Sunroof is lek, rubber versleten

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Sunroof is lek, rubber versleten

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    meccomdo

beste Opel vrienden ik zit met een lek aan mijn sunroof dak, de rubber is verleten.
      waar kan ik nieuwe rubber vinden of is er een andere oplossing voor
      :ass :thumbup

peter777
      Deelnemer

Eeeh, van wat voor auto? Als het zo’n fabrieksdak is, dan zouden de afvoerbuisjes ook wel eens helemaal verstopt kunnen zitten….

meccomdo

Het is een niet origineel dak,dus geen kanaaltjes die verstopt kunnen zijn

Anoniem

Vaak is in zo,n geval de enigste
            Oplossing om n nieuwe iets grotere te kopen
            En die monteren

Tenzij je n merkte kan vinden op je huidige dakje
            Dan kun je nog es google,n wie weet vind je dan n los rubber

Maar die kans is vrij klein :shock:

rinus de boer

Als het gewoon een gerommenerd merk is als Hollandia, dan zullen er best nog wel nieuwe rubbers voor te krijgen zijn. Die after-market dakjes zijn universeel, dus ook vaak heel lang in productie geweest. Meestal zijn die dakjes niet auto model gerelateerd (uitzonderingen daargelaten).

Dus zie te achterhalen van welk merk je dak is, en het mooiste ook nog het model /type nummer erbij en zonodig een zonnedakeninbouwboer opzoeken, of eventueel de fabriek zelf aan schrijven.

Wat echt een crime is om bij fabrieksaf geleverde schuif/kanteldaken, die viltstrook om de rand van het dak te vinden. Ben ik nog nooit tegengekomen, ook niet op beurzen. En ik zoek er altijd naar. Ik heb ook nooit het onderdeelnummer kunnen achterhalen. Soms zijn er universeel uitziende viltafdichtingen, maar die passen nooit mooi. Vaak zit daar die witte kunststof pees niet in. Opel gebruikt deze viltafsluiting al sinds jaar en dag. Op mijn ex Manta’s en Calibra’s (ik denk bij alle oudere Opels met fabrieksgeleverd schuifdak) en dus ook bij de Monza zit precies hetzelfde spul.

BMW gebruikt op de E21. E24 en E30 hetzelfde spul, op latere types weer niet. En Audi heeft een totaal andere afdichting, ook op de oudere 80/90 B1 of B2.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.