Tandriem Astra G Z18XE

Forumindex Forums Modellen Astra Tandriem Astra G Z18XE

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    J.Eland

Hallo leden, ik heb toch een vraag over de tandriem. Volgens berichten heb ik gelezen dat de
      tandriemen na 2003 zijn verbeterd. Dat zou betekenen volgens de beschrijvingen dat Astra H
      pas bij 90000km of 6 jaar de tandriem hoeft vervangen te worden.
      nou heb ik een meningsverschil met mijn Opel dealer die zegt: voor 2003 moet elke 4 jaar of
      60000km die Tandriem en de spanrollen worden vervangen. Ik heb naar het pakket gekeken van een Z18XE van 2005 en dat is precies dezelfde als van mijn Z18XE, Hoe zit dat?
      Want een complete set ekle keer te vroeg vervangen kost enkel maar veel geld.
      Bovendien heb ik naar de laatste vervangen tandriem en de spanrollen gekeken en daar kon ik niets vreemds aan ontdekken. De tandriem was zelfs nergens ingelopen.
      Nou ben ik met prepensioen en rij nog maar 7000km per jaar is het dan echt nodig om die tandriem zo snel te vervangen? Ik hoop dat ik van iemand antwoord krijg, daar zou ik erg blij mee zijn. Bij voorbaat hartelijk dank.

Nick-GSI
      Deelnemer

Wat de dealer zegt klopt wel voor 2003 om de 60.000 of 4 jaar en na 2003 om de 6 jaar of 90.000km. Waarom? Geen idee opel die schrijft dat voor.

Astra H OPC-Line
        Deelnemer

Om het precies te zeggen vanaf modeljaar 2002,5 is het veranderd naar 6jaar of 90000km daarvoor is het 4 jaar of 60000km.
          Je moet de omkeerrollen en de spanrol altijd mee vernieuwen.
          Waterpomp controleren kan meestal 2 keer mee bij tweede keer riem en rollen vernieuwen pomp ook mee vernieuwen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.