Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › subframe weg gerot door onderplaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2013 om 11:30 #17257299
beste,
ik heb een b2 met een y20dth motor en nu is mijn sub frame (voor) weg gerot.
nu vraag ik me af kan het kwaad om de kuntstof motor kuip weg te laten onder de motor?
gr martijn
24 april 2013 om 11:55 #18137007Bij de Astra G en Zafira A zijn er modificaties geweest bij de dealer door hetzelfde probleem.
Doordat de isolatie op de afdekplaat nat wordt, ligt het subframe dus in een vochtige omgeving.Hierdoor rotten de subframes weg.
De auto’s krijgen bij de modificatie een nieuw subframe en een plaat zonder isolatie.Rijdt dus even langs de dealer, kijk of je auto in aanmerking komt voor de modificatie! Kost niks behalve wat tijd.
Succes!
Gr.
Pastra24 april 2013 om 12:06 #18137008nou heb net contakt gehad met de opel dealer in alblasserdam die die zij dat er geen terug roep actie is geweest voor de vectra b alleen voor de astra g en de zafira a met diesel motoren. dus de mijne komt niet in aanmerking hellaas want nieuw kost hij bij de dealer bijna 800 euro en dan moet tie er nog onder.
24 april 2013 om 12:27 #18137009Eigenlijk absurd! Want het probleem en de bouwjaren komen overeen.
Wel mooi kl#te!Wellicht een sloper opzoeken? Want met een rot subframe rondrijden wordt afkeur bij de APK.
Gr.
Pastra24 april 2013 om 12:35 #18137010Bel eens met V/d Ven in Roosendaal of Franken in Rucphen.
En waarom naar de dealer in Alblasserdam? Als je uit Moerdijk komt, is Zevenbergen, Etten-Leur of Breda veel dichterbij.
24 april 2013 om 14:46 #18137011Ik kom orspronkelijk uit alblasserdam vandaar en in zevenbergen nee dankje en beetje klant vriendelijkheid stel ik wel op prijs.
En het sub frame haal ik wel twee de hands ergens vandaan maar hik een beetje op tegen het werk
24 april 2013 om 17:15 #18137012ga morgen een sub hallen voor 80 euro.
@Pastra
vind ik ook belachenlijk maar ja wat doe je er aan.maar wat denken jullie er van om rond te blijven rijden zonder kuip onder de motor? vind ik een beetje eng namelijk met die alu carterpan.
24 april 2013 om 17:54 #18137013doen er zoveel hoor…. kan geen kwaad en ik laat ze meestal ook weg.
24 april 2013 om 18:03 #18137014oke dan gaan we dat proberen.
dank jullie wel voor de info en hulp.
nu nog hopen dat hjet een beetje mee valt kwa werk.
gr martijn
24 april 2013 om 19:58 #18137015hangt er vanaf hoe het subframe vast zit…. of je het stuurhuis op moet hangen of niet, en je moet iig de motor in een motorbrug hangen als je het subframe loshaalt…
24 april 2013 om 20:07 #18137016@koenelsenaar wrote:
hangt er vanaf hoe het subframe vast zit…. of je het stuurhuis op moet hangen of niet, en je moet iig de motor in een motorbrug hangen als je het subframe loshaalt…
er zit toch een steun aan de d-riem en bakzijde volgens mij kan hij daar gewoon op blijven hangen
24 april 2013 om 20:10 #18137017stuurhuis komt mee en de motor ook.
hoop alleen dat ik in de leidingen van me stuurhuis genoeg ruimte hebben om het zo ver te laten zakken dat ik me stuur huis los kan bouten.
en motor hang ik in een takel (hangt aan het dak dus hoor dat het goed komt allemaal.
ik laat het morgen weten of het is gelukt of niet.
gr martijn
ps: moet de sloop morgen wel het goede sub frame hebben.24 april 2013 om 20:24 #18137018@johanhummer9 wrote:
@koenelsenaar wrote:
hangt er vanaf hoe het subframe vast zit…. of je het stuurhuis op moet hangen of niet, en je moet iig de motor in een motorbrug hangen als je het subframe loshaalt…
er zit toch een steun aan de d-riem en bakzijde volgens mij kan hij daar gewoon op blijven hangen
Ja die zit er idd, maar of het verstandig is…. ik zou op zeker gaan…
@ tijne, klinkt goed, die takel aan het dak. stuurhuis loshalen van subframe kan met de bouten die door het subframe zitten… ringetje bovenop de moer en onder een rateltje. Touwtje om het stuurhuis, andere kant vastmaken en je stuurhuis blijft hangen en je kunt verder…
25 april 2013 om 05:02 #18137019Oke die bouten lopen door het frame dat is ideaal
25 april 2013 om 16:32 #18137020@koenelsenaar wrote:
@johanhummer9 wrote:
@koenelsenaar wrote:
Ja die zit er idd, maar of het verstandig is…. ik zou op zeker gaan…
@ tijne, klinkt goed, die takel aan het dak. stuurhuis loshalen van subframe kan met de bouten die door het subframe zitten… ringetje bovenop de moer en onder een rateltje. Touwtje om het stuurhuis, andere kant vastmaken en je stuurhuis blijft hangen en je kunt verder…
hellaas lopen de bouten er niet door heen moeten van boven af los worden gemaakt.
gr martijn
ik weet niet waar me vorige bericht is gebleven maar goed het is gelukt sub frame is vervangen in een 5 uur tijd dus dat vond ik wel netjes.
allemaal heel erg bedankt voor de info.
gr martijn
25 april 2013 om 16:35 #18137021Hoe heb je het nu juist gedaan? Mijn 2.2DTI heeft hier ook last van
25 april 2013 om 16:51 #18137022de auto op bokken gezet dat de voor wielen los van de grond zijn
heb de motor met een spanband aan me takel gehangen en op getiltoen de voorste versnellingsbak steun los gedraait van het subframe
toen de uitlaat weg gehaald (stuk van de turbo t/m de kat.
toen met heel veel verleng stuken en een knik stuk de achterste motor steun los gemaakt van het sub frame
toen het stuur huis los gehaalt van het sub frame (hoefde ik niet op te hangen bleef hangen aan het stuur)
toen de radiateur opgehangen dat deze niet valt.
toen het subframe los gehaalt en laten zakken
toen de stabilizatie stang los gehaald
toen de draag armen los gehaalden in omgekeerde volgorde alles weer terug gezet
ik heb zelf rij platen waar ik de hele auto op kan zetten om er onder te kunnnen en die heb je echt nodig maar nog liever een brug
daarnaast kan je ook echt niet zonder goede lucht tol
als je dit heb kan je het zelf goed doen als je het niet hebt moet je me maar een pbtje sturen dan kijken we of ik je kan helpen.gr martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.