Subwoofer aan,lampen knipperen!?

Forumindex Forums Modellen Corsa Subwoofer aan,lampen knipperen!?

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    CorsaSport90

Goedenavond!

Ik heb meerdere problemen gehad,en de meeste zijn opgelost door de mensen met kennis op dit forum.
      Maar nu ben ik op een ander probleempje gestuit;

Ik heb al langere tijd een versterker,subwoofer,etc in de auto.
      Sinds 1 uur geleden ben ik erachter gekomen dat als ik me radio een beetje harder zet,me xenon koplampen,en 1 neon buisje,die ik bij de bijrijder bij de voeten heb geplaats,mee gaan op de bass die uit de subwoofer komt.
      Dit heeft ie nog nooit gedaan,en aangezien dit niet echt een prettig beeld voor mezelf en de andere weggebruikers is,wil ik dit graag weg hebben.

Kan dit liggen dat de accu bijna leeg is,of het koude weer,of iets anders?

Soms heb ik ook het gevoel dat ie kortsluiting wil maken,omdat de radio dan ff een hoe moet ik het zeggen,een zacht knal geeft.

Alvast bedankt

2e-c14nz

Meet je accu eens door, en bekijk je massa eens.

wim-v6
        Deelnemer

Vaak word er een GEWELDIG dikke + kabel gelegd naar achter…

dan word de Massa inderdaad vergeten..

in dit geval is de Standaard massakabel waarschijnlijk VEEL te dun voor het vermogen van de Subwoofer.

voorbeeld:
          De massa kabel is in dit geval ook de beperkende factor van je Versterker, als de + 10kwadraat is, moet de massa dat ook wezen, anders heeft het geen zin om een 10kwadraad + kabel te gebruiken.

Tip:

Leg een goede dikke massa kabel van de accu naar de Carroserie, en van de motor naar de Accu of carroserie.

Willem

vluggejaapie
          Deelnemer

sowieso zoals wim zegt de kabels checken. ik heb zelf een keer gehad dat mn massakabel van mn versterker los was getrild waardoor slecht contact was. Natuurlijk is het ook mogelijk dat je accu wat minder is geworden in de loop der tijd. Als ik mn sub voluit zet en hij draait stationair zag ik voorheen ook mn lichten ietsjes dimmen maar sinds ik een nieuwe accu heb niet meer. Als je met behoorlijk vermogen speelt kan je ook een condensator aanschaffen, ik denk ook dat dit beter is voor je accu en elektronica.

wim-v6
            Deelnemer

Of gewoon 2 accu’s net als in mijn Combo haha…

Willem

CorsaSport90

Ik heb inderdaad en dikke rode kabel naar achteren gelegd,maar de massa kabel is net zo dik.
                En die heb ik ook aangesloten op de carrosserie.
                maar wat bedoel je met ”en van de motor naar de accu of carrosserie”?
                En zou een condensator het probleem zowieso oplossen,of is dat niet zeker?
                Danku

wim-v6
                Deelnemer

Je Dynamo wil ook stroom leveren, en deze word ook beperkt in zijn Capaciteit….

en de verbindingen motor / Carroserie word ook slechter met de jaren (oxidatie van zowel de verbindingen als de kabel zelf).

Let er ook op, als jij 1000watt gaat trekken, en je hebt zo’n standaard ”bromfiets” accuutje in je Corsa (meestal 44Ah) Accutje, dat deze te weinig buffer heeft om de lichten goed te laten branden….

Willem

vluggejaapie
                  Deelnemer

@CorsaSport90 wrote:

maar wat bedoel je met ”en van de motor naar de accu of carrosserie”?
                    En zou een condensator het probleem zowieso oplossen,of is dat niet zeker?
                    Danku

De kabel die op de min van je accu zit en meestal minder als een halve meter lang is die gewoon op je carrosserie is aangesloten, vaak zo’n platte oude smerige kabel :P als die er niet goed meer uitziet kan het geen kwaad deze te vervangen.

En een condensator gaat dit probleem sowieso oplossen. althans, oplossen… verhelpen.
                    Het is sowieso niet goed dat dit gebeurd want als alle factoren goed zouden zijn heb je dit probleem niet. Dus ik raad aan uit te zoeken wat er mis gaat, maar in principe zou een condensator voldoende zijn.

CorsaSport90

Ik zal het eens na gaan kijken,vind het alleen raar dat ie het nu ineens doet,terwijl ie het altijd normaal heeft gedaan,zonder het disco effect van nu.

en eens kijken naar een goede condensator!

vluggejaapie
                      Deelnemer

doet ie het ook tijdens het rijden? kortom als je toeren maakt

CorsaSport90

ja,ik reed net naar me werk,en onder het rijden op de snelweg kwam ik erachter,dus toen zette ik het volume hard,en toen knipperde de lampen op de bass mee.

vluggejaapie
                          Deelnemer

Het kan geen kwaad even je accu en dynamo door te meten.
                            Maar jij zegt ik hoor ook af en toe een soort knal? Is dat alleen bij het inschakelen van je versterker.. Wordt ie trouwens gewoon door een remote kabel geschakeld? En heb je dat ook tijdens het spelen enz?

CorsaSport90

ja,hij wordt door een remote kabel geschakeld,en die knal hoorde ik altijd als ik de auto alleen op contact had,met radio aan,en dan de auto startte,maar daar heb ik nooit zo’n probleem van gemaakt,alleen nu sinds dat me lampen mee knipperen met de bass,doet ie het soms ook ondertussen dat ik me muziek ben het luisteren op de snelweg!

sw_reijnders
                              Deelnemer

tja, je remote is ook een 12v signaal
                                als dat te laag wordt, zal dat je versterker ook wel schakelen

verder wordt het nu kouder buiten, wat ook funest is voor accu’s

pak maar eens een multimeter en ga maar eens meten.
                                eerst op de accu: 12Volt
                                daarna met draaiende motor en zonder radio: 13,5-14 volt
                                daarna met al je verbruikers (radio, licht): moet nog minimaal 13 volt zijn.

Stender
                                Moderator

Je hebt meer stroom nodig en een condensator gaat dat niet oplossen. Investeer in een goede accu en daarna wellicht in een betere dynamo.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.