Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Taxatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2010 om 15:18 #17627101
ben je tevreden over die taxatie? Gewoon ff een vraag:P
26 april 2010 om 22:21 #17627102en wat is nu een goed taxatie bureau, ik geloof best dat er veel verschil tussen de een en de andere zal zitten.
Ik kom nu ook aan de beurt.
27 april 2010 om 06:34 #17627103origineel gepost door Maurice89
ben je tevreden over die taxatie? Gewoon ff een vraag:PJawel hoor. Ik hoor wel eens hogere bedragen vallen. Maar ik denk dat dit heel reëel is. Gezien ook wat er te koop is voor wat voor prijzen.
Natuurlijk hoop je altijd op meer/hoger. ;)
27 april 2010 om 15:36 #17627104AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu ik weet waar de mijne op getaxeerd is vindt ik 4000 wel een tegenvaller voor een in de staat waarin de jouwe zich bevind.
Is er ook rekening gehouden met de zeldzaamheid van de uitvoering die je hebt. 56 exemplaren totaal in NLIk had die van jou minimaal op 6k gezet.
Het gaat er niet om wat je ervoor krijgt bij verkoop, maar wat je ervoor moet betalen om een gelijkwaardig model te krijgen met alle opties en accessoires die op jou Calibra aanwezig zijn.Daar moet je ook arbeidsloon bij tellen en aangezien alleen je interieur in de staat zoals in jou auto niet te koop is in NL tegen redelijke bedragen en ze ook niet te vinden zijn met het leer in een dusdanig goede staat in nl moet je daar al gouw 750 euro extra voor neertellen. en dan heb ik alleen het interieur nog maar besproken.
27 april 2010 om 20:02 #17627105origineel gepost door 1llusion
Nu ik weet waar de mijne op getaxeerd is vindt ik 4000 wel een tegenvaller voor een in de staat waarin de jouwe zich bevind.
Is er ook rekening gehouden met de zeldzaamheid van de uitvoering die je hebt. 56 exemplaren totaal in NLIk had die van jou minimaal op 6k gezet.
Het gaat er niet om wat je ervoor krijgt bij verkoop, maar wat je ervoor moet betalen om een gelijkwaardig model te krijgen met alle opties en accessoires die op jou Calibra aanwezig zijn.Daar moet je ook arbeidsloon bij tellen en aangezien alleen je interieur in de staat zoals in jou auto niet te koop is in NL tegen redelijke bedragen en ze ook niet te vinden zijn met het leer in een dusdanig goede staat in nl moet je daar al gouw 750 euro extra voor neertellen. en dan heb ik alleen het interieur nog maar besproken.
arbeidsloon is nu net ff iets wat er in de taxatie niet wordt meegerekend dat valt onder het kopje hobby
27 april 2010 om 22:32 #17627106Ik denk dat als je een zelfde auto bij 5 verschillende taxateurs laat taxeren er heel uiteen lopende bedragen uit gaan komen.
28 april 2010 om 04:42 #17627107het gaat er wel om dat je de auto dan weer opnieuw kunnen bouwen
dus het valt niet onder het kopje hobby hoor
maar het scheeld wel waar hij wordt getaxeerd
28 april 2010 om 06:32 #17627108origineel gepost door 1llusion
Nu ik weet waar de mijne op getaxeerd is vindt ik 4000 wel een tegenvaller voor een in de staat waarin de jouwe zich bevind.
Is er ook rekening gehouden met de zeldzaamheid van de uitvoering die je hebt. 56 exemplaren totaal in NLIk had die van jou minimaal op 6k gezet.
Het gaat er niet om wat je ervoor krijgt bij verkoop, maar wat je ervoor moet betalen om een gelijkwaardig model te krijgen met alle opties en accessoires die op jou Calibra aanwezig zijn.Daar moet je ook arbeidsloon bij tellen en aangezien alleen je interieur in de staat zoals in jou auto niet te koop is in NL tegen redelijke bedragen en ze ook niet te vinden zijn met het leer in een dusdanig goede staat in nl moet je daar al gouw 750 euro extra voor neertellen. en dan heb ik alleen het interieur nog maar besproken.
Tja ik weet niet hoe zo’n taxateur daar naar kijkt. Het zal idd wel zo zijn dat verschillende taxateurs verschillende bedragen op zullen geven. Misschien was dit niet een Opel liefhebber ;).
Op zich wat je zegt is wel weer waar, mijn accessoires en mijn interieur, maken het bedrag misschien wel laag, als ik weer een special edition zou kopen en die opties er bij moet gaan kopen/zoeken.
28 april 2010 om 08:48 #17627109Om je de waarheid te zeggen vind ik het ook een erg laag
bedrag.De mijne is 2 jaar geleden getaxeerd op 9000 euro
maar ik had dan wel van alles foto’s en papieren wat ik er aan gedaan heb weet niet of jij dat ook heb28 april 2010 om 10:38 #17627110origineel gepost door Patrick24
Om je de waarheid te zeggen vind ik het ook een erg laag
bedrag.De mijne is 2 jaar geleden getaxeerd op 9000 euro
maar ik had dan wel van alles foto’s en papieren wat ik er aan gedaan heb weet niet of jij dat ook hebHeb wel heeeeeeeel veel foto’s en ook zeker wel facturen. Maar hebben we verder niet over gehad. Hij heeft de auto bekeken zoals hij er staat. Hij zag wel dat de airco gerviseerd/gerepareerd was. Dat had ik ook bevestigd met de toevoeging dat me dat weer een mooi bedrag gekost heeft.
Zie gezien wat jer te koop is voor de gevraagde bedragen is dit niet direct onreëel, maar idd om deze staat/uitrusting op deze manier te krijgen kost wel een beetje meer.
Maar nogmaals ben niet direct ontevreden.
Maar vraag me wel af hoe ze bijvoorbeeld aan een €9000,- komen? Das ruim 2x meer.
28 april 2010 om 14:33 #17627111dat bedrag is gebasseerd op wat het zou kosten om zo een auto weer op te moeten bouwen
Bij heeft hij alles ook nagekeken of het klopt met de facturen en foto’s
29 april 2010 om 06:36 #17627112Maar heb jij dan ook een bodykit e.d. ?
29 april 2010 om 09:05 #17627113ja bodykit
nieuwe zijschermen
nieuwe motor toendertijd gekocht
en nog meer dingen veranderd op nieuw laten spuitenDus mischien dat dat ook meespeelt
29 april 2010 om 10:38 #17627114Dat spuitwerk zal ook wel rekening mee gehouden zijn. Motor allicht ook wel.
30 april 2010 om 06:50 #17627115Ik vind 9000 nog aan de lage kant.
Als jij een frisse motor hebt wat allemaal netjes uit ziet,totaal geen lakschade,instapvrij leder interieur alle bumpers passen netjes gapen niet.
mijne komt al dik boven de 9000 uit,en dan komt die nu terug met compleet riegerkit en werkelijk alles erop verder in nieuwstaat!
Ben benieuwd wat de nieuwe waarde zal zijn.
Ik ken calibras die op 18 a 19000 euro staan!Altijd foto’s laten zien hoe je hem kocht en een documentatie maken van dit is het begin en dit is er allemaal aan versleuteld tot de dag van vandaag!
Zoveel mogelijk foto’s maken dat die ook kan zien dat er veel tijd en geld in gestoken is.4 mei 2010 om 10:37 #1762711618000 / 19000 vind ik wel aan de hogekant voor een Calibra. Is immers wel een oude niet al te bijzodere auto..
4 mei 2010 om 14:38 #17627117origineel gepost door 2slow
18000 / 19000 vind ik wel aan de hogekant voor een Calibra. Is immers wel een oude niet al te bijzodere auto..zelfs nog hogere bedragen,23000 voor een kotslelijke calibra met lsd deuren en helemaal van poly gemaakt.
Als je genoeg facturen hebt gaat de waarde vanzelf omhoog heEn weet niet welke motor je hebt maar een V6 en let worden toch stiekum hoger geschat tegenwoordig.
5 mei 2010 om 08:55 #17627118origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door 2slow
18000 / 19000 vind ik wel aan de hogekant voor een Calibra. Is immers wel een oude niet al te bijzodere auto..zelfs nog hogere bedragen,23000 voor een kotslelijke calibra met lsd deuren en helemaal van poly gemaakt.
Als je genoeg facturen hebt gaat de waarde vanzelf omhoog heEn weet niet welke motor je hebt maar een V6 en let worden toch stiekum hoger geschat tegenwoordig.
X20XEV, hij had het er al over in vergelijk met een V6, wat ik daar uit kan opmaken is dat een V6 gemiddeld hoger word geschat dan een 16v.
5 mei 2010 om 18:07 #17627119origineel gepost door 2slow
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door 2slow
18000 / 19000 vind ik wel aan de hogekant voor een Calibra. Is immers wel een oude niet al te bijzodere auto..zelfs nog hogere bedragen,23000 voor een kotslelijke calibra met lsd deuren en helemaal van poly gemaakt.
Als je genoeg facturen hebt gaat de waarde vanzelf omhoog heEn weet niet welke motor je hebt maar een V6 en let worden toch stiekum hoger geschat tegenwoordig.
X20XEV, hij had het er al over in vergelijk met een V6, wat ik daar uit kan opmaken is dat een V6 gemiddeld hoger word geschat dan een 16v.
ja zou er mischien wel mee te maken hebben maar zal geen 1000 euro verschil zijn denk ik.
Mijne gaat binnenkort weer opnieuw ben benieuwd waar die dit x op komt.
maar mooie cali heb je respect!6 mei 2010 om 08:49 #17627120De mijne is een 8v dus ik zou denken dat die van jou dan toch zeker hoger dan die van mij moest zijn of niet
6 mei 2010 om 10:37 #17627121Zou je haast verwachten..
Maarja.. Misschien taxateur afhankelijk. We hebben het ook niet over facturen e.d. gehad.
6 mei 2010 om 13:21 #17627122origineel gepost door 2slow
18000 / 19000 vind ik wel aan de hogekant voor een Calibra. Is immers wel een oude niet al te bijzodere auto..Calibra niet bijzonder? Zo gek veel zie je er niet meer van, en er zijn er slechts een stuk of 50000 gemaakt, toch?
Minstens de helft ligt inmiddels op de schroothoop en de echt mooie exemplaren (zoals die van jou) zijn ook niet echt veel meer van.
Hier in de stad heb ik nog maar 1 andere Calibra zien rijden, en ik weet niet eens of die wel echt hier vandaan komt of op doorreis was.Vergelijkbare sportwagens zijn er ook niet echt. In hetzelfde tijdperk is er nog iets van Ford, wat hier in europa een enorme flop is geworden en voor de amerikaanse markt te zwak was.
Toyota MR2 is stukken kleiner (minder opslagruimte), Mazda MX5/Miata/Eunos-Roadster hetzelfde euvel, en de rest is van een later tijdperk of een amerikaanse “pony car” (klein, lichtgewicht met een hoog vermogen blok, naar amerikaanse standaarden dan. Denk aan een Ford Mustang Cobra-R).Dat maakt de Calibra mijns inziens toch wel iets unieks.
6 mei 2010 om 15:48 #1762712350000? maak daar maar een beetje meer van, geloof ruim 200.000.
Enne concurentie? Prelude, Celica, SX200, Corrado, NX100 etc… ;)
6 mei 2010 om 17:59 #17627124origineel gepost door 2slow
50000? maak daar maar een beetje meer van, geloof ruim 200.000.Enne concurentie? Prelude, Celica, SX200, Corrado, NX100 etc… ;)
Ahh dan had ik het toch iets onderschat idd. Meende ergens gelezen te hebben dat er 50K gemaakt zijn.
Wat betreft concurentie:
Nissan 200SX is van latere tijd (begon pas in 95 en was er in 98 al weer uit. Ok, valt nog enigzinds binnen dezelfde periode…) en
Nissan 100NX is stukken kleiner (wel te krijgen met T-Bar dak, das wel nice, heeft een maat van me gehad)
VW Corrado is meer een europese DeLorean. Heeft totaal geen stijl ;) Gewoon een kaas-wig op wielen :P Back to the Future anyone?
Toyota Celica T180 (4th generation) is inderdaad een waardige concurent.
Toyota MR2 is veeeel kleiner. Kan je niet eens boodschappen mee doen.
Honda Prelude (4th en 5th gen) mogen ook mee doen.
Mazda 323F Coupé is ook weer stukken kleiner
Mazda MX5 is kleiner en een wijvenwagen (tenzij je er een bodykit aan knupt, dan is er iets van te maken)Zo gek veel concurentie heeft de Calibra dus niet als je het mij vraagt. Welgeteld 2 stuks als je op stijl en ruimte gaat kijken.
En met 200K van de productielijn is het voor zover ik weet nogsteeds een van de kleinste oplagen t.o.v. het lijstje wagens hier boven ;)Wat mij betreft mag de Calibra in de categorie European Ponycar gezet worden. Grote sportauto, coupé model, sterke motor en veel ruimte binnenin.
Een Calibra staat meer in het rijtje HSV Coupé GTS en Ford TS50/BA Falcon wat dat betreft. Wat motor vermogen betreft valt de Calibra wel achter op dergelijke wagens. Maargoed, het is dan ook een europeaan, en de andere wagens van dezelfde klasse zijn amerikanen of australiers.6 mei 2010 om 21:09 #17627125Corrado directe concurrent.
MX6
Celica
Prelude
BMW 3 serie
200SX
Fiat Coupe
Ford ProbeOn Topic: Is maar net hoe de taxateur is en wat voor dag deze heeft.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.