Taal van Bluetooth telefoon verbinding boordcomputer wijzigen!

Forumindex Forums Modellen Corsa Taal van Bluetooth telefoon verbinding boordcomputer wijzigen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    lprevenier
    Deelnemer

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Opel Corsa D uit 2012. De auto is voorzien van een bluetooth telefoonverbinding.

Op het stuur zit bediening van de telefoon aan de linkerzijde. opel-corsa-d-stuur-met-stuurbediening1389487627_1

Het knopje rechts boven in de afbeelding activeert spraak van de computer in de auto. Iets als: voer het telefoonnummer in e.d.

Mijn probleem is dat ik dit niet kan verstaan omdat de taal Spaans is. Ik heb een geïmporteerde auto uit Spanje.

Ik heb gezocht op internet maar kan niet vinden hoe ik de taal van de spraak kan veranderen in het Nederlands.

Voor de goede orde: De taal van mijn display is keurig Nederlands, het betreft dus echt alleen het spraak gedeelte van de bluetooth bediening op het stuur.

Weet iemand of ik dan wellicht ook spraakbediening heb in mijn Opel Corsa D?

Ik ben heel benieuwd of iemand voor mij een oplossing heeft om bovenstaand “probleem” op te lossen.

Mijn dank is bij voorbaat groot.

Met vriendelijke groet,

L. Prevenier.

liviu2004
      Deelnemer

Kom langs, als dat is een uhp4 module, ik kan maken.

lprevenier
        Deelnemer

Beste Liviu2004,

Kunt U mij iets meer vertellen over de juistheid van de diagnose?

Als het de uhp4 module is, betekent dit dat het niet zeker is?

Voor mij is het naar Capelle a/d Ijssel een flink stuk rijden dus is het fijn als u zeker bent over de diagnose en ik verneem ook graag de kosten voor het wijzigen van de taal.

Is het mogelijk dat u dit benoemd?

Met vriendelijke groet,

L. Prevenier.

liviu2004
          Deelnemer

Ik weet niet wat opel corsa d module heeft. Mischien je kan een photo maken? Van display?

kost je niets, is zeker 30s werk.

lprevenier
            Deelnemer

Beste Liviu2004,

Dankjewel voor je supersnelle antwoord.

Ik sluit hierbij de fotootjes van mijn display in.

Laat maar weten wat je hiermee kunt.

Ik maak dan eventueel graag een afspraak met je om de taal te wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Leon.Knopje Vooraanzicht stuurbediening - links_KleinScherm met invoertaal op Nederlands_KleinVolledig aanzicht middenconsole_Klein

liviu2004
              Deelnemer

Ja, uhp4, geen probleem.

lprevenier
                Deelnemer

Beste Liviu2004,

Wanneer zou het u schikken om de taal van de spraak te wijzigen zodat ik de bluetooth stem in het nederlands kan horen?

Mij komt het goed uit vanaf woensdag 10 juli 2019.

Ik hoor het graag van u.

Met vriendelijke groet,

Leon.

lprevenier
                  Deelnemer

Ik ben inmiddels geholpen en de taal van mijn bluetooth in de auto is nu Nederlands.

Ik ben echt fantastisch geholpen door Liviu2004. Echt heel erg dankbaar voor het oplossen van mijn probleem.

Ik heb ditzelfde probleem ook voorgelegd aan Opel Broekhuis in Lelystad. Een monteur heeft gekeken. Hij wist niet hoe hij dit moest doen maar wel dat het moeilijk zou zijn en de software niet gratis :no-money: is. Hij zou erop terugkomen. Dit is inmiddels 3 dagen geleden en nog steeds geen antwoord.

Liviu2004 vertelde mij dat het 30 seconden zou duren om de taal om te zetten en dat klopte helemaal. :applause01:

Ik ben zeer teleurgesteld in Opel Broekhuis :tongue-out: en mijn toch al niet al te hoge vertrouwen in de eerlijkheid van garages heeft opnieuw een bevestiging van het negatieve gekregen.

Ik ben echt heel blij met Liviu2004 en uiteraard dit forum. Anders had dit voor mij nooit opgelost geworden.

:dank-u:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.