TC Probleem Omega B2 2.5 V6 LPG-G3

Forumindex Forums Modellen Omega TC Probleem Omega B2 2.5 V6 LPG-G3

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    desdes-26

Hallo,

Om te beginnen zal ik me eigen even voorstellen, mijn naam is Desley en ik ben al een aantal jaar besmet met het grote opel virus.
      ik heb 2 opel senatoren gehad en bezit momenteel al mijn 6de Omega waarmee ik het onderstaande probleem mee ondervind, ook zie je onderstaand een lijstje met daarop gespecificeerd welke Opels ik tot nu toe heb gehad.

Senator 1 : 3.0i Handbak
      Senator 2 : 3.0i 24V Automaat

Omega 1 : Omega A Sedan 2.0i Handbak
      Omega 2: Omega A Station 2.6i Automaat
      Omega 3: Opel Omega B 2.5 V6 Automaat LPG G-3
      Omega 4 : Opel Omega B2 2.5 V6 Sport Automaat
      Omega 5 : Opel Omega B2 2.2 16V LPG-G3 Handbak
      Omega 6 : Opel Omega B2 automaat LPG-G3

Zoals jullie wellicht zien is dit een redelijk lijstje, ik ben een echte liefhebber en heb inmiddels ook de nodige ervaring/kennis wat de senator en Omega betreft.
      echter loop ik nu al een poos tegen een probleem aan waar ik en de garage’s niet meer uitkomen.
      Tijdens het rijden wil wel eens het Traction Control Lampje aangaan, dit niet alleen, zodra dit lampje aangaat schiet mijn temperatuur meter naar de maximaal aangeefbaren temperatuur. Dit zonder dat mijn motortemperatuur daadwerkelijk stijgt.

Ik vind dit behoorlijk irritant worden, en ben een te grote liefhebber om hiermee rond te blijven rijden.
      na verschijnen garage bezoeken en uitgevoerde reparaties weet ook mijn garage en de opel dealer niet wat het is.
      ook tijdens het uitlezen is er niks naar voren gekomen, er werd mij toen door mijn bekende opel monteur geadviseerd in de buurt rond te rijden en zodra het euvel zich weer voordeed direct langs te rijden om zodoende de auto uit te lezen.

zo gezegd zo gedaan, na 35 minuten in de rondte te hebben gereden sprong het lampje weer aan + de temperatuurmeter, ik direct naar de garage, aan het uitleesapparaat met als resultaat : NIETS!
      ook gaat de auto sinds kort lichtelijk trillen wanneer het euvel zich voordoet.

ik weet niet meer wat ik hiermee moet en ook alle garages weten het niet, er is op advies van de opel het volgende vervangen om het op te lossen :

– Accu
      – Accuklemmen
      – Bobine’s
      – Bougies + Kabels
      – Krukkenas sensor

Daarnaast is er bij 195.000 groot onderhoud geweest waarbij het volgende vervangen is :

– Distributieriem
      – Spanrollers
      – Waterpomp
      – Radiateur
      – Kleppendekselpakking
      – Olie + Oliefilters
      – Interieurfilter
      – Airco bijgevuld
      – Remmen rondom
      – 4 nieuwe Michelin banden
      – ATF Filter + olie vervangen

inmiddels is de kilometerstand 224.000 kilometers, het blok loopt echt als een zonnetje ( een euro blijft er bij wijze van spreken rechtop staan) alleen word ik zo langzamerhand gek van dit probleem, ik hoop dat een van jullie her een oplossing voor heeft?

ik hoor graag van jullie!

xr1
      Deelnemer

Heel simpel gewoon je complete abs pomp unit vervangen,en je kunt hem niet uitlezen omdat je er simpel weg niet in komt.
        gr B

remutr
        Deelnemer

wat een lijst met Omega’s

Kies je elke keer een mooiere?

pascal1109
          Deelnemer

Heb je niet ergens kortsluiting?
            Temp meter en ABS (TC maakt gebruik van ABS gok ik?) hebben functioneel niets met elkaar te maken, maar kan me voorstellen dat de draadjes wel bij elkaar kunnen lopen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.