subwoofer zoekende???!!! x-ion 12-800BR ???

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie subwoofer zoekende???!!! x-ion 12-800BR ???

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    ivartje
    Deelnemer

hallo,nu dat me versterker voor de 3e x na de kloten is wil ik het nu echt goed aanpakken,zit te twijfelen tussen de JBL GTO1004 en de us blaster

hier wat enige specs van de usb:
      x 150 Watt Rms 1000 Watt Piek

Bij deze high-end versterkers heeft ieder kanaal zijn eigen voeding door gebruik te maken van de modernste technologie. SMD componenten gecombineerd met ventilatorkoeling en regelbare bass boost zorgen voor een hoge kwaliteit weergave.
      Instelbare crossover frequentie
      Externe bass volumeregelaar
      Model 201.321
      Vermogen RMS @ 2 Ohm 4x 150Watt
      Vermogen RMS @ 4 Ohm 4x 120Watt
      Vermogen RMS @ 2 Ohm bridged 2x 250Watt
      Technologie Mosfet Power
      Freq. Bereik 20Hz – 20kHz
      Kanaalscheiding <60dB
      2 Ohm stabiel Ja
      Dempingsfactor 100
      LPF 30 – 300Hz
      HPF 30 – 300Hz
      Afmetingen 65 x 258 x 528mm

en hierbij van de JBL GTO1004:
      aximaal vermogen: 600 Watt
      RMS vermogen @ 4 Ohm: 4 x 100 Watt
      RMS vermogen @ 2 Ohm: 4 x 150 Watt
      Frequentie bereik: 10 Hz – 100 kHz ( -3dB )
      THD+N: 0,05%
      S/N Ratio: 104dB
      Bass Boost
      Variabele electronische crossover
      Afmetingen: 470 x 263 x 53mm

Jbl heeft een goede naam dat weet ik maar us blaster??
      in de us blaster zit wel een ventilator koeling dat is wel heel fijn omdat ze bij mij nogal is heel heet werden zit dit ook op de jbl??
      wat adviseren jullie mij???

PyroNiels

Als ik moet kiezen de jbl ;)
        Maar persoonlijk ben ik meer van de merken MTX, audio system, gladen e.d.
        Je betaald wat meer (hoeft niet eens perse) maar zeker waar voor je geld!

Voor de vermogens die je opgeeft kijk maar eens naar de mtx th904. :)

ivartje
        Deelnemer

maar zit in die jbl een ventilator koeling ??? en is het merk us blaster wat??

ivartje
          Deelnemer

iemand die dit weet en de moeite wil nemen te beantwoorden??

marijnl1988
            Deelnemer

Heey
              Je bent echt verkeerd bezig..
              Ik heb je al paar keer beantwoord dat us blaster en bosmann enzenzenz
              Gewoon troep is ! …
              Wat wil je precies met versterker doen ???
              Puur voor sub of puur voor je boxen…

Die ground zero is gewoon top spul voor dat geld
              Ik draai al 5 jaar met ground zero en wil niks anders

turbosix
              Deelnemer

Op die USB kan wel een ventilator zitten maar als je hem helemaal inbouwt en hij krijgt geen aanvoer van koele lucht werkt het juist averechts en wordt het motortje van de fan juist heet.

Ik zette mijn versterkers altijd op 2 cm hoge rubberen voetjes zodat de warmte ook onder aan het blok weg kon.

Ik heb nog nooit een US blaster gehoord maar de naam klinkt al cheap.
                Ik ben ook nooit zo’n fan van de GTO serie geweest maar JBL maakt wel kwaliteit.

Ik ben begonnen met Magnat en dacht vroeger dat dat goed speelde tot dat ik merken als Kicker, soundstream, MTX en als laatste Audison kocht.
                Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik 600 tot 800 euri voor een soundstream of Audison neer telde terwijl ik de 150,- voor de magnat zonde geld vond.

Ik hoop dat je iets met deze info kunt.
                Het zijn in ieder geval leuke projecten een ice instal bouwen.
                Groet Turbosix!

dion87

@ turbosix… geld teveel met je audison? :jerry dat spul kost voor een composet al 1200 eurotjes.

ontopic: ik zou het lekker bij jbl houden, heb het zelf nu al paar jaar in me wagen liggen en knalt em nog net zo hard

marijnl1988
                  Deelnemer

ik draai met ground zero
                    het gaat gewoon hard en het klinkt ook nog een suoer helder….

alleen draai ik met een monoblock…
                    de Ground Zero GZTA 1.2000 MKII
                    kost nieuw 700 euro…aantal jaren terug
                    daar achter hangt een spl sub van ground zero
                    kost nieuwe 250 euro aantal jaren terug
                    daar tussen een condensator van ground zero
                    kost nieuw 200 euro…. aantal jaren terug

ik zit een een middenklas dus niet troep maar ook niet het beste…

heb zelf andere merken gehad het ging steeds kapot het klonk niet het werkte even enzenzenz

heb speciaal gekozen voor ground zero omdat het betaalbaar is en het is ook nog een goed spul

turbosix
                    Deelnemer

@dion
                      Jbl is zeker waar voor je geld hebben!

Die audison versterker kocht ik nieuw voor €849,- en €60,- voor een basscontroller + module maar verkocht hem 2 jaar daarna voor €650,- aan een duitser, het houd z’n waarde wel.

De composet heb ik nooit gehad van Audison, helaas.
                      Zat toen een Soundstream setje op incl sub. De soundstream versterker kon ik toen goed verkopen en heb iets bij moeten leggen voor de Audison.

De soundstream 12″ sub ging veel harder dan 2x 12″ magnat hoewel de magnat set beter op papier stond en de soundstream voor soundquality bedoeld was.

@Topicstarter
                      Ik zal ophouden met dit topic te vervuilen.
                      Mocht je toch voor de USB gaan, ik ben wel benieuwd hoe het klinkt en hoe die het uithoud.

ivartje
                      Deelnemer

nou vandaag naar Venray gerenden toch 250 km heen en weer voor een JBL GTO 100.4 versterker helemaal blij mooi prijsje afgesproken €120,- , wat denk je kom ik daar aan wil ik hem testen,schiet contineu die versterker op protection,dus muziek-protection-muziek-protection en dat contineu zal wel kapot zijn neem ik aan heb hem maar laten liggen, halve tank benzine weggeflikkerd :fy1 hij zal het wel geweten hebben die homo :puke

maar dus nu een vraag zoek dus een leuke versterker van minimaal 120 watt rms per kanaal op 4 ohm en het moet een 4 kanaals zijn,net alles afgezocht op marktplaats maar er staat niks maar dan ook echt niks op wat interresant is (teminste niet kunnen vinden) weet iemand hier van jullie nog iets of nog iets liggen of weten te liggen voor een leuke prijs?? max budget €200 denk ik want een nieuwe jbl GTO 100.4 kost 229 dus dan kunnen we hem net zo goed nieuw aanschaffen als we dan toch met geld gaan smijten

ivartje
                        Deelnemer

de audio system xion 160.4 is dit wat???

zit nu audio system af te wegen tegen jbl

voordeel jbl is: ik heb een jbl subwoofer:P
                          nadeel jbl: geen ventilator in de gto 100.4

voordeel audio system ventilator erin
                          nadeel geen bass boost?????

is dit wat dan ?
                          audio system twister f4 – 600??

marco-ehv

ik heb nog wel een 2 kanaals versterker van MTX de rt202 te koop met een MTX basskist 12″ subwoofer van MTX audio voor als je daar misschien interresse in hebt, die mag je zo compleet meenemen voor €75,-

mvg marco (0624880495)

turbosix
                            Deelnemer

Mijn ex-collega heeft alles van audio system in zijn golf 4, ook een twister serie met een 10″ subje.
                              Dat zit er al heel lang probleemloos in en klinkt erg goed.

PyroNiels

Als je voor audio system gaat neem dan 160.4 en niet de twister. :)
                                Verder is audio system gewoon top spul.
                                Persoonlijk zweer ik bij de combinatie mtx amp en audio system driver.
                                Als je audio system nieuw koopt koop dan gladen.
                                Bedrijf is opgesplitst, gladen gat verder met de kwaliteit en audio system met de budget tak.

ivartje
                                Deelnemer

De 160.4 heeft geen ventilatore en is een eind weg wat zou daar beter aan moete zijn dan aan die xion??

marijnl1988
                                  Deelnemer

Ik ga een voorbeeld noemen..
                                    Boschman versterkers
                                    Je hebt een monoblock voor 300 euro levert 2500 watt rms !
                                    Mmmmm ???
                                    Geloof er vrij weinig in dat het ook mooi gaat klinken en of hij wel echt 2500 watt rms leverd
                                    Rockford monoblock 300 euro levert 500 watt rms
                                    Rockford zal zeker 500 watt rms leveren…
                                    En weet zeker dat hij harder en zuiverder zou gaan klinken

Waarom omdat rockford gewoon goed spul verkoopt en zeker geen troep…
                                    Dit zijn voorbeelden….

Ik zou zelf ook voor de audio system gaan
                                    Omdat dit inderdaad een goede merk is…

Als je hem alleen wilt aansluiten op je subwoofer zou ik toch echt zoeken naar een monoblock

marijnl1988
                                    Deelnemer
                                      ivartje
                                      Deelnemer

heb een versterker aangeschaft de audio system twister f4-600 type III heeft me €190,- gekost was een half uurtje rijden en zit nog garantie op net ingebouwd en moet zegge puik versterkertje!

darknight2003

Focal versterker er tussen knallen.
                                          Is goede kwaliteit en kan je gwoon bijv op je achterbank schroeven! zonder dat deze te warm wordt, het opblazen van je versterker kan ook komen door te dunne kabels…

Wat is je setup? (Speakers hoeveel RMS en peak) en hoeveel heb je er op aangesloten of gaat het om je woofer?

marijnl1988
                                          Deelnemer

@darknight2003 wrote:

Focal versterker er tussen knallen.
                                            Is goede kwaliteit en kan je gwoon bijv op je achterbank schroeven! zonder dat deze te warm wordt, het opblazen van je versterker kan ook komen door te dunne kabels…

Wat is je setup? (Speakers hoeveel RMS en peak) en hoeveel heb je er op aangesloten of gaat het om je woofer?

Ik raad zeker af om je versterker aan je achterbank….
                                            In je achterbank zit namelijk metaal…!

darknight2003

En wat zou dan het probleem zijn?? Ik heb er tot nu toe nog geen last mee?

marijnl1988
                                              Deelnemer

Stel jou auto zou ergens kortsluiting maken door iets dan zou dit over kunnen slaan op je versterker….
                                                Google maar eens…

darknight2003

Hmmm, Kheb anders geen plek :( hoe dit op te lossen, op me woofer gaat niet.. (is actief dus geen plaats meer haha)

turbosix
                                                  Deelnemer

Eerst een plaatje MDF misschien?

Ietsje groter maken dan de versterker zelf die op de achterbank schroeven dan met rubberen voetjes 0.5-2cm ruimte er tussen de versterker er op monteren.

@ivartje

Wel zonde dat er zoveel versterkers bij jou sneuvelen. Ik vermoed een te slechte aarde.
                                                    Heb je de min pool van af de accu naar het chassis wel zwaarder gemaakt?
                                                    En is de aarde van de versterker naar het chassis wel dik genoeg?
                                                    Ik kan het mis hebben hoor.
                                                    Zelf lag ik altijd een directe “zwarte” kabel aan van af de accu naar de versterkers.
                                                    Wel flink proppen in een astra!

darknight2003

@turbosix

Hmm misschien nog niet zon gek idee,, maar hij is toch gezekerd? Dan zou er niks mee kunnen gebeuren toch? Bij de autoshop zeiden ze er ook niks van toen ik hem af liet stellen.. ze zeiden dat ik het netjes had weggewerkt..

Hun doen alleen audio, zal ze eens bellen morgen hoe hun dat doen haha.

Bij mij me vorige versterker wel opgeblazen door te dunne kabels haha.
                                                      Kabels kunnen niet dik genoeg zijn dus hahaha.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.