Taxatie

Forumindex Forums Modellen Calibra Taxatie

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

een andere vraag:
      Wat betaal je voor een taxatie?

2slow
      Deelnemer

Koste mij €75,-

Patrick24
        Deelnemer

Koste mij 100 euro

asconahobbyist
          Deelnemer

dat valt me ergens nog wel mee.
            Toch maar ns informeren om mijn Ascona te laten taxeren,als ie plaat gaat dan ga ik echt huilen vrees ik.

2slow
            Deelnemer

Daarom heb ik mijne nu ook all-risk verzekerd + laten taxeren. Als hij al aan poeier gaat (nooit de bedoeling uiteraard) kan ik weer 1 terug kopen.

CTN

het is bij wet geregeld dat een auto met schade door de tegenpartij ( indien schuldig dan) in dezelfde staat moet worden gebracht als hij voor de schade was.
                Het taxeren van een auto heeft alleen nut om een hogere dagwaarde te bepalen in het geval van een totall los, en een taxatie is in principe drie jaar geldig.

Het wordt overigens een héél ander verhaal, als een auto (en dan heb ik het niet over een echte oldtimer met bijbehorende verzekering) bijvoorbeeld een dagwaarde heeft van 1000 euro en all risk is verzekerd, maar getaxeerd is op 5000, en wordt gestolen. Er zijn weinig verzekeringen die dan de taxatiewaarde van de auto uitkeren en dat is dus iets om heel goed op te letten.

Nu zul je misschien zeggen wie verzekert een auto met een dagwaarde van 1000 euro nou nog all risk, maar dat is dus wel erg vaak nog het geval voor auto’s van liefhebbers ( zoals mijn tigra) die in een zeer goede staat zijn maar nog geen oldtimer zijn en waarvoor de premie vanwege hoge korting erg laag is voor all risk. Overigens is voor zo ver ik weet een echte oldtimer verzekering alleen mogelijk om af te sluiten als je naast die oldtimer bij dezelfde maatschappij een auto hebt verzekerd die dagelijks wordt gebruikt.

Groetjes, Saskia

p.s. de “prijsvechters”in verzekeringsland willen van het bovenstaande al helemaal niets weten, daar moet je dus als je een liefhebbersauto in goede staat hebt, zeer zeker je auto NIET verzekeren. Dat lijkt goedkoop, maar bij schade is het één doffe ellende.

Deactivated2

origineel gepost door CTN
                  p.s. de “prijsvechters”in verzekeringsland willen van het bovenstaande al helemaal niets weten, daar moet je dus als je een liefhebbersauto in goede staat hebt, zeer zeker je auto NIET verzekeren. Dat lijkt goedkoop, maar bij schade is het één doffe ellende.

hier ben ik het niet zo mee eens.
                  ik had mijn calibra goekoop verzekerd bij niet lachen onna onna,deze kwam als beste uit de test bij een of andere test.

Had een diefstal geval alle audio gestolen,ecu gestolen en een net gespoten i500 inlaat.
                  Alles werd netjes en snel geregeld,1 maand later zonder pardon 5000 euro op mijn rekening.
                  Dus het zal best dat vele verzekeringen moeilijk doen,maar met deze geen ervaringen mee.

calibra-power

Hoi allemaal,

Ik heb mijn calibra al een jaar of 5 klaar.
                    Zolang als ik hem heb loop ik al te lobbyen voor een verzekerings maatschappij die uberhaupt wil verzekeren tegen taxatie.

Toen de cali net klaar was heb ik hem laten taxeren.
                    De taxateur vond hem in nieuwstaat en taxeerde hem op 14.750 euro

Ik heb alleen geen kont aan dat taxatie raport gehad. als er schade was dan hadden ze schijt aan dat raport.

Nu heb ik een nieuwe maatschappij gevonden die het wel doet en laat hem dus binnenkort weer taxeren. De premie is vrij duur vind ik maar goed als ik daarvoor goed verzekerd ben dan is dat maar zo.
                    Het vorige blok was nog met met 16V motor, oude onderstel en standaard dashboard.
                    Heb nu een turbo en heel mijn dashboard verbouwd.
                    Als ie nu met een lager bedrag aankomt dan word ik gek :fy1

Ben echt benieuwd waar jullie verzekerd zijn en of jullie wel ooit wat aan een taxtatie raport hebben gehad.

Opaul
                    Deelnemer

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van calibra-power. Welke maatschappij heb je nu gevonden dan?

Taxatierapporten zijn leuk, maar je moet maar geluk hebben met de taxateur die je toekomstige schade komt taxeren. Hij hoeft jouw eigen taxatierapport niet te gebruiken (bij de maatschappijen die ik tot nu toe gesproken heb)…

Calibrainpower
                      Deelnemer

Mijne is vandaag getaxeerd…. nu maar afwachten…

2slow
                        Deelnemer

origineel gepost door calibra-power
                          Hoi allemaal,

Ik heb mijn calibra al een jaar of 5 klaar.
                          Zolang als ik hem heb loop ik al te lobbyen voor een verzekerings maatschappij die uberhaupt wil verzekeren tegen taxatie.

Toen de cali net klaar was heb ik hem laten taxeren.
                          De taxateur vond hem in nieuwstaat en taxeerde hem op 14.750 euro

Ik heb alleen geen kont aan dat taxatie raport gehad. als er schade was dan hadden ze schijt aan dat raport.

Nu heb ik een nieuwe maatschappij gevonden die het wel doet en laat hem dus binnenkort weer taxeren. De premie is vrij duur vind ik maar goed als ik daarvoor goed verzekerd ben dan is dat maar zo.
                          Het vorige blok was nog met met 16V motor, oude onderstel en standaard dashboard.
                          Heb nu een turbo en heel mijn dashboard verbouwd.
                          Als ie nu met een lager bedrag aankomt dan word ik gek :fy1

Ben echt benieuwd waar jullie verzekerd zijn en of jullie wel ooit wat aan een taxatie rapport hebben gehad.

Ik kan me voorstellen dat ze, daar niet alles van aantrekken. Okay je hebt veel geïnvesteerd in de auto, maar als de verzekeringsmaatschappij op MP gaat kijken dan staan Calibra’s te koop van €500,- tot €4500,- te koop. Dus dan is €10.000,- + wel erg veel….

Heb trouwens het rapport nog niet ontvangen. :hmmz

2slow
                          Deelnemer

Hehe,

Gisteren mn taxatie rapport binnen gekregen. Ging even mis ergens dus het duurde even.

Oordelen: goed, goed ,goed enzo verder: goed. :D

Anoniem

Ik heb mijn taxatie uit laten voeren voor €80
                              Mijn verzekeringspremie is gebaseerd op taxatiewaarde zoals een oldtimer verzekering.
                              Volgens mij een semi-oldtimer verzekering

Voorwaarde wel is stalling of klasse 3 gekeurd.
                              EN HOBBY, dus niet dagelijks vervoer.

Mag wel tot 10.000 KM per jaar ermee rijden.

Verzekeringsmaatschappij moet ik opzoeken
                              Taxateur afkomstig uit den haag was Hugo grooters http://www.oldtimertaxatie.eu
                              Ik vond het een zeer prettige man met een goede instelling.
                              Een echte liefhebber van auto’s
                              De volgende keer mag hij weer langs komen.

Erwin_Astra
                              Deelnemer

kijkt de taxeur ook naar wat er zoal motorisch is verandert?
                                zodat zegmaar daar ook de waarde dan van zal stijgen of alleen puur de buitenkant/binnekant van de auto.

2slow
                                Deelnemer

Ik denk dat als je daar op attendeerd dat daar wel naar gekeken word. Maar je zult het vast aan moeten kunnen tonen. Is niet altijd optisch zichtbaar natuurlijk.

Maaaaaar motorische veranderingen, veranderd je vermogen en dat is niet het vermogen zoals het RDW je voertuig gekeurd heeft en dus niet zoals het voertuig bekend staat bij de verzekering. Let daar wel op! m.a.w. het zou kunnen zijn dat je polis dan ook anders word.

15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.