Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › tc verwijder c25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2011 om 17:42 #17235050
weet iemand hier hoe je het beste de tc (traction controle) unit kan verwijden van o.a. de c25xe inlaat?
kan ik de hele unit (klep) ertussenuit laten of moet er nog draden worden doorverbonden oid?
de motor komt in een 4×4 16v calibra te hangen en deze heeft verder de aansluitingen ervoor zoiezo niet.
ook wil ik het blok zo cleam mogelijk houden voor de show (des te meer aandacht krijgt de turbo :P )1 april 2011 om 20:03 #17847911Hey,
De traction control is toch electronisch geregeld door het uitschakelen van de brandstof injectoren?
Dus op dit moment weet ik niet goed welk onderdeel je bedoeld?
Kun je misschien een foto meesturen en aan wijzen wat je bedoelt?
Mvg Rene
[rquote=1905035&tid=145638&author=drakos]weet iemand hier hoe je het beste de tc (traction controle) unit kan verwijden van o.a. de c25xe inlaat?
kan ik de hele unit (klep) ertussenuit laten of moet er nog draden worden doorverbonden oid?
de motor komt in een 4×4 16v calibra te hangen en deze heeft verder de aansluitingen ervoor zoiezo niet.
ook wil ik het blok zo cleam mogelijk houden voor de show (des te meer aandacht krijgt de turbo :P )[/rquote]1 april 2011 om 20:59 #17847912ik bedoel de klep die tussen het spruitstuk en de gasklep inzit (bij een calibra v6 inlaat)
(dit is tog de tc klep? :hmmz )zal e.v. morge ff foto’tje schieten als het nog nodig is.
1 april 2011 om 22:07 #17847913TC werkt bij de C25XE doormiddel van deze klep inderdaad. onderbreken door ontsteking of brandstof gebeurt bij de nieuwere motoren,
klep hoef je niet te verwijderen, alleen moet je de TC computer verwijderen.
Willem
2 april 2011 om 18:18 #17847914Ik zou die klep ten alle tijde verwijderen als je TC niet werkend heb. Het verstoord de luchtstroom, en wat heeft het voor zin om die klep daar te hebben als je geen TC hebt ?? Niets dus. Ben hier zelf ook mee bezig, is prima op te lossen.
3 april 2011 om 17:11 #17847915dus kan hem er gewoon er tussenuit halen, gasklephuis licht aanpassen en de draden gewoon weghalen uit de boom begrijp ik?
krijg ik dan geen motorstoringen oid? (weet niet of de tc ook via de ecu loopt?)
thanx voor de reacties ieder geval
3 april 2011 om 18:44 #17847916De T.C is een veiligheids voorziening ! waarom deze weghalen als de diameter inwendig, van de t.c groter is, dan van het gasklephuis ?
De T.C is uitschakelbaar bovendien !3 april 2011 om 19:10 #17847917Ja en ? een Astra GSI C20XE zijn met en zonder TC geleverd. Die zonder is het laatste model geweest (dus met TC oudere type) die zonder zijn onveiliger ?
Een wagen is zo veilig als je zelf rijdt. Ik heb ‘t ook niet op me V6 (gelukkig) en heb het in die jaren geen moment gemist.Dat wat ‘ie groter is, is maar een fractie, feit blijft dat er een asje + de dikte van de klep in de luchtstroom blijft zitten.. Ook Courteny ondeschrijf dat als dit er niet zit een voordeel is. Heb met deze mannen daar een aardig tijdje over zitten praten. Mag aannemen dat zei weten waar ze ‘t over hebben.
3 april 2011 om 19:21 #17847918Dacht zelfs dat Courtany de vlinder uit de TC gebruikt voor hun gasklep mod naar 68mm.
Maar idd als je het niet gebruikt fijn weglaten.3 april 2011 om 20:45 #17847919De gasklep van een Calibra V6 is 64 mm ! dan hoef jeje niet druk te maken over een T.C klep van 68 mm lijkt me !
Ben bezig om gasklephuis te vergroten, zit nu op 65.75 mm, de gasklep moet nog gedraaid worden ! onder 5 graden scheef in de klauw (alu) 2 mm dik
De (vlinder) van de T.C zou die ook kunnen gebruiken ! weet nog niet dat die ruimte der in zit .. er zit een buisje en een kanaal in gasklephuis ! deze moet niet worden weggedraaid ! daar de gasklep daar net afsluit ! zal van de week dat bekijken als dat gaat !!
3 april 2011 om 21:20 #17847920het gaat om de tc KLEP zelf die in dat huis zit. Als die niet gebruikt wordt (als TC niet werkende is) heeft deze een horizontale positie IN dat huis (net als je gasklep bij volgas) deze zit in de stroom van de aangezogen lucht naar de cilinders toe. De dikte van de klep, het asje..
Deze componenten die erin zitten zijn een obstakel, die een werveling geven, ofwel de lucht stroom beinvloeden. Dus als je TC niet werkend hebt, waarom die klep daar dan ?? Je kan ook een vervangings deel maken van alu bijv. met dezelfde doorvoer maat als die van het tc huis, want je die dikte wel nodig, anders kom je niet uit met de inlaatslang o.a. Dat is waar het hier om ging, en wat de topic starter poogde beantwoord te krijgen.
4 april 2011 om 07:53 #17847921[rquote=1906551&tid=145638&author=ANJO TOL]De gasklep van een Calibra V6 is 64 mm ! dan hoef jeje niet druk te maken over een T.C klep van 68 mm lijkt me !
Ben bezig om gasklephuis te vergroten, zit nu op 65.75 mm, de gasklep moet nog gedraaid worden ! onder 5 graden scheef in de klauw (alu) 2 mm dik
De (vlinder) van de T.C zou die ook kunnen gebruiken ! weet nog niet dat die ruimte der in zit .. er zit een buisje en een kanaal in gasklephuis ! deze moet niet worden weggedraaid ! daar de gasklep daar net afsluit ! zal van de week dat bekijken als dat gaat !!
Tot 68 mm is te doen met voorverwarming bij een Vectra B1 gasklep. Hierna moet de verwarming er aan geloven.
Heb zelfs 73 mm gezien, maar dan moet je toch meer veranderen.
Pierburg kan idd geen losse vlinders leveren, heb wel eens gehoord van een BMW vlinder die 70mm is.
[/rquote]
4 april 2011 om 18:10 #17847922de luchtslang e.d. wordt tog allemaal custom, kan de gasklep dus rechtstreeks tegen de inlaat aanplaatsen.
maar de mensen die hem niet hebben aangesloten krijgen geen motorstoringen o.i.d. door? (dit was de oorspronkelijke vraag :P )
oh ja, de reden dat ik hem niet aansluit is dat de motor in een calibra uit 92 komt te liggen en deze geen voorbereiding heeft en verder wat jerremy ook al zei;
de wagen is zo veilig als je hem zelf rijd.
rij in het normale verkeer zelden te hard en haast met optrekken heb ik ook nooit. waarom dan al die moeite doen om iets in te bouwen wat je niet gebruikt en op het circuit zelfs uit zet? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.