Tap

Forumindex Forums Modellen Corsa Tap

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17903907
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Ow :shock: – schaammodus staat aan…
      Normaal is een steek van 17 op de dop M10 en een steek van 19 M12.
      Nu je het zegt, de bouten zijn inderdaad dikker dan M10.

      #17903908
      opel123
        Lid sinds:
        30 June 2004

        #17903909
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Laat het nog even weten als het gelukt is. En hoe het dan gelukt is ;)

          #17903910
          opel123
            Lid sinds:
            30 June 2004

            #17903911
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Dat had je beter kunnen doen voordat je er andere bouten indraaide voor je winterbanden ;)
              Maar niet hoeven trekken aan de velg dus?

              #17903912
              opel123
                Lid sinds:
                30 June 2004

                #17903913
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Okay, ik dacht even dat je al weer een bout in dat kapotte tapgat had gedraaid. Maar slim om dat niet te doen!
                  M12-tapje hebben inderdaad niet veel mensen thuis liggen (toevallig ben ik zo’n gek die alles tussen M3 en M20 heb, zowel voor buiten- als binnendraad.

                  #17903914
                  opel123
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    #17903882
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      M11…die komt niet vaak voor.
                      Dus je kunt je bout wel in een M12 moer draaien, maar niet meer in de naaf van je auto? Dan is het gewoon een kwestie van je naaf even opnieuw tappen.

                      Ik zou je M12-tap wel goed smeren, zodat tie niet te vast komt te zitten en afbreekt, want dan is je probleem weer een stuk groter.

                      #17903915
                      opel123
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        #17903916
                        Jurgen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2007

                          Een normale M12 bout heeft 1,75 spoed, maar een wielbout heeft 1,5 spoed, dus fijner draad.

                          #17903917
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Een voelermaat voor schroefdraad zeg maar, ik ken ze (gebruik ze regelmatig op m’n werk), maar weet niet hoe je ze eigenlijk noemt.
                            Je hebt inderdaad waarschijnlijk het voelertje voor M12 (die overeen komt met de tap) niet goed genoeg tegen de bout gedrukt. Fijne draad en normale draad schelen niet zoveel op dat korte stukje van de voelermaat, maar over de gehele boutlengte wel. Je kunt een gewone M12-bout ook niet in je naaf draaien.

                            Je moet dus een M12-tap voor fijne draad halen (M12x1,5) en niet een gewone M12-tap.

                            #17903918
                            opel123
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              #17903919
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Ja, M12x1,5

                                M11 is een special, die wordt normaliter nooit gebruikt.

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.