heb onlangs de motor en de achteras van mijn rekord veranderd van 1900 naar 2000cc, nu had ik nog een rekord 2000cc met een handgeschakelde versnellingbak, heb het tandwieltje daar uitgehaald en in mijn 1900 bak gestoken.
nu blijkt echter mijn kilometerteller niet te kloppen (duid te weinig aan)
kan de oorzaak daarvan het verschil in kilometerteller zijn, die van die 2000 gaat tot 220 en van mijn 1900 slechts tot 200
:agentwaarom heb je dat tandwieltje gewisseld? als je het blok en de achteras wisselt veranderen je omwentelingen in je bak niet tenzij je daar de tandwielen in heb veranderd.
origineel gepost door boyanka
:agentwaarom heb je dat tandwieltje gewisseld? als je het blok en de achteras wisselt veranderen je omwentelingen in je bak niet tenzij je daar de tandwielen in heb veranderd.
volgens mijn informatie zijn de bakverhoudingen allemaal de zelfde, maar maakt de achterasverhouding het verschil dus is er ook een verschil in verhouding tussen het toerental van de wielen en de secundaire as van het bak waar de kilometerteller op aangesloten is.
heb ondertussen uitgevist dat een 1900 een rood tandwieltje heeft en een 20s een geel.
het gele zit er bij mij in maar mijn kilometerteller duid een dikke 10% te weinig aan.
de motor en de as komen van een automaat, hebben die soms nog een langere verhouding in de achteras ?
Auteur
Berichten
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.