enkele foto’s ontvangen welke op dit forum mocht plaatsen.
Het gaat deze keer om 1026 uit Zwitserland.Hij gaat weer in zijn originele kleur, okergeel met alleen een zwarte motorkap en zwarte bies.
Als alles meezit is hij begin 2009 klaar.
15 oktober 2008 om 06:29 #17380894Mooie kleur dat okergeel.
ST1 V8.
15 oktober 2008 om 07:48 #17380895origineel gepost door Kermitkiller
zo heb je hem ook ontdekt of heb je de foto,s van iemand anders dit is de dezelfde eigenaar die ook de 1067 in bezit had die nu in denemarken is:afroFoto’s heb ik van de eigenaar gehad, also ook foto’s van zijn andere mooie Opels.
Het doet mij goed dat er weer een TE gerestaureerd word. Ik weet dat er ook een heleboel liefhebbers meekijken op dit topic en het waarderen, vandaar dat ik deze foto’s ook plaats.
Ook van 1067 hier nog een plaatje van voor de retauratie
en hoe hij geworden is. (is ook al eens in dit topic voorbijgekomen)18 oktober 2008 om 18:13 #17380896:wub
was onderweg naar bocholt maar ben onderweg naar daar mijn rijbewijs kwijtgespeeld…..:fy1:fy1
waardoor ik de rally heb gemist:swear:fy1:argue:cry:cry
dus posten die foto’s!!!!!!!!!!!!!!:jerry
19 oktober 2008 om 09:45 #17380897origineel gepost door D-lover
:wubwas onderweg naar bocholt maar ben onderweg naar daar mijn rijbewijs kwijtgespeeld…..:fy1:fy1
waardoor ik de rally heb gemist:swear:fy1:argue:cry:cry
dus posten die foto’s!!!!!!!!!!!!!!:jerry
das goed klote dan!:thumbdown
22 oktober 2008 om 20:18 #17380898Manta te-2800 met het kenteken 99-FD-64 bekend??
Kwam bij het opruimen een paar foto`s tegen van een manta meeting in den Haag uit 1985.
Deze TE was toen silver,onder de kap licht een 30E motor.Tevens een foto van een manta-a gte,met het kenteken 54-DV-51 die een burn out deed.
27 oktober 2008 om 22:00 #17380899verslag huwelijk Popke en Jitske.
Zo rond half 10 waren Stefan en Johan bij ons aangekomen, was een mooi gezicht drie TE’s op de oprit.
Daarna zijn wij richting Damwoude gereden.Alwaar we opgewacht werden door Popke en het mannelijke gedeelte van de familie. Na een bakkie ging popke de auto’s nog even inspecteren en werden de lintjes bevestigd. Ook de Black magic reed mee in de stoet.
Zo te zien had popke er wel zin in.Het werd ondertussen al aardig groen op straat, wij waren ondertussen ook druk bezig de lintjes te bevestigen.
Op de voorgrond zien we de Sommer Bazar.Ook de trouwauto was er helemaal klaar voor.
Toen we met de 8 Manta/TE’s naar het ouderlijk huis van Tjitske reden hing de friesche vlag al hoog in top.
De hele familie reed mee in de mantastoet, en ook hier werd het al aardig groen op straat.
Geheel volgens traditie haalde Popke Tjitske op vanaf haar ouderlijk huis, na daar enige tijd verbleven te hebben was het tijd om foto’s te gaan maken met natuurlijk de Manta/TE’s.
En galant als Popke altijd is deed hij spontaan de deur voor Jitske open en hielp haar naar binnen.
Dit alles onder een tevreden blik van moeders.
We mochten de TE’s voor een groot landhuis/restaurant parkeren.
De auto’s zijn nog wat nat, maar gelukkig hield het even op te regenen.
De beheerder keek raar op zijn neus, zoveel auto’s vlak voor de ingang had hij ook niet verwacht.
Ook werden alleen de TE’s nog even op een plaats met mooie herfstkleuren gefotografeerd.
Toen mochten wij weer weer naar Jitskes huis gaan, het bruidspaar ging nog even de bossen in voor wat foto’s zonder manta’s.
Hadden wij nog even gelegenheid wat foto’s te nemen in het dorp.Ook wij kregen deze dag een bloemetje opgespeld.
Toen met z’n allen naar het gemeenthuis.
Het is inmiddels weer gaan regenen.
Het parkeerterrein stond ondertussen aardig vol met ‘roggen’.
Bij het gemeentehuis moest popke de achterwielen even laten spinnen om te laten zien dat hij zijn wilde haren nog niet verloren heeft.
In het gemeentehuis werd trouwens alleen maar in het fries gesproken, wat trouwens niet bij een ieder goed over kwam.
Toen de manta’s weer terugbrengen, Jitskes broer had voor de gelegenheid zelfs een GT geregeld.
De TE werd weer ingeruild voor de Diplomat, maar we konden natuurlijk niet vertrekken zonder eerst even onder de kap gekeken te hebben.
En zo kwamen we na toch wel een drukke dag aan in het restaurant waar ‘s avonds ook het feest werd gegeven.
Al met al wel een heel speciale dag.
Popke, Jitske en Patric nogmaals heel hartelijk bedankt, ook voor het prachtige aandenken, we zullen er een mooi plaatsje voor opzoeken.
Duurt, Petra en kids
27 oktober 2008 om 22:13 #17380900Da binne schoon foto’s Duurt:thumbup
ST1 V8.
29 oktober 2008 om 20:55 #17380901Bij deze nog een paar actiefoto’s van de twee deelnemende TE’s in de legend of the fall.
meer info op; http://www.legendrally.be
Eerder persbericht; http://www.autosport.be/news/10937.aspx
30 oktober 2008 om 22:39 #17380902Kwam bij het doorspitten van foto’s 2006 nog een tweetal TE’s tegen.
Treffen was georganiseerd door manta-a-club Oberbayern. http://www.manta-a-club-oberbayern.de/TE1024
TE1056
1 november 2008 om 08:34 #17380903News pictures about Goudezeune’s TE,
and look this vidéo at this time: 14:18
http://www.dailymotion.com/kjetronic/video/x4o6z6_les-pilotes-de-courses-5-sur-18_auto
It’s a french serie from 1975
And Congratulations to the newlyweds !!
1 november 2008 om 22:40 #17380904Hello Jay,
Thank you for the detailed pictures, the TE1015 has been from Goudezeune, but now from Connexion.
And also thanks for the video, rallying, there was the TE2800 build for.
Is the TE2800 one time into the movie?greatings; Duurt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.