Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › subwoofer vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2010 om 12:01 #17228730
hallo ,
ik heb even een simpele vraag waar ik zelf net ff niet uit kan komen..
ik zelf heb een groundzero bandpass woofer achterin liggen.
ik heb nu op me versterker (van impact) de frequentie net open staan dat hij m net pakt zegmaar, en de bassboost bijna helemaal dichtstaan net als me output.. anders ben je in notime doof en tril je de auto uit..maar zodra ik me deur of kofferbak open zet hoor je bijna helemaal geen bas meer..
nu zie/hoor ik wel vaker dat als een kofferbak open sta dat je de bass al op een 3 a 400 meter afstand al behoorlijk beukend kan horen. hoe kan dat dat het bij mij niet zo is??zat zelf te denken aan bijv. het verschil tussen gepoorte woofer en een gesloten druk woofer of verschilt dat niet zo?
sorry voor het ingewikkelde verhaal, hoop dat iemand het nog snapt:angel
greetz
corsageak20 november 2010 om 12:24 #177628673@ 400 meter lijkt me sterk.. zal wel 30@ 40 meter zijn???
kan liggen aan je aantal watts (RMS vermogen)Klep dicht blijft de druk inside
klep open vliegt de druk eruit..Citeer:
zat zelf te denken aan bijv. het verschil tussen gepoorte woofer en een gesloten druk woofer of verschilt dat niet zo?kijk hier is… misschien wordt je hier meer wijzer uit.
grt
20 november 2010 om 12:30 #17762868ja was echt nog zo`n minimaal 300 meter verder dat ik stond. was in oudbeierland stond nog zowat aan de andere kant van de winkelstraat :D
hij stond ook met zn klep een stukje open..
dr zal ook indd wel behoorlijk wat vermogi=en in gelegen hebben. want het ging echt hard hard:wors
maar thanx voor de site:thumbup
zal is ff kijken of ik daar weizer uit word..greetz
20 november 2010 om 14:07 #17762869Dit gebeurt als de auto zelf als een hoorn gaat werken. En dat kost inderdaad wel wat vermogen, maar de plaats waar de sub in de auto ligt is ook heel bepalend, en de vorm van de binnenkant van de auto. Dan is verder een bandpass kast heel mooi om super diep doorlopend laag uit een kleine behuizing te krijgen, maar in ruil voor lager rendement. Hier kan het ook (deels) wel aan liggen ja….
20 november 2010 om 20:48 #17762870ligt er ook net aan hoe je je versterker hebt staan. wat je zelf al aangeeft je hebt hem! “net” open staan. bedoel je je frequentie hier mee? op het moment dat je er voor kiest om alle frequenties door te laten gaan, klinkt het in de auto beter met je klep dicht, (denk aan resonantie) wanneer je dan de klep open doet is dit uiteraard weg, (je veranderd de “klankkast”). maar lees idd die site ff door, staat heel veel info op.
21 november 2010 om 19:37 #17762871ja klopt, op de amp staan zowel ferq, input en bassboost maar net open.. en op de radio zelf staat gewoon netjes alles op 0:P
maar nu gaat je haar al wapperen van de luchtdruk :sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.