Surfplanken nu ook mogelijk IN New Vivaro? Helpt iemand mij?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Surfplanken nu ook mogelijk IN New Vivaro? Helpt iemand mij?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    VAN BELLE Jean Marc
    Deelnemer

Surfplanken op maar vooral IN een wagen, het blijft een terugkerend topic.

Ik sta zelf op punt om een nieuwe Vivaro/Trafic aan te schaffen, en nieuw daarbij is het doorvoerluik onder de bank vooraan in de bestelwagen met als enige nadeel dat je dan… niemand meer kunt meenemen vooraan. Het model is zelf ook nu 10 cm langer en in de L2 versie ipv L1 (lengte twee), komt daar nog eens 40 cm bij. Dat komt dus op een ruimte van:

type : L1H1 / L2H1

Buitenlengte: 4.999 mm / 5.399 mm (hoogte 1971 cm, iets lager dan vroeger door dat ze dat ‘bultje’ wegwerkten, kan nog net in parking van 2 m).
      Wielbasis: 3.098 mm / 3.498 mm (+ 40 cm, net als rest)
      Nuttige lengte op vloer: 2.537 / 2.937
      Nuttige lengte op vloer met zone passagiersbank inbegrepen (nieuw): 2.950 mm / 3.350 mm (surfplank, ja dus nu???)
      Nuttige lengte op vloer zone voor voeten vooraan inbegrepen (nieuw): 3.750 mm / 4.150 mm (ongezien, eerste wagen in deze soort)
      Nuttige lengte op 400 mm boven de vloer (valt terug): 2.537 mm / 2.937 mm)
      Nuttige lengte op 1 m boven de vloer (schuine wand achter voorzetels chauffeur + passagiers): 2.250 mm / 2.650 mm.

Concreet dus:

Wat is nu de juiste BREEDTE + HOOGTE + LENGTE van de surfplanken die jullie gebruiken en zou dit dan in de standaard versie L1H1 kunnen van alle New Trafics en New Vivaro’s die bovendien door hun superzuinige en vooral kleinere motoren (1,6 liter ipv 2,0 liter) onder het verbruik kunnen gaan van 6 liter per 100 km (Nederland: 100 / 6 = 1:16,7 of 1 op 16,7)?

Mag ik dit topic even opnieuw starten ENKEL voor dit type wagen zodat ik eventueel rekening kan houden hiermee bij bestelling van een nieuwe hiervan?

Weet iemand eventueel exact de afmetingen in de twee fasen van het exclusief luiksysteem onder de passagiersbank? Het gaat in twee stapjes volgens de videoclips bij de promotie, maar ook in de technische gegevens vind ik NIET de exacte afmetingen dan (deels openklappen, en dan helemaal openklappen, maar dan kan niemand meer mee).

Geeft u mij de juiste afmetingen van een surfplank (of de verschillende incl. mastlengtes) en dan check ik eventueel zelf na bij de leveranciers)?

Autodelta
      Deelnemer

Ik heb dus geen Surf planken maar wel tijdelijk een nieuw model Vivaro L2H1.
        De doorgang in het luik is niet al te groot en breed.

Handiger lijkt mij om er dakdragers bij te bestellen

VAN BELLE Jean Marc
        Deelnemer

Dank je, merk net dat ze inderdaad maar 50 cm breed zijn en zo’n ruime 22 cm hoog. Maar in de L2 moet dan toch een plank van 290 cm net kunnen zonder de doorsteek naar voren. Dus misschien een ruime 1000 eur opleggen voor de L2 ipv de L1 toch… Dank u!!!

Autodelta
          Deelnemer

Nadeel van een L2 is als je veel in parkeergarages moet parkeren hij te lang voor een parkeervak is hij is 5,40 m.
            en de L1 is al 20 cm gegroeid t.o.v het vorige model

VAN BELLE Jean Marc
            Deelnemer

Ja, autodelta, ik ben volop aan het twijfelen nu. 5,40 meter is erg lang, ik ga vandaag eens in een ondergrondse parking proberen te meten…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.