Taxatie/totallos en nu???

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Taxatie/totallos en nu???

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    gertjuh1968

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

:wtf Verzerkeringen zijn de grootste oplichters die er zijn :swear

ja je kan je scheel betalen aan de verzekering, maar als je geld van hun moet hebben dan zijn ze er niet. :swear

2000
      Moderator

Mijn kadett is verzekerd naar de taxatiewaarde, daar betaal ik ook extra premie voor (wa premie+2% van de getaxeerde waarde) Ik krijg ook de komende 2 jaar de volle mep. Daarna moet ik ‘m opnieuw laten taxeren. Geeft op zich niet, de kadett wordt steeds een beetje mooier/beter, dus de waarde kan alleen maar omhoog gaan :thumbup

miesgeri

als bij verzekeringsmaatschappij is aangegeven dat auto getaxeerd is moeten ze taxatie waarde uitbetalen
          aangezien het eenzijdig ongeval was en er word uitgekeerd denk ik dat auto allrisk verzekerd is en dat kan vaak alleen met taxatierapport omdat auto ouder is dan 3 jaar (of vanaf wanneer de dagwaarde geld)
          en moeten ze hoe dan ook uitbetalen (taxatiewaarde dus) en geen waarde vermindering ivm KM of leeftijd want dan heeft taxeren dus geen enkele zin meer
          zeg maar dat je advocaat inschakeld
          en als ze dan nog niet betalen echt advocaat inschakelen

groet michel

trashmetal
          Deelnemer

ik weet nu wel als mijne dalijk klaar is en heb laten taxeren
            dat ik de verzekeraar van te voren al duidelijk maak dat ik ten alle tijde mn astra terug wil
            of het moet wel heeeeeeel erg gesteld zijn :swear

bd.
            Deelnemer

@GREY ILLUSION wrote:

Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.

maar jah voorlopig heeft rick een probleem,,,,9700 euro schade aan de astra

tussen persoon aansprakelijk stellen dan?

miesgeri
                bd. wrote:
                GREY ILLUSION wrote:
                Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.quote]

weet het niet maar vervangt de taxatiewaarde niet de cataloguswaade ??
                je laat m immers taxeren omdat auto meer waard is dan de cataloguswaarde toch
                of zeg ik nu iets geks ???

groet michel

GREY ILLUSION
                Deelnemer

Inprincipe lijkt het heel logisch natuurlijk allemaal,,,als je taxeerd en allrisk verzekerd,ga je er blindelings vanuit dat het allemaal inorde is…..dus voor alle andere,,,kijk even goed jullie polis voorwaarde na,,,want rick is de dupe tot nu toe…

wel moet ik zeggen dat zijn tussen persoon hem garandeerd dat alles goed komt,nog steeds en er zeker een bedrag van totaal van 4500 haalbaar is,,aftrek van velgen en audio omdat die niks makeren…

giuliettaevo
                  Deelnemer

Dat die velgen en audio niks mankeren boeit eigenlijk niet…. Als de auto total loss is geldt dat voor de gehele auto, dus met velgen en audio. Alleen als de eigenaar bepaalt dat hij het wrak wil houden kunnen ze dan iets zeggen over de waarde van het wrak ( en dus de waarde van de wielen en audio). :???:

De verzekering kan moeilijk doen omdat er geen premie is betaald naar de waarde van de auto, de dagwaarde zal immers lager liggen en daarop is zijn premie gebaseerd geweest. Ik denk dan ook niet dat dat goed gaat komen ondanks wat de tussenpersoon zegt. Als een verzekeringsmaatschappij er onderuit kan komen om iets te betalen doen ze dat meetal ook wel. :(

Als de auto nou bv door een ander was aangereden had het niet echt uitgemaakt hoe hij verzekerd is. De waarde van de auto staat beschreven in het taxatierapport en dat zal leidend moeten zijn bij het bepalen van de hoogte van de uitkering. In dit geval zal de verzekering van de tegenpartij dan aan moeten tonen dat de auto minder waard is als het taxatierapport aangeeft wat natuurlijk lastig te doen is.

miesgeri

dat geld voor nu ook

groet michel

giuliettaevo
                      Deelnemer

Dat is dus niet waar… :???:

Er wordt hier gezegd dat de auto NIET tegen taxatiewaarde verzekerd is. De premie is dus gebaseerd op de dagwaarde van de auto die een stuk lager is. De verzekering hoeft dan niet meer uit te betalen als die dagwaarde. Het taxatierapport helpt je alleen om te laten zien dat de auto wel meer waard zou zijn maar verplicht de verzekeraar helaas nergens toe….

Het heeft een reden dat je een auto expliciet tegen taxatiewaarde moet verzekeren… ;)

GREY ILLUSION
                        Deelnemer

@giuliettaevo wrote:

Dat die velgen en audio niks mankeren boeit eigenlijk niet…. Als de auto total loss is geldt dat voor de gehele auto, dus met velgen en audio. Alleen als de eigenaar bepaalt dat hij het wrak wil houden kunnen ze dan iets zeggen over de waarde van het wrak ( en dus de waarde van de wielen en audio). :???:

De verzekering kan moeilijk doen omdat er geen premie is betaald naar de waarde van de auto, de dagwaarde zal immers lager liggen en daarop is zijn premie gebaseerd geweest. Ik denk dan ook niet dat dat goed gaat komen ondanks wat de tussenpersoon zegt. Als een verzekeringsmaatschappij er onderuit kan komen om iets te betalen doen ze dat meetal ook wel. :(

Als de auto nou bv door een ander was aangereden had het niet echt uitgemaakt hoe hij verzekerd is. De waarde van de auto staat beschreven in het taxatierapport en dat zal leidend moeten zijn bij het bepalen van de hoogte van de uitkering. In dit geval zal de verzekering van de tegenpartij dan aan moeten tonen dat de auto minder waard is als het taxatierapport aangeeft wat natuurlijk lastig te doen is.

omdat de velgen en audio appart zijn opgenomen in het rapport,,,krijgt hij hier aftrek voor,,,en ja,,als je niet tegen taxatie waarde verzekerd………..heb je een probleem.

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.