Te hard over een drempel gegaan

Forumindex Forums Modellen Corsa Te hard over een drempel gegaan

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259081
    Nagtie
      Lid sinds:
      24 September 2007

      Gisteren bij de esso aan de A28 nabij Amersfoort, kwam ik te hard aan rijden, en knalde redelijk hard op de onzichtbare drempel die daar ligt.

      Niks aan het handje, maar in de straat merkte ik dat hij nogal een schrapend, krakend geluid maakt als ik scherpe bochten maak, zoals bij inparkeren etc.

      Net even gekeken, ik kan met mijn ongeoefende oog niks zien dat is afgebroken (een collega heeft eens 2 weken rond gereden met een afgebroken moer, als de bout iets verder door was getrild…). Het geluid zit heel duidelijk aan de bestuurders kant, je voelt het schrapen trillen aan die kant van de auto. zowel in de auto als op de motorkap.

      Het enige wat ik kan vinden is wat speling op de stabilisator stang (dat is toch die dunne die recht omhoog loopt?). Aan de andere kant kan ik er minder makkelijk bij maar lijkt er geen speling op te zitten?

      De vragen zijn:
      Kun je hier mee rijden
      wat kost een stab stang vervangen
      en wat kan het anders zijn?

      #18157976
      ries e
        Lid sinds:
        23 December 2011

        Speling op een stabilisatorstangetje geeft een ratelend geluid op een klinkerweg / hobbelig wegdek en geen schrapend geluid.

        Het gaat om een Corsa C ?

        Al gecontroleerd of er van een voorveer onderaan een stuk is afgebroken?

        #18157977
        Nagtie
          Lid sinds:
          24 September 2007

          Het is de veer lager!

          Deze moet vervangen worden. Hij wil het aan beide kanten doen, dat zou beter zijn.. Kunnen jullie mij snel nageven of dat ook echt beter is voor het stuur gedrag.. en of 240 euro een beetje een redelijke prijs is bij een gewone garage?

          Ik hoor graag snel van je dan kan ik hem de opdracht geven.

          Groet Niels

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.