te snel schakelen op lpg

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen te snel schakelen op lpg

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Caravan-E
    Deelnemer

Dames en Heren,

ik heb een LPG probleem met mijn Astra-G 1.6 8v.

Sinds enkele weken schakelt de auto bijna direct na het starten over op LPG. Vervolgens merk je dat de auto inhoudt of zelfs stilvalt als je wil rijden. Als je gauw de koppeling intrapt blijft hij wel stationair draaien. Als je toch wil rijden, gaat hij bokken en schakelt hij over op benzine.

Na een stukje rijden schakelt hij weer over op lpg en dan is er niets meer aan de hand.

Voorheen deed hij dit automatisch en bij koud weer duurde het wat langer. Ik denk daarom iets met een temperatuur sensor ofzo?? Maar ik weet niet op het lpg-systeem een eigen sensor heeft of dat die van het benzine systeem wordt gebruikt. In beide gevallen weet ik ook niet waar deze sensor zou moeten zitten.

Op benzine rijdt hij goed.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Corsa_GSi
      Deelnemer

Alles hangt van jouw merk installatie af.

Bij mijn systeem worden de standaard sensoren gebruikt.

Caravan-E
        Deelnemer

Ik heb even gekeken, de gasklok is van het merk Koltec. Gebruikt deze de standaard sensoren?

Waar zit de standaard sensor bij deze motor? (1.6 8v) Die kan ik sowieso even checken of desnoods vervangen, dat zal de kop niet kosten verwacht ik.

wim-v6
          Deelnemer

Achterop het inlaat..

Willem

Caravan-E
            Deelnemer

Gevonden, bedankt.

Iemand een idee of deze sensor met dit probleem te maken kan hebben?

Hij is 14 euro zonder korting, dus ik zal m sowieso maar vervangen denk ik.

wim-v6
              Deelnemer

Verkeerde waarden geven…

Willem

Caravan-E
                Deelnemer

@wim-v6 wrote:

Verkeerde waarden geven…

Ja dat snap ik, maar ik bedoelde of deze sensor ook gebruikt wordt in het systeem.

Ik heb hem ondertussen vervangen en het maakt niets uit. Dus of hij wordt niet gebruikt, of het is een ander probleem.

Heeft iemand suggesties waar ik nog meer naar kan kijken?

wim-v6
                  Deelnemer

Temp sensor in de Verdamper?? zo ja, is die nog goed??

Willem

CommoCruiser
                    Deelnemer

Heb je er zo een ?
                      Volgens mij heeft de rechter een temperatuursensor,die zwarte aansluiting rechtsboven.

Gaat het lampje in de schakelaar van de LPG dan ook continue branden ?
                      Dat is hetzelfde als een MM lampje en dan kan je ‘m ook uitlezen.

Ik heb een handleiding hiervoor.
                      PM me even je mailadres als je deze wilt hebben.

Van het Ende Customs

Klopt, dit is de temp sensor. kan zijn dat uw verdamper ook nog de sensor in de watertule op de verdamper heeft zitten.
                        LPG systeem meet temp op verdaper en niet vanuit de originele opel sensoren

Caravan-E
                        Deelnemer

Er zit inderdaad zo een zwart dingetje op met een stekker met 2 draden. Dat zal dan de temp.sensor zijn. Is daar iets aan door te meten? Of is het gewoon een nieuwe kopen en kijken wat ie doet? Kan je dit bij iedere willekeurige autoonderdelenzaak halen of moet ik naar een gasboer?

Lampje brand niet continu, maar ik wil wel graag die schema’s dus ik pm je mijn adres.

CommoCruiser
                          Deelnemer

In Helvoirt zit Verdampere, daar ga ik altijd naar toe als ik wat met mijn gasinstallatie heb.
                            http://www.verdampere.nl

Caravan-E
                            Deelnemer

Zo het is al even geleden, maar hier de update.
                              Ik ben bij verdampere langsgereden voor een nieuwe sensor. Die man zei al dat het zo goed als nooit voorkwam dat deze sensor kapot gaat. Maar ik kreeg een 2ehandsie voor 10 euro om te proberen. :thumbup
                              Gelijk erin gestopt, maar we hebben toen nog maar een paar dagen boven de 15° gehad en zodra het kouder is, heb ik dit probleem niet. In die paar keer dat het warm genoeg was had ik niet de indruk dat het probleem opgelost was…..

Het storingslampje brandde niet, maar voor de zekerheid heb ik het nog gekeken of er storingen in het systeem stonden, maar dit was niet zo. (bedankt CommoCruiser voor de pdf :thumbup )

Dus nu twijfel ik of ik wacht tot het weer warmer wordt of de auto sowieso wegbreng naar een gasboer, maar goed daar zal ik jullie niet meer vervelen. Bedankt voor het meedenken!!

Caravan-E
                              Deelnemer

Toch nog een update, ook al is het even geleden.

De auto naar verdampere gebracht. Wat een pracht bedrijfje!! De beste man heeft er naar gekeken en de problemen opgelost. Ondertussen kan je alles vragen wat je wil over het lpg systeem en je krijgt er nog koffie bij ook.

Niet echt nuttig voor het topic, wel een tip voor een goed bedrijfje. (bedankt voor de tip commocruiser :thumbup )

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.