tandwieltje kilometerteller

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD tandwieltje kilometerteller

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    deziggy

heb onlangs de motor en de achteras van mijn rekord veranderd van 1900 naar 2000cc, nu had ik nog een rekord 2000cc met een handgeschakelde versnellingbak, heb het tandwieltje daar uitgehaald en in mijn 1900 bak gestoken.
      nu blijkt echter mijn kilometerteller niet te kloppen (duid te weinig aan)
      kan de oorzaak daarvan het verschil in kilometerteller zijn, die van die 2000 gaat tot 220 en van mijn 1900 slechts tot 200

gtw

ja, zit verschil in, kun je aan de kleur zien.

deziggy

welke kleur hoort waar bij ?

GSE
          Deelnemer

Moet je ff proberen uit te vissen:
            Je hebt groen en rood en geel,moet je ff omwisselen en dan met de navi gaan rijden.

boyanka
            Deelnemer

:agentwaarom heb je dat tandwieltje gewisseld? als je het blok en de achteras wisselt veranderen je omwentelingen in je bak niet tenzij je daar de tandwielen in heb veranderd.

deziggy

origineel gepost door boyanka
                :agentwaarom heb je dat tandwieltje gewisseld? als je het blok en de achteras wisselt veranderen je omwentelingen in je bak niet tenzij je daar de tandwielen in heb veranderd.

volgens mijn informatie zijn de bakverhoudingen allemaal de zelfde, maar maakt de achterasverhouding het verschil dus is er ook een verschil in verhouding tussen het toerental van de wielen en de secundaire as van het bak waar de kilometerteller op aangesloten is.

boyanka
                Deelnemer

:agentja, maar de as van een 2.0 of een 1.9 is toch hetzelfde van de record?
                  net de bak heeft een andere verhouding dacht ik:hmmz

deziggy

die van een 1900 en een 2000n zijn dezelfde, die van een 2000s is een andere.
                    was vergeten te vermelden dat het om een 2000s ging.

deziggy

heb ondertussen uitgevist dat een 1900 een rood tandwieltje heeft en een 20s een geel.

het gele zit er bij mij in maar mijn kilometerteller duid een dikke 10% te weinig aan.
                      de motor en de as komen van een automaat, hebben die soms nog een langere verhouding in de achteras ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.