Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › swap van 2.5 v6 naar 3.2 v6 signum gts motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2009 om 12:37 #17208651
eind vorig jaar is de calli van mijn vrouw warm gelopen en is de motor zo zwaar beschadigd dat een evt reparatie vrij kostbaar zou gaan worden
besloten na een goede tip van maurice (calibrainpower) om eens te kijken naar een blok van frank jansen .
heeb dus besloten voor een splinter nieuw blok van een signum gts met nul km een 3.2 v6 gtshierbij ff eeen link naar de motor
http://users.skynet.be/f.janssen/Y32SE..jpgfrank heeft in december de calli opgehaald en is deze week begonnen met de swap
daaaaag calli
deze week begonnen met het eruithalen van het oude blok waarbij er nog wel een paar dingen opvielen die dan maar ook gelijk worden gerepareed.
nog ff een lijstje wat er nog allemaal aan gaat gebeuren
-Achterste rubbers van de wieldraagarmen aan de vooras-Gewrichtjes aan stabilisatorstang links en rechtsvoor
-Flexibel stuk in de voorste uitlaatpijp
-Druklager van de koppeling (deze is nadien ook weer te gebruiken bij eventueel een F28 Bak…is namelijk hetzelfde)
-Nokkenassensor (deze was gedeeltelijk weggesmolten door de hitte die op is getreden tijdens het vastlopen van het nokkenaslager)
-Thermostaat
-Bougies
-Koelwaterslang tussen reservoir en blok
-Multiriem (=aandrijfriem dynamo, stuurpomp en airco)
-2x geleiderol tbv. bovenstaande riem
-Tevens voorzien van druksensor en bekabeling tbv. oliedrukmeter en voltmeter
Deze dingen kunnen nu eenvoudig vervangen worden omdat toch alles gedemonteerd is en dit dus niet veel extra werk met zich meebrengt
voor zo voorlopig ff de stand van vandaag
wanneer de swap klaar is komt er een compleet weichers gepolijst alluminium rolkooi in deze zal naar alle waarschijnlijkheid laatset week februarie begin maart geplaats worden ook worden er veerpootbruggen geplaatst
foto van de calli in oude staat
gaat helemaal goed komen
ik hou jullie op de hoogte
23 januari 2009 om 17:50 #17462784Gave swap, dat nieuwe blok heb vast iets meer pit.:thumbup
Waarom een rolkooi er in?? Das toch alles behalve praktisch lijkt mij??:hmmz
23 januari 2009 om 18:39 #17462785die swap lijkt mij ook super :wors
die rolkooi lijkt mij helemaal niks, of je moet die echt nodig hebben op het circuit of rally
23 januari 2009 om 22:44 #17462786origineel gepost door 2slow
Gave swap, dat nieuwe blok heb vast iets meer pit.:thumbupWaarom een rolkooi er in?? Das toch alles behalve praktisch lijkt mij??:hmmz
mervrouw ass houd van apekooien..
mooi updates sjaak!!!:wors:wors:wors:wors
24 januari 2009 om 07:06 #17462787origineel gepost door pastry
origineel gepost door 2slow
Gave swap, dat nieuwe blok heb vast iets meer pit.:thumbupWaarom een rolkooi er in?? Das toch alles behalve praktisch lijkt mij??:hmmz
mervrouw ass houd van apekooien..
mooi updates sjaak!!!:wors:wors:wors:wors
deze hou ik zelf ,mevrouw ass krijt de andere calli :P
rolkooi is niet practice maar persoonlijke smaak vind het wel wat hebben
24 januari 2009 om 09:01 #17462788origineel gepost door jack-ass
origineel gepost door pastry
origineel gepost door 2slow
Gave swap, dat nieuwe blok heb vast iets meer pit.:thumbupWaarom een rolkooi er in?? Das toch alles behalve praktisch lijkt mij??:hmmz
mervrouw ass houd van apekooien..
mooi updates sjaak!!!:wors:wors:wors:wors
deze hou ik zelf ,mevrouw ass krijt de andere calli :P
rolkooi is niet practice maar persoonlijke smaak vind het wel wat hebben
Hoe is de stand van zaken bij je eigen cali dan ?
Je had toch een compleet nieuw front ?24 januari 2009 om 11:34 #17462789origineel gepost door jack-ass
origineel gepost door pastry
origineel gepost door 2slow
Gave swap, dat nieuwe blok heb vast iets meer pit.:thumbupWaarom een rolkooi er in?? Das toch alles behalve praktisch lijkt mij??:hmmz
mervrouw ass houd van apekooien..
mooi updates sjaak!!!:wors:wors:wors:wors
deze hou ik zelf ,mevrouw ass krijt de andere calli :P
rolkooi is niet practice maar persoonlijke smaak vind het wel wat hebben
had het kunnen verwachten was vanaf het begin al zo haha dat meneer en mevrouw liever in de auto van de ander reden
24 januari 2009 om 14:25 #17462790origineel gepost door wuur
origineel gepost door jack-ass
origineel gepost door pastry
origineel gepost door 2slow
Gave swap, dat nieuwe blok heb vast iets meer pit.:thumbupWaarom een rolkooi er in?? Das toch alles behalve praktisch lijkt mij??:hmmz
mervrouw ass houd van apekooien..
mooi updates sjaak!!!:wors:wors:wors:wors
deze hou ik zelf ,mevrouw ass krijt de andere calli :P
rolkooi is niet practice maar persoonlijke smaak vind het wel wat hebben
Hoe is de stand van zaken bij je eigen cali dan ?
Je had toch een compleet nieuw front ?ben ik toch maar van afgestapt motorkap staat te koop
in de verkoop gedeelte heb inmiddels alweer een andere moet nog wel gespoten worden maar deze calli gaat ff voor24 januari 2009 om 14:30 #17462791Ziet er zeer goed uit. Ben echt benieuwd naar de komende updates:jerry
25 januari 2009 om 20:29 #17462792wanneer ongeveer klaar??
zuiver alleen blok en de rest c25xe aanbouw delen?? we hopen op een uitgebreidt verslag!!!26 januari 2009 om 07:19 #17462793het is het blok met inderdaad de onderdelen van de 2.5 aangevuld met nieuwe onderdelen die vervangen moesten worden zie lijst eerder gepost
als het ff meezit kan ik hem a.s weer ophalen bij frank janssen
dus ben zelf ook wel reuze benieuwd26 januari 2009 om 09:52 #17462794Ziet er goed uit.. ben benieuwd:D
29 januari 2009 om 20:00 #17462795zaterdag 7 februarie ga ik hem halen jippieeeeeeeeee
29 januari 2009 om 20:31 #17462796voorlopig blijft hij er nog onder totdat ik een goeie vind naar mijn smaak
2 februari 2009 om 20:05 #17462797wat betaal je nou voor een 3.2 v6 motor?
laat anders maar weten via u2u.groeten.
2 februari 2009 om 20:43 #17462798nou mag iedereen weten hoor
kale motor 2850 euro excl btw zonder aanbouwdelen en inbouw.
als je deze moet halen uit fabriek of dealer ik heb gehoord ongeveer 8500 excl btw
dus ik heb geluk gehad maar ikhad begrepen dat frank er nog 1 had liggen
2 februari 2009 om 20:46 #17462799das een hele mooie prijs
7 februari 2009 om 09:52 #17462800ik heb hem gisteren opgehaald bij frank jansen
en wat een fantastische motor rijs zo soepel en heeft een trekkracht onderin niet normaal meer hij pakt al op tussen de 2000-2500 toeren en blijft maar gaan
mij was aangeraden niet boven de 5000 rpm te gaan gedurend eerste 5000 km dus gaan we dat ook niet doen maar natuurlijk hebben we wel ff die 5000rpm aangetikt en toen kwamen we al uit op 220km p/u (op de km teller)hebben we dan nog zo;n kleine 2500 rpm over want deze motor gaat tot 8000rpm
volgende week de rolkooi en veerpootbruggen erin
dan de velgen eronder maar eerst nog ff eentje wegbrengen naar een velgen specialist zit een deukje in de rand
zal binnenkort ff een verslagje wegzetten van de ombouw7 februari 2009 om 20:24 #17462801Beter!!!
Goeie oplossing!!8 februari 2009 om 10:42 #17462802origineel gepost door jack-ass
ik heb hem gisteren opgehaald bij frank jansen
en wat een fantastische motor rijs zo soepel en heeft een trekkracht onderin niet normaal meer hij pakt al op tussen de 2000-2500 toeren en blijft maar gaan
mij was aangeraden niet boven de 5000 rpm te gaan gedurend eerste 5000 km dus gaan we dat ook niet doen maar natuurlijk hebben we wel ff die 5000rpm aangetikt en toen kwamen we al uit op 220km p/u (op de km teller)hebben we dan nog zo;n kleine 2500 rpm over want deze motor gaat tot 8000rpm
volgende week de rolkooi en veerpootbruggen erin
dan de velgen eronder maar eerst nog ff eentje wegbrengen naar een velgen specialist zit een deukje in de rand
zal binnenkort ff een verslagje wegzetten van de ombouwHoi, een vraagje. Heb je dat deze motor gelijk gechipped ?
Omdat in je onderschrift ook ‘DDV-chipped’ staat..Heb zelf een 3.2 in me Astra F en wil deze ook graag laten chippen. Heb al is contact gehad met DDV (veel goede verhalen over gehoord).
8 februari 2009 om 16:24 #17462803origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door jack-ass
ik heb hem gisteren opgehaald bij frank jansen
en wat een fantastische motor rijs zo soepel en heeft een trekkracht onderin niet normaal meer hij pakt al op tussen de 2000-2500 toeren en blijft maar gaan
mij was aangeraden niet boven de 5000 rpm te gaan gedurend eerste 5000 km dus gaan we dat ook niet doen maar natuurlijk hebben we wel ff die 5000rpm aangetikt en toen kwamen we al uit op 220km p/u (op de km teller)hebben we dan nog zo;n kleine 2500 rpm over want deze motor gaat tot 8000rpm
volgende week de rolkooi en veerpootbruggen erin
dan de velgen eronder maar eerst nog ff eentje wegbrengen naar een velgen specialist zit een deukje in de rand
zal binnenkort ff een verslagje wegzetten van de ombouwHoi, een vraagje. Heb je dat deze motor gelijk gechipped ?
Omdat in je onderschrift ook ‘DDV-chipped’ staat..Heb zelf een 3.2 in me Astra F en wil deze ook graag laten chippen. Heb al is contact gehad met DDV (veel goede verhalen over gehoord).
de andere calibra is ddv gechipt of er een chip in deze zit weet ik niet zeker.
zo ja dan zou die van vmaxx zijn.8 februari 2009 om 17:02 #17462804hoi deze is idd v-max gechipt
9 februari 2009 om 19:18 #17462805mooi project ben benieuwd naar nieuwe foto’s.
gr. Calibart
9 februari 2009 om 19:21 #17462806moet iedereen nog ff geduld hebben
de cd met de ombouw foto’s moet ik nog krijgen zodra ik deze heb zal ik ze plaatsen9 februari 2009 om 21:17 #17462807origineel gepost door jack-ass
ik heb hem gisteren opgehaald bij frank jansen
en wat een fantastische motor rijs zo soepel en heeft een trekkracht onderin niet normaal meer hij pakt al op tussen de 2000-2500 toeren en blijft maar gaan
mij was aangeraden niet boven de 5000 rpm te gaan gedurend eerste 5000 km dus gaan we dat ook niet doen maar natuurlijk hebben we wel ff die 5000rpm aangetikt en toen kwamen we al uit op 220km p/u (op de km teller)hebben we dan nog zo;n kleine 2500 rpm over want deze motor gaat tot 8000rpm
volgende week de rolkooi en veerpootbruggen erin
dan de velgen eronder maar eerst nog ff eentje wegbrengen naar een velgen specialist zit een deukje in de rand
zal binnenkort ff een verslagje wegzetten van de ombouwMooi man :D
maar vraagje,
Hoe kan je nou al zoveel toeren maken en zo hard rijden met een nieuwe motor?
dacht dat je die dingen altijd eerst rustig in moest rijden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.