TE2800 Topic/pictures

Forumindex Forums Modellen Manta TE2800 Topic/pictures

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,453)
  • Auteur
    Berichten
  • #17380880
    anoniem
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Geweldig, oude tijden ophalen.
      Zelf hebben we ook nog enkele Kadetten gehad.

      Een originele Kadett GT/E (geel/zwart), en hij staat trouwens nog steeds bij de RDW in het register.
      En een 1000 serie replica.

      Een kennis heeft onlangs ook een Kadett GT/E gekocht en is nog op zoek naar de originele binnenbekleding.
      Met de zijne is vroeger rally gereden en is de bekleding verwijderd

      Vroeger, ik denk 18 jaar geleden reed hier in de buurt zelfs de Kadett GT/E waar Jan v d Marel in gereden heeft.
      Deze is niet lang daarna weer verkocht.

      gr; Duurt

      #17380881
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
        :thumbup
        Met een kadett 1900 GT/E en een 20 GT/E 1000der ,
        gr 1 door Andre getunend.:thumbup:thumbup
        :P:P
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Vergeten vehalen met een OPEL.

        Voor leo even een paar van die plaatjes opgezocht: (kom binnenkort langs heb echt te druk met me huis e.d.)



        #17380882
        ST1 V6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Mooie rally foto’s uit het verleden,zien we graag :thumbup

          ST1 V8.

          #17380883
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Vandaag weer wat op het web gesmurft en weer enkele plaatje gevonden.
            Allereerst van Rosmalen 1998

            Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, Meisach 1995

            En tot slot nog enkele van Diedenbergen 2004

            #17380884
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              origineel gepost door Duurt
              Geweldig, oude tijden ophalen.
              Zelf hebben we ook nog enkele Kadetten gehad.

              Een originele Kadett GT/E (geel/zwart), en hij staat trouwens nog steeds bij de RDW in het register.
              En een 1000 serie replica.

              Een kennis heeft onlangs ook een Kadett GT/E gekocht en is nog op zoek naar de originele binnenbekleding.
              Met de zijne is vroeger rally gereden en is de bekleding verwijderd

              Vroeger, ik denk 18 jaar geleden reed hier in de buurt zelfs de Kadett GT/E waar Jan v d Marel in gereden heeft.
              Deze is niet lang daarna weer verkocht.

              gr; Duurt

              Ja dat was ik met die Kadett gt/e van Jan van der marel.
              Heb deze gehad van 1987 tot 1993,daar had ik toen ook een Jetten motor in liggen met 240 pk,dat was een 2.4 met mechanische benzine inspuiting merk kugelfischer,met 4 x 45 mm gaskleppen.
              Een kanon!!
              :jerry:jerry

              #17380885
              anoniem
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Zijn Jullie toen ook niet ergens met een clubje gaan scheuren in de nacht en later opgewacht door een aantal politiewagens die jullie even in het volle licht zetten, net als bij Bonny en Clide? Heeft toen volgens mij ook nog de krant gehaald.
                :DIk meen dat de auto later zonder de 2,4 verkocht is.
                Wonen jullie nog steeds in die garage?

                #17380886
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  origineel gepost door Duurt
                  Zijn Jullie toen ook niet ergens met een clubje gaan scheuren in de nacht en later opgewacht door een aantal politiewagens die jullie even in het volle licht zetten, net als bij Bonny en Clide? Heeft toen volgens mij ook nog de krant gehaald.
                  :DIk meen dat de auto later zonder de 2,4 verkocht is.
                  Wonen jullie nog steeds in die garage?

                  :D

                  :D

                  Ja dat klopt:D
                  Maar dat is lang geleden……………………..1992.
                  Ja we waren met vijf auto`s op stap,deden we wel vaker zo hard als het kon door de provincie op b-wegen scheuren.
                  We gingen net zo hard al de echte rally cracks! Achteraf was dat gekkenwerk,maar wel leuk.
                  Mooi tijd was dat,die avond zaten we in o.a. op lauwersoog op een grote parkeerplaats.
                  Gingen we tegen elkaar rijden wie de snelste was.
                  Na een tijdje stonden we wat na te praten,kwam er een auto aan gereden ze keken wat en keerden terug.
                  En toen wij weer op weg gingen om naar huis te gaan,jawel allemaal licht en de weg geblokkeerd door meerdere auto`s.
                  Ze waren er allemaal;politie,boswachters,belastingdienst en de douane.
                  Ze hadden een controle op lauwersoog gehad in de haven vandaar de overmacht.
                  En we werden allemaal doorgelicht,persoon en auto!
                  Verzekering/wegenbelasting alles.
                  En ja dat heeft zeker de krant gehaald met de kop: crossende jongeren aangehouden.
                  :jerry
                  De ex van der Marel is verkocht met een 20E.
                  Ging naar badhoevedorp als mijn geheugen goed is.
                  Het kenteken is 78-JA-47,volgens de gegevens leeft deze niet meer.

                  #17380887
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    Een leuk verhaal uit vervlogen tijden.:D effe offtopic.
                    Bij een proefrit met de ex van der Marel kadett,de rit ging door friesland en kwam uit op lauwersoog.
                    Toen kon je nog bij de dijk terug naar de provincie groningen,de gang zat er goed in 180 km/h.
                    Zag een paar tegenliggers naderen,keek eens wat beter verrek de polizei zit er ook tussen.
                    Maar ze konden me niks maken en reed stug door om op het eind van de weg rechts af te slaan.
                    Dat was een soort b-weg die naar de marneweg ging.
                    Daar ging ik wat van het gas af 120 km/h,verderop bij een benzinepomp moest ik afremmen en zag een paar mensen wat glimlachen.
                    Ik keek in de spiegel,en jawel de polizei kwam er aan gesneld met zwaailicht en sirene.
                    Maar men heeft mij niet kunnen controleren op snelheid,daarvoor was men te ver weg.
                    Men gaf mij toen later een stopteken en ik parkeerde de auto langs de kant van de weg.
                    Ik zat in de auto,keek in de spiegels waar blijft die agent,maar ik zag toen alleen maar rook.
                    Rook???????
                    Jawel niet van de mijne,maar van de polizei-auto opgeblazen motor,aan de kook!!
                    Dat was lachen.
                    Agent;hoe hard heeft u gereden??
                    Mijn reactie was;heb ik niet opgelet,wanneer je roept mmh 140 km/h dan ben je de lul zogezegd.
                    Nu kon men mij helemaal niets maken,en ik vertrok met een brede grijns op mijn gezicht.

                    #17380888
                    anoniem
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Jullie waren eigelijk pioniers op het gebied van de straatrace.
                      Ik had het verhaal indertijd gehoord van Martin, volgens mij is zijn 2,4 motor later in een Kadett aero gekomen. Deze heb ik nog een keer gezien in Groningen bij de American Sunday.
                      Waar is jullie 2,4 motor uiteindelijk weer in gekomen?

                      #17380889
                      kadettgte@freeler.nl
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 March 2005

                        :wors:wors:wors.
                        Eigelijk moeten we een nieuw topic maken ,
                        met als titel ,
                        VERGETEN VERHALEN MET EEN OPEL.
                        Dan komt er wel wat naar boven denk ik,
                        In die periode heb ik best wel een hoop leuke en ondeugende dingen gedaan voor de Zandtvoort tijd.
                        Met de GT/E’s , ascona 400 en i2000 , in Duitsland slalom en heuvel klims rijden , die gasten werden gek als die hollanders weer kwamen , heb daar heel wat bekers voor hun neus weg gekaapt (o,a Duits slalom kampioen 1978 reinroer)groep 1 en overal.
                        Misschin een leuk idéé.
                        .:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:angel

                        #17380890
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          origineel gepost door Duurt
                          Jullie waren eigelijk pioniers op het gebied van de straatrace.
                          Ik had het verhaal indertijd gehoord van Martin, volgens mij is zijn 2,4 motor later in een Kadett aero gekomen. Deze heb ik nog een keer gezien in Groningen bij de American Sunday.
                          Waar is jullie 2,4 motor uiteindelijk weer in gekomen?

                          Klopt martin was er ook bij met zijn ascona-b met 2.4,zijn broer jan trouwens ook,beide zeer bekend bij de manta-club.
                          Kadett aero? heet die gozer bram?
                          Die 2.4 is toen overleden…………..BIG BANG bij 160 km/h:cry:cry
                          Startmotor is er compleet afgeslagen,beide kanten van het blok een big hole.
                          Nieuwe zuigers van MAHLE kosten toen 900 gulden! per stuk!!!
                          Heb het blok in delen verkocht,behalve de cilinderkop JETTEN TUNING,die zit nu op een nieuwe 2.4 E in mijn manta-a van 1973.

                          #17380891
                          ST1 V6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Originally posted by Duurt
                            Mocht je ook zijn hantekening willen, dan moet je aanstaande zaterdag naar
                            België gaan, ( http://www.legendrally.be ) waarschijnlijk is Vic daar net als vorig jaar ook bij en zijn er ook weer een aantal TE’s te bewonderen.
                            Het beloofd ook nog mooi weer te worden.
                            De TE’s hebben startnr. 56 en 112

                            Afgelopen zaterdag met mijn broer Eric vertrokken naar Bocholt Belgie waar de 9de editie van’legend of the fall 2008′ van start ging.Beide Belgische TE equipes stonden ook dit jaar weer aan de start en natuurlijk ontbrak ook Vic Heylen niet.Zelfs Manfred Henning uit duitsland was aanwezig met zijn schitterende TE 2800 om ook mee te genieten van deze historic rally,en hebben we (Manfred/Vic/Eric/Ben een kort ritje(2km retour):angel in Manfred zijn TE gemaakt wat een hele ervaring was om eens achterin te zitten,volgend jaar zijn we zeker weer aanwezig op dit gezellige evenement.

                            Foto’s volgen…………………

                            ST1 V6.

                            #17380892
                            anoniem
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Hieronder volgen een aantal foto’s van de Legend of the fall van afgelopen zaterdag.
                              Onderstaande foto is van 1008, ook Vic was bij dit jaarlijkse evenement aanwezig.

                              Ook was de frontschade van 1010 weer hersteld.

                              Verder kwam ook 1056 nog even kijken.

                              Verder was er natuurlijk veel meer te zien.

                              En ook aan de foto’s is te zien dat ook dit jaar het weer mee zat.

                              #17380893
                              anoniem
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Deze week enkele foto’s ontvangen welke op dit forum mocht plaatsen.
                                Het gaat deze keer om 1026 uit Zwitserland.

                                Hij gaat weer in zijn originele kleur, okergeel met alleen een zwarte motorkap en zwarte bies.

                                Als alles meezit is hij begin 2009 klaar.

                                #17380894
                                ST1 V6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Mooie kleur dat okergeel.

                                  ST1 V8.

                                  #17380895
                                  anoniem
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    origineel gepost door Kermitkiller
                                    zo heb je hem ook ontdekt of heb je de foto,s van iemand anders dit is de dezelfde eigenaar die ook de 1067 in bezit had die nu in denemarken is:afro

                                    Foto’s heb ik van de eigenaar gehad, also ook foto’s van zijn andere mooie Opels.
                                    Het doet mij goed dat er weer een TE gerestaureerd word. Ik weet dat er ook een heleboel liefhebbers meekijken op dit topic en het waarderen, vandaar dat ik deze foto’s ook plaats.
                                    Ook van 1067 hier nog een plaatje van voor de retauratie
                                    en hoe hij geworden is. (is ook al eens in dit topic voorbijgekomen)

                                    #17380896
                                    D-lover
                                      Lid sinds:
                                      2 June 2007

                                      :wub

                                      was onderweg naar bocholt maar ben onderweg naar daar mijn rijbewijs kwijtgespeeld…..:fy1:fy1

                                      waardoor ik de rally heb gemist:swear:fy1:argue:cry:cry

                                      dus posten die foto’s!!!!!!!!!!!!!!:jerry

                                      #17380897
                                      JOZO
                                        Lid sinds:
                                        29 September 2006

                                        origineel gepost door D-lover
                                        :wub

                                        was onderweg naar bocholt maar ben onderweg naar daar mijn rijbewijs kwijtgespeeld…..:fy1:fy1

                                        waardoor ik de rally heb gemist:swear:fy1:argue:cry:cry

                                        dus posten die foto’s!!!!!!!!!!!!!!:jerry

                                        das goed klote dan!:thumbdown

                                        #17380898
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          Manta te-2800 met het kenteken 99-FD-64 bekend??
                                          Kwam bij het opruimen een paar foto`s tegen van een manta meeting in den Haag uit 1985.
                                          Deze TE was toen silver,onder de kap licht een 30E motor.

                                          Tevens een foto van een manta-a gte,met het kenteken 54-DV-51 die een burn out deed.

                                          #17380899
                                          anoniem
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            verslag huwelijk Popke en Jitske.

                                            Zo rond half 10 waren Stefan en Johan bij ons aangekomen, was een mooi gezicht drie TE’s op de oprit.
                                            Daarna zijn wij richting Damwoude gereden.

                                            Alwaar we opgewacht werden door Popke en het mannelijke gedeelte van de familie. Na een bakkie ging popke de auto’s nog even inspecteren en werden de lintjes bevestigd. Ook de Black magic reed mee in de stoet.
                                            Zo te zien had popke er wel zin in.

                                            Het werd ondertussen al aardig groen op straat, wij waren ondertussen ook druk bezig de lintjes te bevestigen.
                                            Op de voorgrond zien we de Sommer Bazar.

                                            Ook de trouwauto was er helemaal klaar voor.

                                            Toen we met de 8 Manta/TE’s naar het ouderlijk huis van Tjitske reden hing de friesche vlag al hoog in top.

                                            De hele familie reed mee in de mantastoet, en ook hier werd het al aardig groen op straat.

                                            Geheel volgens traditie haalde Popke Tjitske op vanaf haar ouderlijk huis, na daar enige tijd verbleven te hebben was het tijd om foto’s te gaan maken met natuurlijk de Manta/TE’s.

                                            En galant als Popke altijd is deed hij spontaan de deur voor Jitske open en hielp haar naar binnen.

                                            Dit alles onder een tevreden blik van moeders.

                                            We mochten de TE’s voor een groot landhuis/restaurant parkeren.

                                            De auto’s zijn nog wat nat, maar gelukkig hield het even op te regenen.

                                            De beheerder keek raar op zijn neus, zoveel auto’s vlak voor de ingang had hij ook niet verwacht.

                                            Ook werden alleen de TE’s nog even op een plaats met mooie herfstkleuren gefotografeerd.

                                            Toen mochten wij weer weer naar Jitskes huis gaan, het bruidspaar ging nog even de bossen in voor wat foto’s zonder manta’s.
                                            Hadden wij nog even gelegenheid wat foto’s te nemen in het dorp.

                                            Ook wij kregen deze dag een bloemetje opgespeld.

                                            Toen met z’n allen naar het gemeenthuis.

                                            Het is inmiddels weer gaan regenen.

                                            Het parkeerterrein stond ondertussen aardig vol met ‘roggen’.

                                            Bij het gemeentehuis moest popke de achterwielen even laten spinnen om te laten zien dat hij zijn wilde haren nog niet verloren heeft.

                                            In het gemeentehuis werd trouwens alleen maar in het fries gesproken, wat trouwens niet bij een ieder goed over kwam.

                                            Toen de manta’s weer terugbrengen, Jitskes broer had voor de gelegenheid zelfs een GT geregeld.

                                            De TE werd weer ingeruild voor de Diplomat, maar we konden natuurlijk niet vertrekken zonder eerst even onder de kap gekeken te hebben.

                                            En zo kwamen we na toch wel een drukke dag aan in het restaurant waar ‘s avonds ook het feest werd gegeven.

                                            Al met al wel een heel speciale dag.

                                            Popke, Jitske en Patric nogmaals heel hartelijk bedankt, ook voor het prachtige aandenken, we zullen er een mooi plaatsje voor opzoeken.

                                            Duurt, Petra en kids

                                            #17380900
                                            ST1 V6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Da binne schoon foto’s Duurt:thumbup

                                              ST1 V8.

                                              #17380901
                                              anoniem
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Bij deze nog een paar actiefoto’s van de twee deelnemende TE’s in de legend of the fall.

                                                meer info op; http://www.legendrally.be

                                                Eerder persbericht; http://www.autosport.be/news/10937.aspx

                                                #17380902
                                                anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Kwam bij het doorspitten van foto’s 2006 nog een tweetal TE’s tegen.
                                                  Treffen was georganiseerd door manta-a-club Oberbayern. http://www.manta-a-club-oberbayern.de/

                                                  TE1024

                                                  TE1056

                                                  #17380903
                                                  jay182
                                                    Lid sinds:
                                                    11 April 2008

                                                    News pictures about Goudezeune’s TE,

                                                    and look this vidéo at this time: 14:18

                                                    http://www.dailymotion.com/kjetronic/video/x4o6z6_les-pilotes-de-courses-5-sur-18_auto

                                                    It’s a french serie from 1975

                                                    And Congratulations to the newlyweds !!

                                                    #17380904
                                                    anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Hello Jay,

                                                      Thank you for the detailed pictures, the TE1015 has been from Goudezeune, but now from Connexion.

                                                      And also thanks for the video, rallying, there was the TE2800 build for.
                                                      Is the TE2800 one time into the movie?

                                                      greatings; Duurt

                                                    25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,453)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.