Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Subframe vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 11:52 #17233578
ik ben vorige week bij de OD geweest en er werdt mij verteld dat mijn subframe vervangen moet worden omdat deze rot zou zijn.
na controle blijkt dit ook zo te zijn.
nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het vv van een subframe?
en weet er iemand waar ik een printbare versie van het werkplaatshandboek vectra b2 kan vinden?
2 maart 2011 om 12:00 #17827652werkplaatshandboek staat volgens mij in het how to topic anders even sw_reijnders u2u sturen die heeft ze volgens mij geplaatst.
Erwin
2 maart 2011 om 12:36 #17827653[rquote=1881600&tid=143749&author=wijnands82]ik ben vorige week bij de OD geweest en er werdt mij verteld dat mijn subframe vervangen moet worden omdat deze rot zou zijn.
na controle blijkt dit ook zo te zijn.
nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het vv van een subframe?
en weet er iemand waar ik een printbare versie van het werkplaatshandboek vectra b2 kan vinden?[/rquote]
Ik zou eens terug gaan naar de dealer, en hem vertellen dat dit onder garantie vervangen moet worden!
Mijn vader heeft deze week, zijn 8 jaar oude Astra naar de opel dealer moeten brengen wegens een terugroepactie.
Door een verkeerd aangebrachte isolatie blijft het subframe vochtig en gaat hij doorroesten. Zo ver ik weet was dit niet alleen bij de Astra maar ook bij een aantal Vec’s.Maar hoe dan ook, een subrame mag niet gaan doorroesten, dat ding moet onder normale omstandigheden levenslang meegaan.
[EDIT]
Het gaat dus om Astra’s en Zafira’s.
Maar kijk eens goed of dit bij je Vec ook aan de hand is, dan zou ik het gewoon claimen bij Opel Nederland.http://www.autoscoops.be/nieuws/2009/grote-terugroepactie-voor-opel-astra-en-zafira-update
2 maart 2011 om 14:17 #17827654@ yzf1kr
dan moet je wel zeker zijn dat je auto ALTIJD dealer onderhouden is.
zo niet kun je fluiten naar je garantie.Werkplaatshandboek staat in de How-to idd
al is het wel een klusje waarbij een brug geen overbodige luxe is :hmmz2 maart 2011 om 15:13 #17827655[rquote=1881655&tid=143749&author=sw_reijnders]@ yzf1kr
dan moet je wel zeker zijn dat je auto ALTIJD dealer onderhouden is.
zo niet kun je fluiten naar je garantie.Werkplaatshandboek staat in de How-to idd
al is het wel een klusje waarbij een brug geen overbodige luxe is :hmmz[/rquote]helaas is de auto niet altijd onderhouden bij de OD dus ik denk niet dat ik succes zal boeken met een claim
al neemt dat niet weg dat het onderdeel niet mag wegrottenV.w.b. de brug heb ik een vriend die een garage met smeerput heeft en motor en assteunen zijn gelukkig ook geen probleem
15 maart 2011 om 14:58 #17827656ben gebelt door de OD willen met spoed foto’s maken van mijn subframe
wordt misschien toch vervangen
17 maart 2011 om 14:04 #17827657Ik duim voor je!
12 mei 2011 om 14:10 #17827651HAHAHA
het is me toch gelukt
Subframe is kosteloos vervangen
24 uur van tevoren alles ingespoten met WD-40 er is dus idd niks afgebroken
Opel bedankt :D
12 mei 2011 om 15:48 #17827650NETJES!!!!!
:wors
12 mei 2011 om 18:01 #17827649@wijnands82 wrote:
HAHAHA
het is me toch gelukt
Subframe is kosteloos vervangen
24 uur van tevoren alles ingespoten met WD-40 er is dus idd niks afgebroken
Opel bedankt :D
Damn da’s zeker netjes! Welke VOD is dat?
Zou mij enorm helpen als ik wist of de importeur dit heeft aangeboden of je vodSafe driving Jurgen
12 mei 2011 om 18:17 #17827648Ik heb nadat ik had gehoord zelf gezocht op het internet . Ik ben er toen achter gekomen dat er op de andere modellen een terugroepactie was heb ik opel nederland aangeschreven.
12 mei 2011 om 18:37 #17827647@wijnands82 wrote:
Ik heb nadat ik had gehoord zelf gezocht op het internet . Ik ben er toen achter gekomen dat er op de andere modellen een terugroepactie was heb ik opel nederland aangeschreven.
Daar ben ik dus ook mee bezig.
Foto’s zijn gemaakt en naar Opel Nederland gestuurd. Gaat hier om een Vec C1 uit mei 2004.
Had ook al dat bericht gevonden over de terugroep acties van de Astra en Zafira modellen tot bouwjaar 2005.Hoop dat ik ook goed behandeld word. Mijn vec heb ik in 2007 gekocht van de leasemaatschappij, sindsdien in onderhoud bij de vod en tijdens de lease ook dus full vod historie. Gaat me een hoop centen kosten als ik het zelf moet betalen.
Safe driving Jurgen
12 mei 2011 om 18:39 #17827646:shock: :shock: :shock:
Opel en garantie. Wie heeft het nummer van de telegraaf.
12 mei 2011 om 18:50 #17827645Ik begin heel langzaam doch zeker heel verdrietig te worden van mijn opeltje…..
Ik onderhoud ‘m echt preventief. Hij staat 2 maal per jaar bij de vod en ik laat alle beurten uitvoeren en bij het minste of geringste zeg ik vervangen die hap.
Wil heel graag nog jaren rijden in mijn Vec maar het wordt me keer op keer moeilijker gemaakt.Bij aankoop kwam ie glansrijk door de keuring. Had 140 K op de teller en nu 3 en een half jaar verder heb ik er 85 K bij gezet.
Reeds vervangen:Koppelingsplaten
Hydraulieke bak
Vliegwiel
Inlaatspruitstuk
Gasklephuis
hermostaathuis
Accu
Schokbrekers
Distributie (preventief)
Aandrijfashoes beide zijdeEn nu, roest op mijn subframe….. :cry
Hoop snel tekst en uitleg te krijgen van Opel Nederland te Breda.12 mei 2011 om 19:30 #17827644Die van mij heeft nu 387k op de teller en heeft nog steeds de originele schokbrekers en alles alleen de homokineeten moeten vv worden
26 juli 2014 om 20:52 #17827658@wijnands82 wrote:
Die van mij heeft nu 387k op de teller en heeft nog steeds de originele schokbrekers en alles alleen de homokineeten moeten vv worden
Dan zal het wel goed sturen hahah zo lang gaan schokdempers niet mee :shock:
27 juli 2014 om 08:03 #17827659@jraaf wrote:
Ik begin heel langzaam doch zeker heel verdrietig te worden van mijn opeltje…..
Ik onderhoud ‘m echt preventief. Hij staat 2 maal per jaar bij de vod en ik laat alle beurten uitvoeren en bij het minste of geringste zeg ik vervangen die hap.
Wil heel graag nog jaren rijden in mijn Vec maar het wordt me keer op keer moeilijker gemaakt.Bij aankoop kwam ie glansrijk door de keuring. Had 140 K op de teller en nu 3 en een half jaar verder heb ik er 85 K bij gezet.
Reeds vervangen:Koppelingsplaten
Hydraulieke bak
Vliegwiel
Inlaatspruitstuk
Gasklephuis
hermostaathuis
Accu
Schokbrekers
Distributie (preventief)
Aandrijfashoes beide zijdeEn nu, roest op mijn subframe….. :cry
Hoop snel tekst en uitleg te krijgen van Opel Nederland te Breda.Een aantal dure posten zouden eens kunnen samenhangen met jouw verlangen naar meer (teveel?) vermogen? :angel
27 juli 2014 om 09:29 #17827660@Kano wrote:
Een aantal dure posten zouden eens kunnen samenhangen met jouw verlangen naar meer (teveel?) vermogen? :angel
Yep,
Helemaal mee eens.
Als je een150 pk 315nm blok laat tunen naar 196 pk en 360 nm nadat je de thermosstaat, aandrijfashoezen, wervelkleppen, schokbrekers en accu hebt vervangen met de wetenschap dat je dmf aan vervanging toe is gaat je subframe roesten. :assGelukkig nu een bedrijf gevonden wat er degelijk spul op zet. :jerry
Groet jraaf
28 juli 2014 om 07:19 #17827661@jraaf wrote:
@Kano wrote:
Een aantal dure posten zouden eens kunnen samenhangen met jouw verlangen naar meer (teveel?) vermogen? :angel
Yep,
Helemaal mee eens.
Als je een150 pk 315nm blok laat tunen naar 196 pk en 360 nm nadat je de thermosstaat, aandrijfashoezen, wervelkleppen, schokbrekers en accu hebt vervangen met de wetenschap dat je dmf aan vervanging toe is gaat je subframe roesten. :assGelukkig nu een bedrijf gevonden wat er degelijk spul op zet. :jerry
Groet jraaf
:jerry
Koppelingsplaten
Hydraulieke bak
Vliegwiel28 juli 2014 om 13:04 #17827662Koppelingsplaten
Hydraulieke bak
Vliegwiel_________________
Groeten,
Johan@jraaf wrote:
Met de wetenschap dat je dmf aan vervanging toe is gaat je subframe roesten. :ass
Groet jraaf
Wellicht een beetje leesblind :hmmz
Groet jraaf
28 juli 2014 om 13:38 #17827663@jraaf wrote:
Koppelingsplaten
Hydraulieke bak
Vliegwiel_________________
Groeten,
Johan@jraaf wrote:
Met de wetenschap dat je dmf aan vervanging toe is gaat je subframe roesten. :ass
Groet jraaf
Wellicht een beetje leesblind :hmmz
Groet jraaf
Of jij bent onduidelijk ;).
Je schrijft toch dat je verdrietig wordt van je Vectra? En vervolgens som je een hele zooi onderdelen op… met als sluitstuk het subframe.
Word je dan alleen verdrietig van het subframe of om alle onderdelen? :hmmzNo hard feeling. Kusje erop :jerry
28 juli 2014 om 14:50 #17827664Kusje terug. king:
De ‘leesblindheid’ gaat over het feit dat het een reactie is op een post uit 2011
De ‘dure’ posten (dmf etc.) waren al bekend voor dat ik ‘m bij EDS liet tunen in 2011. Vandaar mijn reactie.En zeker geen ‘harde gevoelens’ hoor. Ik heb geen lange tenen :afro
En ja van het subframe werd ik toendertijd erg verdrietig :cry Zeker gezien het feit dat de importeur het niet ging erkennen of oplossen. Mijn VOD deed dat gelukkig wel. Het is evident dat de aanbouwdelen harder slijten door tuning.
Nu 3 jaar verder ben ik nog steeds hartstikke tevreden met mijn vectra ondanks dat ik er waarschijnlijk 2 X meer centen heb inzitten dan de aanschaf waarde. Neem maar eens de moeite om mijn topic door te nemen.
Veel leesplezier en groet jraaf
28 juli 2014 om 16:48 #17827665@jraaf wrote:
Kusje terug. king:
De ‘leesblindheid’ gaat over het feit dat het een reactie is op een post uit 2011
De ‘dure’ posten (dmf etc.) waren al bekend voor dat ik ‘m bij EDS liet tunen in 2011. Vandaar mijn reactie.En zeker geen ‘harde gevoelens’ hoor. Ik heb geen lange tenen :afro
En ja van het subframe werd ik toendertijd erg verdrietig :cry Zeker gezien het feit dat de importeur het niet ging erkennen of oplossen. Mijn VOD deed dat gelukkig wel. Het is evident dat de aanbouwdelen harder slijten door tuning.
Nu 3 jaar verder ben ik nog steeds hartstikke tevreden met mijn vectra ondanks dat ik er waarschijnlijk 2 X meer centen heb inzitten dan de aanschaf waarde. Neem maar eens de moeite om mijn topic door te nemen.
Veel leesplezier en groet jraaf
Dan hoop ik wel dat je vakantie net begonnen is :jerry
29 juli 2014 om 06:49 #17827666@jraaf wrote:
Kusje terug. king:
De ‘dure’ posten (dmf etc.) waren al bekend voor dat ik ‘m bij EDS liet tunen in 2011. Vandaar mijn reactie.Wie schopt dan ook zo’n oud topic omhoog. :jerry
29 juli 2014 om 22:45 #17827667AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou dan maar ff ontopic een vraag, want dat is niet helemaal duidelijk, maar gold dit ook voor de Astra H?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.