Subwoofer in Astra G (sedan)

Forumindex Forums Modellen Astra Subwoofer in Astra G (sedan)

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Terence

Hoi,

Heeft iemand ervaring met een subwoofer in de achterbak van een Astra G sedan? Ik zou wel een subwoofer willen aansluiten, maar ik ben bang dat de bassen niet doorkomen. De achterbak staat namelijk niet in directe verbinding met de rest van de auto.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Gr. Terence

nova….
      Deelnemer

Stel je vraag in de topic die daar voor bestemd is!:hmmz

> ICE

en er bestaat ook een zoekfunctie

Stef16

Lage tonen komen altijd door, Het is een trilling die je beleefd.

het is net wat je wil of kwijt kan.

10″ woofer klinkt strak en gaat relatief laag, 12″ iets minder strak maar wel lager in frequentie (meer bass)

grt Stef

Sjautz

Ik heb dan de coupe… maar het is inderdaad vrij lastig.
            in een golf klinkt een actieve woofer al heel leuk.. maar die hoor je bij mij bijna niet..
            Ik heb er 2 woofer van 700 watt rms op 4 ohm per stuk in hangen
            op een 1500 watt rms 2 ohm versterker.
            Dit klinkt meer dan leuk terwijl het in een golf echt gruwelijk hard zou gaan..

Harjan

origineel gepost door Sjautz
              Ik heb dan de coupe… maar het is inderdaad vrij lastig.
              in een golf klinkt een actieve woofer al heel leuk.. maar die hoor je bij mij bijna niet..
              Ik heb er 2 woofer van 700 watt rms op 4 ohm per stuk in hangen
              op een 1500 watt rms 2 ohm versterker.
              Dit klinkt meer dan leuk terwijl het in een golf echt gruwelijk hard zou gaan..

Jij snapt het.. Druk maar genoeg RMS achter die achterbank.. De rest doet je subwoofer wel voor je;)

robert_corsa

ga voor een kicker, aan 1 woofer heb je genoeg. ik heb een 2 woofers van kicker, 1600 wat maximaal 800 rms. 12”. het speelt heel hard, had makkelijk met 1 toegekend. ik heb die vr uitvoering, de zilvere conus

2e-c14nz

Als je voor lekkere trillingen en kei harde bass, dan moet je idd voor kicker gaan. Maar als je nog nooit zo iets hebtingebouwd oid, kan ik je alleen maar adviseren om gewoon naar de plaatselijke autoshop /audioboer te gaan. Gewoon luisteren en kijken wat er voor jou budget beschikbaar is. En uiteraard naar de diverse beursen gaan :D

robert_corsa

dat was ik nog vergeten te zeggen, dat je uteraard zelf moet luisteren.
                    k had subs van hertz, ook een mooie sub. maar vind kicker toch iets beter. ze gaan heerlijk laag. en vooral de basdrums komen er zeer goed uit. de klank ervan bedoel ik. heb een cdtje van cevin degraw. n al die nummers zit een basdrum achtige bas, en die klinken er echt onwijs goed op.
                    En ik vind ze goed af te regelen je hoort weinig resonantie. en ze geven voor een reflex systeem een strakke bass

mijn buurjongen heb alles fucion. als aankomt hoor je alleen echt boem boem boem. en als ik langskom trillen de stenen uit de grond. je hoort ook boem boem, alleen klinkt hij veel dieper. het is maar net waar je van houd.
                    een goeie versterker en kabels scheeld ook een heel hoop.

Terence

Bedankt voor de berichten!

Een kicker moet ik dus hebben. Ik zie dat deze aardig prijzig (kunnen zijn). Misschien is het goedkoper om zelf de kist te bouwen…
                      Ik dacht al dat ik voor zwaarder moest gaan. Vroeger had ik zelf in mijn twingo een subwoofer van (volgens mij) 200rms. Dat was in die auto al heel heftig. Het hoeft voor mij ook geen keiharde bas te zijn. Een mooie bas zou voor mij al voldoende zijn. Nu heb ik gewoon 4 speakers die bijna geen bas geven.

robert_corsa

kijk eens bij ron de vries ze hebben leuke aanbiedingen op het moment
                        ik heb nog wel een sub over. hertz 10” 350wat rms 700 max. mooi compat en geeft een goed geluid. als je de sub als ondersteuning wilt is dit een aanrader. Komt mooi diep. zonder dat de buren je horen aankomen
                        sub gaat weg voor 125 euro

het is maar net wat je wilt voor geluid. dat moet je eerst weten, dan kunne meerdere mensen je wel een advies geven.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.